[ad_1]

SACRAMENTO ، کالیفرنیا – در صورت لغو قانون مراقبت مقرون به صرفه توسط دادگاه عالی ایالات متحده ، کالیفرنیا بیشترین ضرر را برای از دست دادن دارد.

بیمه درمانی برای میلیون ها نفر و همچنین میلیاردها دلار فدرال در معرض خطر است. با این وجود ، رهبران دموکراتیک کالیفرنیا هیچ برنامه ای برای حفظ طیف گسترده ای از برنامه های بهداشتی که این ایالت تصویب کرده است ، ندارند.

کتی هایدورن ، مدیر اجرایی سازمان غیر دولتی بیمه پروژه بدون بیمه گفت: “ما گام های بزرگی برداشته ایم و نمی خواهیم برگردیم.” “این واقعی است و ما باید اردکها را پشت سر هم بگیریم.”

دادگاه عالی سه شنبه در این پرونده استدلال هایی را شنید که اکنون به آن معروف هستند کالیفرنیا علیه تگزاس. تگزاس و 18 دادستان کل جمهوری خواهان با حمایت از رئیس جمهور دونالد ترامپ و دولت وی ، این قانون را به چالش می کشند. آنها استدلال می كنند كه اوباماكر خلاف قانون اساسی است زیرا این قانون بدون مجازات مالیاتی همراه با مجوز فردی ، كه شرط لازم برای پوشش بهداشتی است ، قابل تحمل نیست. کنگره تحت کنترل جمهوریخواهان ، مجازات مالیاتی این حکم را به عنوان بخشی از لایحه سال 2017 لغو کرد که طبق گفته وکلای جمهوری خواه ، این قانون و بقیه لایحه را خلاف قانون اساسی دانست.

دادستان کل کالیفرنیا ، خاویر بسرا ، رهبری دفاع را بر عهده دارد و می گوید این قانون می تواند بدون حکم اجرایی شود.

کارشناسان حقوقی پیش بینی می کنند که دادگاه حداکثر تا بهار 2021 در این باره حکم صادر می کند ، این دادگاه می تواند قانون را لغو کند یا قسمتهایی از آن را حفظ کند ، مانند توانایی دولتها در گسترش Medicaid به افراد بزرگسال و منجر به مراقبت های بهداشتی. حدود 12 میلیون آمریکایی یا قضات می توانند قانون را همانطور که هست حفظ کنند.

حتی وقتی کارشناسان حقوقی می گویند اضافه شدن سه قاضی پیشنهادی ترامپ به دیوان عالی کشور از آخرین باری که این قانون را یک کارت وحشی قانونی دانسته است ، بکرا خوش بین است.

بسرا به خط بهداشت کالیفرنیا گفت: “ما کاملاً مطمئن هستیم که مانند گذشته ، وقتی قضات اصول قانون مقرون به صرفه بودن را بررسی می کنند ، این قانون را اساسی می دانند.” “در حال حاضر نگه داشتن رئیس دولت در بالای آب بدون قانون مراقبت مقرون به صرفه تقریباً غیرممکن است.”

دولت گاوین نیوزوم ، فرماندار دموکرات ، موافقت کرده است که در صورت لغو قانون یا بخشهای عمده آن ، وضعیت برای کالیفرنیا “فاجعه بار” خواهد بود.

دولت با اشتیاق اوباماكر را در آغوش گرفت و بیش از هر ایالت دیگر طبق قانون پول دریافت كرد. این برنامه برنامه Medicaid خود را تحت عنوان Medi-Cal گسترش داده و از ماه ژوئن تقریباً 4 میلیون ثبت شده به آن اضافه كرده است. او اولین کسی بود که یک صرافی بیمه درمانی به نام Caled California ایجاد کرد ، اعتبارات مالیاتی را برای کمک به کالیفرنیایی های ماهر برای پرداخت هزینه فراهم می کند. در حال حاضر حدود 1.5 میلیون نفر ثبت نام کرده اند.

