[ad_1]

در شهرستان مندوچینو ، کالیفرنیا ، مقامات بهداشت عمومی و کلینیک های شهرداری می گویند که دوره واکسیناسیون خود را به دست آورده اند.

با وجود دور بودن شهرستان و جمعیت روستایی گسترده آن در میان کوههای پر درخت ، ساحل ناهموار و تاکستان های انگور ، حدود 40٪ از بزرگسالان واجد شرایط حداقل یک دوز واکسن covid-19 دریافت کردند.

اما اکنون بیمه آبی کالیفرنیا ، Blue Shield ، برنامه واکسن این ایالت را با ماموریت تسریع در واکسیناسیون ، با تلاطم های جدیدی روبرو کرده است.

به جای ردیابی آسیب پذیرترین افراد از 68،000 ساکن شهرستان ، کلینیک های شهرداری و کارمندان بهداشت سیستم های داده را مطالعه خواهند کرد. آنها به جای استفاده از واکسن ها ، روی نرم افزارهای جدید تمرکز خواهند کرد. و به جای افزایش همکاری با شهرستان ، که به معرفی واکسن در سلاح کمک کرده است ، آنها با شرکت بیمه ارتباط برقرار می کنند.

کارمل آنجلو ، مدیرعامل بخش مندوچینو ، گفت: “من کاملاً مطمئن نیستم که دولت هنگام انتقال به این پیمان چه مشکلی را حل می کند.”

آنچه در مندوچینو اتفاق می افتد نشان دهنده ناامیدی ، موفقیت و عقب نشینی های شهرستانها و کلینیک های ایالت در طی این انتقال آشفته است.

شهرستانها قبل از مراجعه و توزیع آنها در کلینیک های مناطق خود ، واکسن ها را از ایالت دریافت کردند. در ماه مارس ، دولت انتقال این مسئولیت را به “بلو سپر” آغاز كرد ، كه در هفته جاری به عنوان بخشی از قرارداد خود با ایالت بدون پیشنهادی 15 میلیون دلاری ، مقدار زیادی را به بیشتر تأمین كنندگان تحویل خواهد داد.

شهرستان ها دوزهای سایت واکسیناسیون خود را دریافت می کنند و قادر به اشتراک گذاری برخی از آنها با کلینیک های شهرداری هستند. اما آنها دیگر نحوه توزیع دوزها در کلینیک های سراسر کشور را ترتیب نخواهند داد. این مسئولیت Blue Shield است.

این سیستم لحاف دیوانه وار پیچیدگی آن را برای کلینیک ها و شهرستانها فراهم می کند ، نه ساده تر. دکتر اندرو کورن ، افسر بهداشت عمومی در شهرستان مندوچینو گفت: “ما در مورد دادن مقادیر مشخصی به افراد خاص بسیار زیرک بودیم.” اکنون “برای ما دشوار خواهد بود که در مواردی که نیاز کم و بیش وجود داشته باشد کنار بیاییم.”

قبل از تصرف سپر آبی ، مقامات بهداشت عمومی شهرستان جلسات جمعه را با ارائه دهندگان محلی ، از جمله بیمارستان ها و مراکز بهداشتی ، آغاز کردند ، اتفاقی که قبل از همه گیری اتفاق نیفتاده بود.

اسکات مک فارلند ، مدیر اجرایی مراکز بهداشتی MCHC ، که سه کلینیک در شهرستان مندوچینو و یک در دریاچه را اداره می کند ، گفت: این همکاری به ارائه دهندگان کمک کرد تا افرادی را که در جیب های سخت شهرستان نمی باشند واکسینه کنند ، زیرا کلینیک ها می توانند در مورد کسانی که دوز اضافی دارند و چه کسی به مقدار بیشتری نیاز دارد گفتگو کنند. شهرستان

مک فارلند گفت: “به همین دلیل موفقیت دیدیم.”

از شش مرکز بهداشت عمومی شهرستان ، همه با Blue Shield قرارداد بسته اند یا در حال مذاکره با بیمه گر هستند.

Chloë Guazzone-Rugebregt ، مدیر اجرایی مرکز بهداشت دره اندرسون در شهر بونویل ، گفت که دریافت دوزهای تجویز شده در شهرستان مندوچینو در نتیجه ساعتها تماس شخصی با جوامع آسیب پذیر و واجد شرایط دشوار است.

Guazzone-Rugebregt گفت که او تمایلی به شروع کار با سپر آبی ندارد زیرا احساس می کرد چاره دیگری ندارد. او جمعه شب در اواسط ماه مارس قرارداد را دریافت کرد و به او گفته شد که اگر نمی خواهد توزیع خود را از دست بدهد ، سه شنبه آینده آن را امضا کند – اگرچه هنوز نمی داند که چند وعده داده شده است.

اریکا کانر ، سخنگوی Blue Shield ، گفت که بیمه گر در تلاش است تا آنجا که ممکن است ارائه دهندگان را در سیستم واکسیناسیون این ایالت گنجانده و پس از پیوستن آنها با آنها همکاری کند.

وی در ایمیلی نوشت: “هدف ما ایجاد شبکه ای است که به گوشه گوشه کشور ما دسترسی پیدا کند ، به ویژه جوامعی که بطور نامتناسبی تحت تأثیر این همه گیری قرار گرفته اند.”

مک فارلند گفت که منتظر روندی است که امیدوار است سپر آبی ایجاد کند. او نگران توزیع خود نیست ، زیرا کلینیک های بزرگ وی با سازمان بهداشت Adventist در دره اوکیا کار می کنند تا رویدادهای واکسیناسیون گسترده هفتگی را انجام دهند که حداکثر 2،000 دوز در روز اعمال می شود.

او دلیلی نمی بیند که چرا همکاری اش با بیمارستان نمی تواند ادامه یابد.

مک فارلند گفت: “ممکن است یک هفته طول بکشد ، ممکن است دو هفته طول بکشد ، اما در نهایت فکر می کنم سیستم بهتری باشد.”

داریل نگ ، سخنگوی وزارت بهداشت عمومی کالیفرنیا ، گفت که پروژه Blue Shield توزیع واکسیناسیون را در سراسر کشور به ویژه در جوامع آسیب پذیر در برابر ویروس بهبود بخشیده است. به عنوان مثال ، وی گفت ، واکسن ها در این جوامع از 20 فوریه تا 20 مارس 30 درصد افزایش یافته است.

نگ گفت: “این اثبات این است که اقدامات دولت فقط م workingثر نیست ، بلکه به ارتقا justice عدالت کمک می کند.”

بزرگترین تغییر در افق ، و ایجاد پتانسیل ایجاد اختلال در کلینیک ها ، استفاده اجباری از My Turn ، وب سایت واکسن متمرکز ایالت است. این طراحی شده است تا به عنوان یک مرکز آنلاین باشد که در آن بیماران می توانند قرار ملاقات پیدا کنند ، و ارائه دهندگان می توانند دوزها را سفارش دهند و کلینیک ها را راه اندازی کنند در حالی که داده ها را به طور یکپارچه به ایالت بازگردانند.

کورن گفت ، شهرستان مندوچینو یکی از اولین شهرستانهای روستایی است که آن را آزمایش می کند. مشکلات فوری وجود داشت.

به عنوان مثال ، مندوچینو واجد شرایط بودن واکسن را در 1 مارس ، دو هفته قبل از دستورالعمل های دولت ، به افراد دارای شرایط خاص بهداشتی گسترش داد. این مسئولیت شهرستان است ، اما نوبت من نمی تواند دسته بندی واجد شرایط بودن متناقض را درک کند.

بنابراین ، به مدت دو هفته ، ارائه دهندگان بیماران را در گروه من تحت گروه دیگری قرار دادند. این بدان معنی است که کسی که حق ابتلا به سرطان را پیدا کرده است ممکن است به عنوان یک کارگر کشاورزی ، معلم یا حرفه مناسب دیگر کدگذاری شده باشد.

اما استفاده از ترفندهایی برای دور زدن موارد عجیب وب سایت باعث اتلاف وقت و تحریف داده های واکسیناسیون در شهرستان و ایالت می شود ، که می تواند منجر به دوزهای بعدی در مکان ها یا افراد نامناسب شود ، مشکلات My Turn به طور خاص برای جلوگیری از آن طراحی شده اند.

کورن گفت: “این یک بوروکراسی بزرگ فناوری اطلاعات است ، بنابراین در گذشته که در گذشته وقفه های کوچکی وجود داشته باشد ، می تواند وقفه های بزرگی ایجاد شود.” “بنابراین کامل نیست ، عالی نخواهد بود ، اما من فکر می کنم که شاهد بهبود آن هستیم.”

Ng گفت که مشکلات مشابه متوقف خواهد شد اگر هر شهرستان از My Turn استفاده کند و طبق قوانین واجد شرایط بودن این هفته واکسینه شود. روز پنجشنبه ، هر فرد بالای 50 سال ، بدون توجه به شغل و سلامتی ، حق خود را کسب می کند.

كورن گفت ، تمركز بر ورود اطلاعات و موضوعات وب سایت باعث می شود كه كلینیك ها زمان كمی برای مقابله با چالش قریب الوقوع واكسین كردن همه – نه فقط موج اول علاقه مندان – داشته باشند.

وی گفت: “مشكل این است كه نگاه و توجه ما را از برخی موضوعات محلی دور می كند” ، از جمله رسیدن به گروه های آسیب پذیر یا عبور از موانع زبانی.

در مناطق کاشت انگور شهرستان ، بسیاری از کشاورزان انگلیسی صحبت نمی کنند ، فاقد وضعیت قانونی یا دسترسی به اینترنت پرسرعت هستند – یا هر سه.

وی گفت که راهی که کلینیک Guazzone-Rugebregt می تواند به آنها و سایر افراد آسیب پذیر برسد از طریق صبر ، انعطاف پذیری و وقت است.

به عنوان مثال ، به جای اعتماد به جمعیت برای یافتن جلسات بصورت آنلاین و ارائه کلیه مستندات دقیق ، مستقیماً با کارفرمایان منطقه کار می کند و لیست کارگران کشاورزی یا سایر مشاغل واجد شرایط را که می توانید از آنها کار کنید ، تهیه می کند.

Lucresha Renteria ، مدیر عامل کلینیک های ساحلی مندوچینو ، به 10 هزار نفر که در 52 مایل ساحل و 20 مایل در داخل کشور واقع شده اند ، خدمات می دهد.

وی گفت: واکسیناسیون افراد به ارتباطات شخصی و نه ارسال آنها به یک وب سایت برنامه ریزی یا خط تلفن در سراسر کشور نیاز دارد.

رانتریا گفت: “مردم باید به افرادی كه با آنها در ارتباط هستند اعتماد كنند.” “استفاده از ارائه دهندگان پزشکی معروف آنها ، اسمی که مردم از قبل به آن اعتماد دارند ، راهی عالی برای انجام این کار در یک جامعه کوچک روستایی است.”

این داستان توسط KHN تولید شده است ، که کالیفرنیا Healthline ، تحریریه مستقل بنیاد بهداشت کالیفرنیا را منتشر می کند.

موضوعات مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته تاریخچه



[ad_2]

منبع: jonob-khabar.ir