از طرفی مشتریان بالا شهری علاقه به کالاهای با کیفیت و گران قیمت دارند و اگر شما کالای با کیفیت خود را با قیمتی گران تر از آن چه باید بفروشید، مطمئن باشید مشتریان بالا شهری از شما خرید می کنند و فرصت خوبی برای سود آوری شما ایجاد می شود. طراحی اصولی ویترین فروشگاه، شانس را برای برجسته کردن برند زیاد و توجه رهگذران را به خود جلب میکند و آنها را ترغیب به وارد شدن به فروشگاه و خرید کردن می کند. البته راههای بسیار خلاقانهتری برای استفاده از پوستر در ویترین مغازه نیز وجود دارد. مغازه زدن در بالا شهر هزینه های خاص خودش را دارد که در غیر بالاشهر چنین چیزی وجود ندارد؛ از هزینه رهن و اجاره بگیرید تا هماهنگ کردن تزئینات مغازه با موقعیت جغرافیایی. نخستین بخش از مغازه شماست که حدود 15-5 قدم اول مشتری ( که بسته به متراژ مغازه، اندازه آن از چند ده سانتی متر تا چند مترمتفاوت است) را شامل میگردد.

در طراحی داخلی مغازه اهمیت پرداختن به فضای ورودی آن بسیار گوشزد شده و این فضا باید به گونه ای طراحی شود که تا قبل از ورود فرد به فضای اصلی داخل مغازه های کوچک و بزرگ به ترتیب حدود ۵ تا ۱۵ قدم را طی کرده باشد. البته صرف علاقه برای رسیدن به آرزوی خود کافی نیست و لازم است تا اقدام کنید. برای این کار لازم است تا بتوانید توانایی خود را برای خلق یک کسب و کار خوب به افراد سرمایه دار نشان دهید و بتوانید به گونه ای با آن ها مذاکره کنید تا به نتایج دلخواه برسید. چنانچه ابعاد کوچکی در اختیار دارید و قسمت های مختلف به یکدیگر دید دارند، بهتر است از یک سبک استفاده کنید تا آرامش در محیط برقرار باشد. این تقسیم بندی می تواند به افرادی که قصد تلفیق سبک های مختلف دکوراسیون را دارند هم کمک کند و در این شرایط می توان از سبک های مختلف دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

یک قفسه بندی خوب به شما کمک میکند تا محصولاتتان را در معرض نمایش قرار دهید. در همین راستا لازم است تا با فنون مذاکره و اقناع سازی مخاطب آشنا شوید (در یک مقاله تخصصی به طور ویژه درباره آن سخن خواهیم گفت) و به گونه ای با شریک سرمایه دار خود سخن بگویید که با آرامش خاطر با شما قرارداد ببندد و همان گونه که شما احساس برنده شدن دارید، او هم احساس کند در این معامله برنده شده است. شریک شدن با دیگران گزینه خوبی برای ایجاد کسب و کار جدید است. استفاده از چوب به رنگ تیره و تضاد آن با میز و دکور صورتی جذابیت خاصی را ایجاد کرده که با چیدمان لوازم آرایش رنگارنگ به صورت مرتب این جذابیت دوچندان شده و جلوه بصری زیبایی را ایجاد کرده است که این ویژگی از مهمترین اصول برتری این طراحی است. ممکن است برای شما چنین سؤالی ایجاد شود که آیا برای من امکان پذیر نیست که مغازه ای در بالا شهر داشته باشم در عین حال پذیرای مشتریان غیر بالاشهری هم باشم؟ خوب در مغازه هایی که مشتریانشون خانم ها هستند باید با توجه ویژه ای دکوراسیون داخلی مغازه قرار بگیره چون به رنگ ها و دیزاین خیلی حساس هستند.چون خانم ها اغلب وارد مغازه هایی میشن که دکوراسیون مدرن و خاصی رو دارن پس باید متفاوت باشیم.ولی در دکوراسیون داخلی پوشاک مردانه باید سادگی و در عین حال جذابیت به رخ کشیده بشه چون مردان زیاد به جزئیات فکر نمیکنن و مهم اصل بودن هس.

آیا چراغهای متنوع در زاویههای متفاوت با رنگهای متفاوت در ویترین طراحی داخلی مغازه جواهرات وجود دارد؟ کالاهایی که در ویترین فروشگاه قرار می گیرند، باید از زوایه های گوناگون و به کمک نورپردازیم استاندارد و مناسب، به خوبی قابل رویت باشند. طلا کالایی بسیار ظریف و لوکسی است و شما می توانید تنها با پیاده کردن ایده های ساده و در عین حال لوکس کالای خود را جذاب تر جلوه دهید. مثلا غالب این مشتریان افراد بسیار حساسی هستند و اگر شما چه در برخورد کاری و چه در ارائه پیشنهادات شغلی نتوانید هوشمندانه عمل کنید و رضایت آن ها را جلب کنید، برای همیشه آن ها را از دست خواهید داد. قبل از این که تلاش خود را برای راه اندازی یک مغازه کیف و کفش فروشی آغاز کنید، باید بررسی کنید که دقیقاً چه می خواهید و قرار است چه نقشه ای برای آینده کسب و کار خود داشته باشید. یا سرمایه کافی برای مغازه کیف و کفش فروشی دارید؛ یا نه!

ایندکسر