[ad_1]

با میلیون ها نفر از آمریکایی های مسن تر واجد شرایط دریافت واکسن covid-19 و منابع محدود ، بسیاری همچنان تقاضای دیوانه وار و ناامیدکننده برای یک شلیک را توصیف می کنند ، که با عدم اطمینان و سختی محاصره شده است.

تلاش برای واکسیناسیون افراد بالای 65 سال به دلیل تقاضای زیاد که سیستم های برنامه ریزی دست و پاگیر و ناسازگار را تحت فشار قرار داده است ، تحت فشار قرار گرفته است.

این مبارزه تغییراتی نسبت به موج اول واکسیناسیون است – کارکنان بهداشتی در مراکز درمانی – که به نرمی پیش رفت. اکنون ، در اکثر مکان ها ، افراد مسن روبرو یکدیگر هستند و در یک زمینه فناوری ناپایدار برای عکسهای محدود رقابت می کنند.

جرمی نوویچ ، روانشناس بالینی در نیویورک که گروهی را برای کمک به افراد جهت استفاده در این فناوری تشکیل داد ، گفت: “شما نمی توانید توزیع واکسن را به رقابت بین نویسندگان مسن و افراد جوان تبدیل کنید.” “این یک مسابقه نیست. این فقط بی رحمانه است. “

در حالی که تقاضا نشانه امیدوارکننده اعتماد عمومی به واکسن ها است ، اما چالش های پیش روی سالمندان نیز گویای رویکرد چندپارچه کشور است که باعث شده بسیاری از اعضای خانواده گیج شده و به دنبال جلسات باشند.

بیل والش از AARP گفت: “این فقط دیوانه است.” این باید مسیری آرام از ثبت نام تا دریافت واکسن باشد و این چیزی نیست که ما تاکنون شاهد آن هستیم. ”

وب سایت های نفرت انگیز ، خطوط تلفنی شلوغ و صف های طولانی خارج از کلینیک ها با گسترش کشورها برای واجد شرایط شدن به امری عادی تبدیل شده اند – گاهی اوقات باعث ایجاد یک دیوانه وار برای عکس هایی می شود که بیشتر شبیه تلاش برای گرفتن بلیط برای یک جشنواره موسیقی است تا یک مورد از یک نجات دهنده زندگی. واکسن

برخی از بخشهای بهداشت عمومی که بیش از حد تحت فشار قرار گرفتند ، در تلاشند کارکنان بیشتری را برای مقابله با خطوط واکسیناسیون خود استخدام کنند و افراد مسنی را که ممکن است قادر به استفاده از مراحل پیچیده ثبت نام آنلاین نباشند ، هدف قرار دهند.

والش گفت: “فقط ارسال یک وب سایت و تشویق مردم برای رفتن به آنجا دستورالعملی برای موفقیت نیست.”

“بسیار رقابتی”

مانند بسیاری دیگر از بزرگسالان ، کالین بروکس 85 ساله در مرتب کردن منابع آنلاین بی شماری در مورد چگونگی یافتن واکسن محل زندگی خود در جزیره واشون در Puget Sound در نزدیکی سیاتل مشکل داشت.

وی گفت: “این مقدار زیادی اطلاعات بود.” “من می دانستم که اینجا جایی است ، اما فهمیدن چگونگی دستیابی به آن آسان نبود.”

بروکس پس از تماس ، سرانجام از دوستی که متوجه تخلیه واکسن ها در داروخانه شهرشان شده بود ، مشاوره دریافت کرد. هنگامی که وی برای پرسیدن در مورد نحوه ثبت نام در کلینیک بهداشت متوقف شد ، اتفاق افتاد که آنها همان روز عکس منتشر می کردند.

بروکس گفت: “این برای من اصلاً مهم نبود ، اما من در واقع چند سالمند را می شناسم که تازه تسلیم شده اند.”

برای جرالد کان ، 76 ساله ، که در مدیسون ، کانکتیکات زندگی می کند ، راحت تر بود که چگونه می توان یک واکسن را تنظیم کرد.

خان از طریق سیستم ثبت واکسن دولتی از طریق پست الکترونیکی اخطار دریافت کرد که به وی می گوید قرار ملاقات بگذارد ، اما در پایان مراحل ثبت نام با مشکلاتی روبرو شد.

وی گفت: “هر چقدر انگشتم را به صورت iPad بکوبم ، هیچ فایده ای برای من نداشت.”

بنابراین كان آنچه را كه بسیاری در اختیار دارند انجام داد و با یكی از اعضای خانواده جوان خود تماس گرفت كه به وی كمك كرد تا ثبت نام را انجام دهد.

وی گفت: “من فکر می کنم افراد زیادی در سن من هستند ، شاید غالب ، که می توانند تا این حد از اینترنت استفاده کنند و سپس ما نه تنها ناراحت نیستیم ، بلکه ناامید نیز هستیم.

وقتی هلن فرانکه 92 ساله در زمان مقرر برای واکسن ثبت نام کرد ، مکان های موجود در واشنگتن دی سی را پیدا کرد که تقریبا بلافاصله پر شده اند.

وی گفت: “بدیهی است که من خیلی کند بودم.” “این بسیار رقابتی است و بدیهی است که افرادی را که مهارت های پیشرفته رایانه ای دارند مورد علاقه قرار می دهد.”

هفته بعد ، فرانکه سعی کرد به اینترنت وصل شود – این بار با کمک همسایگانش – بدون موفقیت.

فرانکه که تنها پس از یافتن اطلاعاتی از گروه خبری محله که او را به بیمارستان ارجاع می داد ، مورد اصابت گلوله قرار گرفت ، گفت: “اگر مجبور شدم برای واکسیناسیون به وب سایت و تلفن دی سی اعتماد کنم ، هنوز نگران خواهم شد و موفق نخواهم شد.”

در آریزونا ، کارن دیویس 80 ساله خود را در گشت و گذار در وب سایت های ایالتی و بیمارستانی یافت بدون اینکه درک درستی از نحوه رزرو قرار ملاقات داشته باشد.

وی گفت: “من مرتباً سعی می کردم این کار را انجام دهم و به نوعی سرم را به دیوار زیاد می کوبم.”

دیویس ، یک پرستار بازنشسته ، با دکتر و داروخانه خود تماس گرفت و سپس به یکی از اقوام جوانتر که موفق به تعیین وقت برای 5 صبح در یک سایت واکسیناسیون گسترده شد ، مراجعه کرد.

وی گفت: “من اطمینان دارم که آنها انتظار نداشتند افراد مسن بتوانند چنین کاری کنند.”

میگل لرما ، که در ققنوس زندگی می کند ، گفت که مادر 69 ساله وی قادر به یافتن گلوله نبود.

لرما 31 ساله گفت: “او انگلیسی بلد نیست و فن آوری را به خوبی نمی داند و همه چیز به این ترتیب انجام می شود.”

لرما گفت که تماشای مادر وی برای گرفتن واکسن بسیار دردناک است – از آنجایی که او سال گذشته پدر خود را به علت کواس از دست داد

لرما گفت: “او نه تنها به خاطر پدر من ناراحت است ، بلکه هنوز هم در بزرگسالی رنج می برد زیرا برای کارهای خاصی به او وابسته است.” “او از پس همه کارها برمی آمد.”

افراد مسن “ناامید” کمک می گیرند

فیلیپ برتسکی ، پزشک مراقبت های اولیه در جنوب کالیفرنیا ، گفت که بیماران مسن او به جای اعتماد به سیستم های جدید برنامه ریزی آنلاین ، معمولاً با وی تماس می گیرند یا برای واکسن هایی مانند آنفولانزای سالانه به داروخانه مراجعه می کنند.

وی گفت: “این روشی نیست که افراد 85 ساله با سیستم مراقبت های بهداشتی ارتباط برقرار می کنند ، بنابراین این یک پارگی کامل است.” “این افراد در واقع فقط زمان زیادی را سرمایه گذاری می کنند و چیزی از آن نمی گیرند.”

تصمیم اخیر کالیفرنیا در مورد تغییر طرح واکسیناسیون و باز کردن برنامه آن برای افراد بالای 65 سال ، فقط گیجی ایجاد می کند.

برتسکی گفت که به بیماران وی گفته شده است که برای کسب اطلاعات با پزشک خود تماس بگیرند ، اما وی حتی مطمئن نیست که کابینه وی مجاز به واکسن زدن است.

وی گفت: بیماران در این گروه سنی می خواهند بدانند که حداقل آنها شنیده شده اند یا کسی در مورد چالش های آنها فکر می کند.

برخی تلاش های محلی برای تحقق این امر وجود دارد.

در روستای لوس لوناس ، نیومکزیکو ، مقامات بهداشت عمومی یک رویداد ثبت نام شخصی را برای بزرگسالانی که نیاز به کمک یا فقط یک دستگاه متصل به اینترنت داشتند ، برگزار کردند.

یک مرکز ارشد در فلوریدا اخیراً مراسمی را برای ثبت واکسیناسیون و یک کلینیک به طور خاص برای افراد بالای 80 سال که ممکن است کامپیوتر نداشته باشند ، برگزار کرد.

نوویچ ، روانشناس بالینی در نیویورک ، با چندین نفر دیگر همکاری کرد تا یک سرویس پشتیبانی غیررسمی برای سالمندان ایجاد کند. همه چیز به عنوان یک تلاش کوچک آغاز شد که توسط چندین کنیسه و صفحه فیس بوک آن تبلیغ شد. اکنون آنها به بیش از 100 نفر در گرفتن عکس کمک کرده اند.

نوویچ گفت: “ما تعداد زیادی درخواست داریم که فقط در حال جمع شدن است.”

“مردم واقعاً ناامید و همچنین گیج هستند زیرا هیچ کس در واقع برای آنها توضیحی در مورد زمان واکسیناسیون نداده است. … این یک آشفتگی بزرگ است. ”

ادامه کمبود واکسن باعث شده تا Novic خدمات خود را فعلاً متوقف کند.

این داستان بخشی از مشارکت است که شامل NPR و KHN است.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته تاریخچه

[ad_2]

منبع: jonob-khabar.ir