از سال 2014 ، زمانی که مقررات اصلی این قانون اجرایی شد ، کالیفرنیا نرخ ناامن خود را به پایین ترین سطح تاریخی – از حدود 17٪ به حدود 7٪ کاهش داده است – و حق بیمه درمانی برای کسانی که خرید پوشش در بازار فردی را انجام می دهند ، رشد کندتری داشته است از قبل. متوسط ​​حق بیمه ایالت برای برنامه های تحت پوشش کالیفرنیا در سال های 2020 و 2021 کمتر از 1 درصد افزایش یافته است.

اما اگر دادگاه این قانون را خلاف قانون اساسی تشخیص دهد ، حدود 5 میلیون نفر می توانند خدمات درمانی خود را از دست بدهند و این ایالت سالانه تقریباً 27 میلیارد دلار از بودجه فدرال خود را از دست می دهد.

بر اساس اعلام وزارت دارایی وزارت امور خارجه ، در نتیجه ، Medi-Cal 20 میلیارد دلار و كالیفرنیای سربسته تقریبا 7 میلیارد دلار ضرر خواهد كرد. آژانس های بهداشت عمومی ، که بودجه ای فدرال نیز از اوباماکر دریافت می کنند ، نزدیک به 50 میلیون دلار دریافت می کنند.

کالیفرنیا همچنین مواردی بیشتر از آنچه اوباماکار فراهم می کند ، مانند کمک های مالی دولتی برای کمک به خانواده های کم درآمد و طبقه متوسط ​​برای پرداخت هزینه های برنامه های خود در کالیفرنیای سرپوشیده ، ارائه می دهد. این برنامه همچنین مزایای کامل Medicaid را برای مهاجران غیر مجاز تا 26 سال تحت پوشش قرار می دهد. و در حالی که دولت ترامپ بودجه مربوط به پوشش و ثبت نام را کاهش داد ، کالیفرنیا تحت پوشش سرمایه گذاری بیشتری را ادامه داد – 157 میلیون دلار امسال – برای چنین تلاش هایی.

اگر اوباماکر در طی یک بحران مالی و اجتماعی عمیق نابود شود ، مقامات و قانونگذاران دولت نیوسوم می گویند کالیفرنیا به تنهایی قادر به ادامه گسترش Medicaid نیست. قانون گذاران دولت هشدار می دهند ، میلیون ها نفر از ساکنان کم درآمد در Medi-Cal می توانند در مزایای خود با کاهش روبرو شوند و با ارسال حق بیمه برای جهش ، بازارهای بیمه بی ثبات شوند.

پیتر لی ، مدیر عامل کالیفرنیا ، گفت: و کالیفرنیای سرپوشیده در معرض خطر خواهد بود.

در ماه اکتبر ، لی به قانونگذاران گفت که تدوین استراتژی جایگزینی اتلاف وقت خواهد بود ، زیرا دولت نمی تواند چنین ضرر عظیمی از بودجه را جبران کند.

وی گفت: “صحبت در مورد برنامه های احتمالی مانند این است كه درباره افزودن چند قایق نجات به تایتانیك صحبت شود.” “ما برای برنامه های احتمالی وقت نمی گذاریم ، من در این مورد صادقانه می گویم.”

در عوض ، قانون گذاران دموکرات می گویند که مجبور به کاهش دردناک مراقبت های بهداشتی خواهند شد زیرا ، برخلاف دولت فدرال ، ایالت ها نمی توانند کسری بودجه را کنترل کنند. و قانونگذاران می گویند که آنها قادر به تأمین بودجه برنامه مراقبت های بهداشتی بسیار جاه طلبانه تری نیستند که تحت دولت جو بایدن-کمالا هریس می بینند.

“پیتر لی درست است.” پرو تم تونی اتکینز ، رئیس سنا به خط بهداشت کالیفرنیا گفت: “من نمی دانم که چگونه منابعی را که باید از دولت فدرال تأمین شود ، می چرخانیم و جایگزین می کنیم زیرا در یک بحران بودجه ناشی از همه گیری قرار داریم.”

اتكینز گفت: “ما از ذخیره بودجه و مازاد 26 میلیارد دلار در ماه مارس به كسری 54 میلیارد دلاری رسیدیم ، بنابراین این امر باعث می شود كه ما نتوانیم پیش برویم و دسترسی بیشتری از منظر مراقبت های بهداشتی ایجاد كنیم.”

قانون گذاران قدرتمندی که ریاست کمیته های بهداشت در مجلس سنا و مجلس ایالتی را بر عهده دارند گفتند که آنها از این که کالیفرنیا مجبور به لغو برنامه های مصوب سال گذشته باشد ، از جمله یارانه دولت برای کالیفرنیایی های با درآمد کم و متوسط ​​، هستند.

به گزارش سرپوش کالیفرنیا ، تاکنون حدود 40 هزار نفر با درآمد کم و متوسط ​​از این یارانه ها بهره مند شده اند که پیش بینی می شود امسال 240 میلیون دلار هزینه شود.

به احتمال زیاد ، قانون گذاران گفتند که این کشور دیگر توانایی پرداخت هزینه Medi-Cal در سال 2019 برای مهاجران غیرمجاز بین 19 تا 25 سال را ندارد که هزینه آن سالانه حدود 100 میلیون دلار است. به گفته وزارت بهداشت ، حدود 75000 مهاجر غیر مجاز در این گروه سنی در این سال ثبت نام کرده اند.

کالیفرنیا سایر بخشهای اوباماکر را به عنوان کد ایالتی کدگذاری می کند که نیازی به هزینه های کلان دولتی ندارد. در صورت لغو قانون فدرال ، این قوانین از برخی کالیفرنیایی ها محافظت می کند.

به عنوان مثال ، برنامه های تنظیم شده توسط دولت باید افراد تحت پوشش تا 26 سال را تحت پوشش قرار دهند و امسال نیوزوم قوانینی را تصویب کرد که آنها را از اعمال محدودیت های سالانه یا مادام العمر منع می کند. همچنین ، بیمه گران تحت نظارت دولت موظفند مراقبت های پیشگیرانه مانند ماموگرافی و واکسن را تحت پوشش قرار دهند.

اما میلیون ها نفر از مردم کالیفرنیا در برنامه های تنظیم شده توسط دولت فدرال این حمایت ها را از دست می دهند.

سناتور ایالتی ریچارد پان (دی ساکرامنتو) ، رئیس کمیته بهداشت سنا ، گفت: “ما لوایحی را تصویب کردیم که شکل گیری کمی دارد ، اما این بخش کوچکی از موارد مورد نیاز است.” “افرادی که شرایط قبلی دارند مشکلات بزرگی خواهند داشت.”

از آنجا که بعید است دادگاه عالی ماهها حکم خود را صادر کند ، مقامات و قانونگذاران دولت نیوزوم گفتند که اگر اوباماکر خلاف قانون اساسی شناخته شود ، وقت دارند که طرحی را ارائه دهند. در صورت لزوم ، آنها می توانند جلسه قانونگذاری ویژه ای تشکیل دهند و قانونگذاران دموکرات که اکثریت قاطعی در مجلس قانونگذاری دارند می توانند قوانین اضطراری را تصویب کنند.

دکتر رابرت راس عضوی از کمیسیون سالم کالیفرنیا برای همه است که در حال بررسی امکان معرفی سیستم تک پرداخت دولت است. وی گفت این کمیسیون که دارای تخصص عمیقی در زمینه سیاست های بهداشتی است نیز می تواند برای پاسخگویی آماده باشد.

راس ، رئیس بنیاد کالیفرنیا ، بنیادی که بر گسترش دسترسی به مراقبت های بهداشتی در کالیفرنیا متمرکز است ، گفت: “تمام انگیزه بلند برای انجام کاری تغییر دهنده در صورت منفجر شدن قانون مراقبت مقرون به صرفه”. “ما گفتگوی بسیار متفاوت و هوشیاری خواهیم داشت و امیدوارم کمیته ما بتواند ایده هایی را برای بررسی به استاندار ارائه دهد.”

سامانتا یانگ از Healthline کالیفرنیا در تهیه این گزارش مشارکت داشته است.

این داستان درباره KHN اولین بار در California Healthline ، سرویس بنیاد بهداشتی کالیفرنیا ، منتشر شد.

موضوعات مرتبط

دادگاه ها قانون بهداشت ایالات متحده در کالیفرنیا را پوشش می دهند



[ad_2]

منبع: jonob-khabar.ir