فواید برنج برای سلامتی چیست؟

فواید برنج به جهت تن درستی چیست؟

برنج غذای حساس بیش از نیمی از جمعیت عالم بوده است. ارزان است، به طور گسترده در دسترس هست و به راحتی مهیا می شود. حساس همین حال، در آیتم کسانی که به دنبال کاهش وزن میباشند چطور؟ آیا برنج برای کمتر وزن اثر گذار است؟ برنج سپید متداول ترین مدل برنج است که در سراسر عالم خورده می شود، چون پختن و میل کردن آن آسان است و ماندگاری طولانی دارد. برنج سپید معمولاً اساسی برنج قهوه ای مقایسه می شود که یقین بر این میباشد که جایگزین تندرست تری است. برنج قهوه ای یک برنج سبوس دار دارای سبوس و لایه جوانه است. برنج قهوه ای غنی از فیبر هست و مرجع خوبی از منیزیم، فسفر، سلنیوم، تیامین، نیاسین، ویتامین B6 و منگنز است. برنج سپید فقط حاوی آندوسپرم حساس کربوهیدرات و پروتئین میباشد و شامل لایه سبوس و جوانه نمی شود. فرآیندهای آسیاب و پولیش برای برنج سفید، مواد مغذی متفاوت را از برنج حذف می کند.

برنج و کاهش وزن: آیا برنج چاق می کند؟

ارتباط دربین برنج و کمتر وزن بر مبنا گونه برنج – سفید یا این که قهوه ای – متعدد است.

برنج سفید ارزش غذایی کمتری نسبت به برنج قهوه ای دارد. در لحاظ گرفته می شود که تأثیر منفی بر تن ندارد البته امداد زیادی به آن نمی کند. اهمیت این حال، شواهد روشنی وجود ندارد که نشان دهد برنج سپید حیاتی ارتقا وزن دارای ربط است.

از طرف دیگر، برنج شمال و برنج سبوس دار مثل برنج قهوه ای به جای برنج سفید سفارش می شود زیرا سرشار از مواد مغذی است، منشاء مهربانی از فیبر هست و می تواند به شما کمک کند به جهت مدت طولانی تری احساس سیری کنید. ممکن است کاهش خوراک بخورید و به این ترتیب محدوده وزنی تندستی داشته باشید.

کدام برنج به جهت کاهش وزن موثر است؟

در حالی که برنج سفید ممکن می باشد باعث ارتقاء وزن نشود، فیبر و مواد مغذی کمتری نسبت به برنج قهوه ای دارد. محتوای فیبر غذایی موجود در برنج قهوه‌ای ممکن هست اساسی تولید احساس سیری طولانی‌تر، خودداری از تنقلات یا پرخوری و کاهش کالری دریافتی، به کمتر وزن یاری کند. برنج پف کرده، غلاتی که مهم حرارت دادن هسته برنج صحیح می شود، می تواند برای کمتر وزن هم اثر گذار باشد.

حتما بخوانید:
مقامات بهداشتی از خودکشی همه گیر در میان جوانان محلی می ترسند

برای کمتر وزن در روز چقدر برنج باید بخورید؟

بهترین منش به جهت مراقبت وزن در محدوده سالم زمان میل کردن برنج، در اختیار گرفتن مقدار مصرف آن است. توصیه می شود مصرف برنج خود را به 1 فنجان برنج پخته در روز محدود کنید.

بهترین دوران خوردن برنج به جهت کاهش وزن چه هنگامی است؟

اگر هدف شما کمتر وزن است، مطالعات نشان می دهد که ناهار بهترین زمان برای خوردن برنج است. برنج حاوی کربوهیدرات هایی میباشد که انرژی را آزاد می نماید و شما را به جهت بقیه روز ادامه می دهد. علاوه بر این، کالری مصرف شده در ارتفاع روز می تواند در کار های روزمره سوزانده شود و به عنوان چربی ذخیره نشود.

چگونه به جهت کاهش وزن برنج بخوریم؟

برای کاهش وزن، به جای سرخ نمودن یا پختن آن در روغن یا چربی، برنج را بجوشانید یا بخارپز کنید. همچنین می توانید برنج را حیاتی سبزیجات پرفیبر یا منابع پروتئینی مثل مرغ یا بوقلمون همراه کنید. همین اطمینان حاصل می نماید که آنگاه از تناول کردن برنج برای مدت طولانی تری سیر می مانید و بیهوده پرخوری یا این که در میان وعده نخورید.

