با سلام من قبلا پارس سال داشتم ازش راضی نبودم ولی به خاطر ارخ نسبتا جذابترش نسبت به بقیه ی همرده هاش و همچنین فضای جادار داخلیش حتی نسبت به دنا دوباره تصمیم به خرید این ماشین اما اینبار با موتور تیوفایو گرفتم الان سه ماهه که این ماشینو دارم .و از داشتنش احساس رضایت کامل دارم . سلام دوستان پدر من میخواد ماشین بگیره بهم گفت که تحقیق کنم به نظر شما پرشیا elxبگیریم یا elx با موتور زانتیا؟ هرچه خودرو سبک تر و اسب بخار تولید شده توسط موتور بهتر باشد این یعنی توانایی موتور شما برای حرکت سریع و پرشتاب بیشتر است. برای نمونه موتور خودروی هیوندای آی20 مونتاژ کرمان موتور با داشتن تنها 4/1 لیتر حجم، به لطف بهکارگیری همه این موارد 100 اسب بخار نیرو تولید یم کند در حالی که کمتر از6 لیتر سوخت مصرف کرده و کشش مناسبی هم دارد. •وایرهای شمع که برق تقویت شده کوئل را به شمع می رسانند به مرور زمان دارای مقاومت کاری شده و باعث ضعف جرقه می شوند که تا فاصله ۸۰۰۰۰ کیلومتر باید تعویض شود. هرچه سیر تاریخ را معکوس کنیم و به عقب برگردیم بیشتر به این گزاره پی میبریم که موتورهای قدیمیتر با کمک حجم و سیلندر بیشتر به افزایش قدرت نائل میشدند و هرچه جلوتر میآییم این هدف از طریق افزایش راندمان موتور و نصب سیستمهای سوپرشارژر و توربوشارژر روی موتور محقق میشود.

نکتهای که در رابطه با طراحی و ساخت این قطعه اهمیت دارد، زمان و هزینهای است که شما باید برای آن در نظر بگیرید، ساخت Headers را میتوان یک فرایند وقتگیر و پرهزینه بهحساب آورد که به همین دلیل بسیاری از خودروسازان آن را بهعنوان یک آپشن در نظر میگیرند که باید بهصورت جداگانه بر روی خودرو نصب شود و از آن بهعنوان یک قطعه فابریک استفاده نمیکنند. اما پژو پارس ELX دارای موتور ۱۸۰۰ سیسی است که به واسطه آن میتواند ۱۱۰ اسببخار قدرت تولید میکند. اگر استارت ضعیف میزند و یا اصلا نمیزند و صدای تقه ممتد شنیده می شود بی شک باطری ضعیف است که با هل دادن و باطری به باطری می توان مشکل را برطرف کرد. پیشرانه ۲٫۰ لیتری آوانته، قادر به تولید ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۲ نیوتن متر گشتاور است. زانتیا های موجود دارای موتور 2000 هست و 135 اسب بخار ولی اون 200 اسب داره …

درواقع موتور پژو پارس ELX دارای سیستمهایی است که موتور زانتیا فاقد آن است و همچنین این موضوع برای موتور زانتیا نیز صادق است. حالا موندم که بالاخره کی راست میگه و مطالبق با واقع . در واقع اگر قبلا با بالا رفتن حجم، سطح قیمت عمده خودروها بالاتر میرفت چون نشانه مهم یک خودروی گران موتور حجیم آن بود امروزه در بسیاری از محصولات گرانقیمت شاهد بهکارگیری موتورهای توربو و کمحجم هستیم که راندمان بالایی دارند. زانتیا یک سدان خانوادگی است که نخستین بار در سال 1993 توسط کمپانی سیتروئن معرفی و عرضه شد. سدان خانوادگی جمع و جوری که به واسطه بهره مندی از پیشرانه قدرتمند، توانایی رقابت با زانتیا را داشت. موتورهایی که در ساخت آن ازسیستم پاشش سوخت مستقیم و چندنقطهای (Mpi)، سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها (vvti)، آلیاژهای مدرن نظیر منیزیم و آلومینیوم، و سیستم 4سوپاپه برای هر سیلندر استفاده میکنند عموما دارای تکنولوژی جدیدی بوده و خریدشان به صرفه است.

موتورهای توربو در عین شتاب اولیه مناسب، شتاب ثانویه بالایی را به خودرو ارزانی میکنند. در این سطح از تیونینگ – پاشش سوخت و مقادیر جرقه زنی تغییرات اساسی انجام میشود که با افزایش شتاب و توان خودرو و سرعت اولیه در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد با افزایش قدرت قابل مشاهده میباشد . در خودروی پارس عمر این تسمه ۸۰ هزار کیلومتر است که در تایم خود باید تعویض شود. اگر کنار گلگیر سمت شاگرد بایستید این تسمه را به راحتی می بینید. به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسههای خودرویی پر مخاطب بازار، نیسان ماکسیما و سیتروئن زانتیا است. یکی از نکات قابل توجه در خودروهای انژکتور حافظه موقت و دائمی ECU است که می تواند دچار خطا شود. همونطور که مشخصه به جز دنده 1 و دنده 2 باقی ضرایب کاملا متفاوت هستند. موتور لیفان چینی اما تنها به زور حجم بیشتر مصرف بنزین بیشتر توانایی تولید نیروی بیشتر را دارد. عدم تعویض به موقع و پاره شدن این تسمه موجب خاموشی موتور میشود و آسیب جدی به موتور خواهد شد. این تسمه نیروی چرخشی موتور را به دینام پمپ، فرمان هیدرولیکی، کمپریور کولر میرساند. البته باید این تسمه را در فاصله ۳۵۰۰۰ کیلومتر تعویض کرد و در طی ۱۰۰۰۰ از نظر سلامت و کشش و شرایط ظاهری بازدید و بررسی کنید.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با موتور زانتیا وب سایت خود باشید.

ایندکسر