این بدان معنی است که فشار مداوم برای کاهش وزن میله اتصال و پیستون وجود دارد. نمیتوانم بگویم نفر دوم با ما چقدر فاصله دارد. اگر اختلاف فشار هر سیلندر با سیلندر مجاور خود بیش از حد مجاز باشد احتمال ترکیدن موتور وجود دارد. این پیستون بیشتر در موتور های مسابقه ای و موتور هایی که در معرض بار سنگین قرار دارند استفاده می شود. براساس گزارش هایی که خوانده ام، حداقل 150 هزار نفر در قطعهسازی تعدیل شدند، ولی من با افتخار به شما عرض میکنم که با حمایت های آقای عباس ایروانی ریس گروه قطعات خودرو عظام، شرکت پیستون ایران در سال گذشته نهتنها نیروی انسانیاش را حفظ کرد، بلکه ما 100 نفر نیروی جوان از شهر تبریز جذب کردیم و خوشبختانه اینها امروز با طیب خاطر در این شرکت مشغولند و کار میکنند. گژنپین (Gudgeon pin) در واقع رابط شاتون و پیستون است و به ازای هر واحد پیستونی که ما تولید میکنیم، حتما باید یک واحد گژنپین هم داشته باشیم. اگر روانکار درست و استاندارد و مناسب موتور را استفاده کنید، از فشار آوردن بیهوده به موتور و نگهداشتن آن در دورهای بالا برای مدت طولانی بپرهیزید، از دنده معکوسهای ناگهانی که باعث ایجاد تنش شدید در اجزا میشود بپرهیزید و سیستم خنککاری (فن و رادیاتور و کولانت و ترموستات و واترپمپ) را بهصورت مرتب کنترل کنید، مطمئن باشید که اجزای داخلی موتور و بهخصوص پیستون و شاتون و رینگ پیستون و گژنپین عمری بسیار طولانی خواهند داشت.

لذا ما باید این سرمایهگذاری را میکردیم و به جرات میتوانم بگویم خوشبختانه امروز ما منحصربفردترین ماشین تولید گژنپین را در خاورمیانه داریم که میتواند به تیراژ نیاز کل بازار کشور گژنپین تولید کند. از گذشته به صورت سنتی به بازارهای عراق، سوریه و افغانستان و اخیرا در کشور روسیه صادرات پیستون پیستون خرید داشتیم. با چرخش میل لنگ شماره 1 در جهت شماره 2، شاتون شماره ۳، پیستون شماره ۴ را به سمت پایین حرکت می دهد. یک اتفاق مهمی که بعد از این سالهای دانش و تجربه و شاید هم سعی و خطا در این صنعت اتفاق افتاده، این است که زمانی که کسی مثلا میخواهد یک قطعه را تولید کند، مثلا پیستون TU5 که روی خودروی 206 بسته میشود، میآیند نقشه و نمونه این پیستون را برمیدارند و میفرستند به یک شرکت خارجی که خط تولید این محصول را دارد تولید میکند و میگوید ما خط تولید این قطعه را میخواهیم و آن شرکت خارجی میآید یک خط طراحی میکند، فیکچرهایش را طراحی میکند، فرایند را طراحی میکند، برنامه PLC یا برنامه ماشینآلاتی که به صورت CNC هستند را مینویسد و پول اینها را میگیرد و همه اینها را هماهنگ میکند و تیم ما میروند مثلا یک ماه در کره، چین یا آلمان مستقر میشوند، آموزش میبینند در آنجا، بعد برمیگردند و میآیند داخل کشور و بعد مستشاران خارجی بلند میشوند و میآیند تا چند ماه با هزینههای بسیار بالا و اینجا مستقر میشوند تا این تولید را در اینجا برای ما به ثمر برسانند.

پیستون ایران در سال 1352 در زمانی که اولین جرقههای قطعه سازی در کشور شکل گرفت، با سرمایهگذاری مشترک یک گروه ایرانی با شرکت ماهله آلمان (Mahle) تاسیس شد و تولید خودش را در زمینه تولید انواع پیستونهای خودروهای دیزلی و بنزینی شروع کرد. به هر حال علیرغم آن فراز و نشیبهایی که در زمان انقلاب و قطع همکاری خارجیها صورت گرفت، این شرکت به فعالیتش ادامه داد، ولی طی این سالها تا سال 72 هیچگونه طرح و توسعه و یا سرمایهگذاری جدیدی در این شرکت صورت نگرفت. عملکرد پیستون در خودرو این است که به عنوان یک پلاگین متحرک در سیلندر عمل کرده و قسمت پایینی محفظه احتراق را تشکیل حجم پیستون دهد. این سیستم نه تنها وظیفه تامین هوای موتور بر عهده دارد بلکه وظیفه خارج کردن هوا از درون محفظه احتراق را نیز بر عهده دارد. لوله پیستونی، در کنار لوله سیلندری هیدرولیک یکی از مهمترین بخش های موتور خودرو را تشکیل می دهد. سیلندر ها دارای اشکال، طرح ها و اندازه های ساختمانی متفاوتی هستند. موتورهای OPE از سال 1900 در انواع و اقسام نیروگاه کشتی، تانک ها و لوکوموتیو قطار استفاده شده است. پیستون ها معمولا سبک با توان انتقال حرارتی بالا ساخته میشوند. گفت و گو مردم سالاری آنلاین با حسین خاکساری رییس هیات عامل شرکت پیستون ایران درباره ی تولید، تحقیق و توسعه و صادرات در زیر آمده است.

پس به یک وسیله مکمل و تقویت کننده، برای افزایش چند برابری نیرو نیاز داریم.این وسیله بوستر است. با وجود تمام تحریمها و تمام فشارهایی که از جوانب مختلف، چه به لحاظ تغییرات نرخ ارز و چه به لحاظ مشکلاتی که برای بعضی از لوازم یدکی مواجه شدیم، ما در سال 98 بالاترین رکورد تاریخ این شرکت را داریم ثبت میکنیم و از مرز پنج میلیون عدد انشاءالله عبور می کنیم و این افزایش تیراژ در سالی دارد اتفاق میافتد که انتظارها همه این بود که صنایع ما با مشکلاتی که دارند، با کاهش تولید و با تعدیل نیروی انسانی مواجه شوند، ولی خدا را شکر با همت مدیران ارشد مجموعه، صاحبان سهام و همینطور مدیران متخصص و فنی شرکت و پرسنل این شرکت، امروز علاوه بر اینکه دچار این بحرانها نشدیم، 5 میلیون عدد که در تاریخ این شرکت بینظیر و بیسابقه است را رد میکنیم. لذا سرمایهگذاریهایی که توسط گروه قطعات خودرو عظام در این شرکت شده، قطعا منحصربفرد است و قطعا از عهده کسی برنمیآید که یک چنین سرمایهگذاریای در این مقیاس انجام دهد و مهمتر از همه اینکه این سرمایهگذاری به نتیجه برسد، به محصول برسد و بازار نیاز داخلی را بتواند ساپورت و تامین کند.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از دسته ی پیستون در جدول ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

ایندکسر