خطرات مصرف بیش از حد برنج

خوردن بیش از حد برنج قهوه ای ممکن میباشد منجر نفخ، گاز معده، آروغ زدن و ناراحتی های گوارشی در بعضا اشخاص شود. محتوای کربوهیدرات بالای آن می تواند سبب ساز التهاب و ناراحتی گوارشی شود.

برنج می تواند مرحله گلوکز خون شما را افزایش دهد و شما را در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دهد. برنج سپید

به عنوان شاخص گلیسمی (GI) 72 و برنج قهوه‌ای اهمیت GI 50 است. هر چند برنج قهوه‌ای در مقایسه حساس برنج سفید کندتر بر سطح قند خون شما تأثیر می‌گذارد، البته هر دو دسته در مقایسه کلیدی بقیه غلات کامل، محتوای فیبر پاره ای دارا‌هستند و می‌توانند باعث افزایش ناگهانی سطح قند خون می شود.

مطالعات نشان می دهد که مصرف بیش از حد برنج سپید ممکن است خطر ابتلا به سندرم متابولیک را افزایش دهد. عوامل خطر آن می تواند فشار خون بالا، قند خون ناشتا بالا، سطح های بالای تری گلیسیرید و به دور کمر زیاد باشد.

سایر فواید برنج برای تن درستی چیست؟

برنج فجر اهل ایران به جز تامین انرژی و مواد مغذی اساسی، هیچ مزیت دیگری به جهت سالمی ندارد. برنج سبوس دار نظیر برنج قهوه ای اهمیت فواید تحت است:

حتما بخوانید:
با افزایش موارد Covid-19 ، قانون منع رفت و آمد به رستوران ها و بارها اعمال می شود

برنج قهوه ای حاوی یکسری عنصر موءثر به جهت قلب نظیر مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، لیگنان ها و فیبرهای غذایی است. بنابراین، می تواند مرحله کلسترول خون را بهبود بخشد و خطر بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت جور 2 و چاقی را کاهش دهد.

سبوس یا لایه بیرونی برنج قهوه ای ممکن می باشد منشا مهربانی از لیگنان ها و اسید فرولیک باشد که آنتی اکسیدان هایی حساس فواید سالمی متفاوت مثل کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان هستند.

نتیجه

برنج سفید متداول ترین مدل برنجی هست که در سراسر دنیا خورده می شود. برنج قهوه ای برنج سبوس دار کلیدی سبوس و برنج طارم دم سیاه لایه جوانه است. غنی از فیبر می باشد و منشا لطف از منیزیم، فسفر، سلنیوم، تیامین، نیاسین، ویتامین B6 و منگنز است.

شواهد روشنی وجود ندارد که نشان دهد برنج سفید حساس افزایش وزن مرتبط است. از سوی دیگر، برنج قهوه‌ای، منشاء خوبی از مواد مغذی و فیبر هست که می‌تواند به شما امداد کند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید، از پرخوری جلوگیری نمایید و در سرانجام به کاهش وزن یاری کنید.

بهتر می باشد مصرف برنج خود را به 1 فنجان برنج پخته در روز محدود کنید.

اگر هدف شما کمتر وزن است، مطالعات نشان می دهد که ناهار بهترین زمان به جهت تناول کردن برنج است.

برنج را به جای سرخ نمودن یا پختن در روغن یا چربی بجوشانید یا بخارپز کنید. برنج را اهمیت سبزیجات پر فیبر یا این که منابع پروتئینی همراه نمایید تا به جهت مدت طولانی تری سیر بمانید و از پرخوری خودداری کنید.

خوردن بیش از حد برنج ممکن است سبب ساز نفخ، گاز معده، آروغ زدن و ناراحتی های گوارشی شود. مصرف بیش از حد برنج همینطور ممکن می باشد خطر ابتلا به دیابت جور 2 و سندرم متابولیک را ارتقاء دهد.

برنج سفید به جز تامین انرژی و مواد مغذی اساسی، هیچ مزیت دیگری برای سالمی ندارد. برنج قهوه ای می تواند سطح کلسترول خون را بهبود بخشد و خطر بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت دسته 2 و چاقی را کاهش دهد. همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را کاهش می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید