[ad_1]

علی رغم نگرانی ما در مورد خستگی عروق ، یک سال پس از همه گیری ، چندین روند جدید مشخص است.

از مطالب ما استفاده کنید

می توان آن را به صورت رایگان صادر کرد.

در هفته های اول سال 2021 ، مردم کالیفرنیا بیشتر از ما در زندگی قبل از همه گیری در خانه می مانند. با این حال ، ما اکنون بیش از آنچه در مارس 2020 انجام دادیم ، زمانی که مقامات دولتی اولین دستور گسترده برای ماندن در خانه یا دوره تاریکی پس از تعطیلات زمستانی را صادر کردند ، زمانی که ما با انفجار پرونده های covid-19 خم شدیم ، به خرید ، غذا خوردن و کار مشغول هستیم.

و تا حدی که جرات داشته باشیم ، برای مسافرت به اتوبوس و قطار به جای تجدید مدل از ماشین استفاده می کنیم ، این روند با ماندگاری طولانی تر پیامدهای نگران کننده ای را برای خدمات حمل و نقل و محیط زیست به همراه دارد.

این یافته ها از مجموعه آرایه های وسیعی از داده های ردیابی مکان تلفن همراه حاصل می شود ، بخشی از تلاش مداوم غول فناوری است که می گوید برای کمک به رهبران سراسر جهان در ارزیابی تأثیر بسته شدن و محدودیت های مربوط به سفره در سفر ، این کار را آغاز کرده است. سیاهههای مربوط به تحرک از تلفنهای دارای ردیاب موقعیت مکانی فعال شده ، مدلهای فرکانس سفر – تجزیه شده در سطح کشور ، کشور و منطقه – را در عکسهای روزانه از اوایل سال 2020 تا اوایل مارس 2021 نشان می دهد. از نظر تعداد دفعات سفر ، پنج هفته اول سال 2020 است کالیفرنیا و ایالات متحده محدودیت های گسترده ای در مورد کووید ایجاد می کنند.

Google داده های دفعات سفر خود را بر اساس ماهیت مقصد دسته بندی می کند: به عنوان مثال مواد غذایی و داروخانه ها. خرده فروشی و رستوران؛ و مربوط به کار در کالیفرنیا ، خطوط تب برای این دسته ها تا حد زیادی به دنبال واکنش ایالت در برابر انتشار Covid است ، مجموعه ای از خاموش کردن ها و بازگشایی ها که با ادامه همه گیری هدفمندتر و محدودتر می شوند.

در 19 مارس 2020 ، پس از اعلام وضعیت اضطراری کوید ، فرماندار گاوین نیوزوم اولین حکم تعلیق را اعلام کرد و به کالیفرنیایی ها گفت که به جز برای نیازهای اساسی در خانه بمانند و بخشهای زیادی از بخش خدمات را تعطیل کنند. داده های پیگیری نشان می دهد که ساکنان این سفارش را به دل گرفته اند: پس از جهش اولیه در سفر به مواد غذایی و داروخانه ها در روزهای قبل از شروع سفارش – احتمالاً هنگامی که مردم لوازم مورد نیاز خود را تهیه می کردند ، گردش ها به همه جا افتاد. در اوایل ماه آوریل ، سفر به مغازه ها و رستوران ها و همچنین کار بیش از 50٪ کمتر از سطح پایه بود. میزان فروش مواد غذایی و داروخانه ها بیش از 20٪ کاهش یافته است.

روند تحرک در ماه مه از سر گرفته شد ، زمانی که کشور حرکت کرد – برخی می گویند خیلی سریع – به سمت بهبود اقتصادی است. تا ماه ژوئیه ، فروش خرده فروشی و رستوران به 27٪ کمتر از سطح قبلی رسیده بود. مواد غذایی فقط 4٪ کمتر از سطح پایه بودند.

با جزر و مد کم ، این سطح فعالیت ها در تابستان و پاییز ادامه داشت و قبل از آنکه شدید سقوط کند ، اما برای مدت کوتاهی در اواخر دسامبر تا اوایل فوریه ، زمانی که کووید در حال رونق بود ، بیمارستان ها پیچیدند و دولت هزینه یک فصل تعطیلات اجتماعی بی پروا را پرداخت کرد. در اوایل ماه مارس ، سفرهای خرده فروشی و رستوران به 26 درصد کمتر از حد اولیه بازگشت ، در حالی که سفر به مواد غذایی و داروخانه 11 درصد کمتر بود.

سفرهای مربوط به کار طولانی ترین آشفتگی ها را نشان می دهند – 33٪ زیر حد شروع.

سرنا چانگ ، دانشجوی علوم کامپیوتر در دانشگاه استنفورد که یکی از نویسندگان مقاله ای در ژورنال Nature در مورد تحرک و گسترش حفره ها است ، گفت: اگرچه این سکون طولانی مدت در تلاش است ، اما ماندن در خانه زندگی را نجات داده است. تیم تحقیقاتی مدلی ایجاد کردند که در آن 10 منطقه از کلان شهرهای ایالات متحده از جمله سانفرانسیسکو و لس آنجلس بررسی می شود و سناریویی را شبیه سازی می کند که در آن ساکنان سفرهای مارس و آوریل را کاهش نمی دهند.

وی گفت: “گاهی اوقات ما 10 برابر بیشتر از عفونت های واقعی مشاهده کردیم.” “و این فقط در اوایل ماه مه است.”

تحقیقات چانگ همچنین نشان داد که سفر به فضاهای تنگ و شلوغ که افراد برای مدت طولانی در آن اقامت دارند باعث انتقال بیماری بیشتر از سفر سریع به مکان های بزرگ و تقریباً خالی می شود. رهبران کالیفرنیا این تفکر را در رهنمودهای جدید منتشر شده در ماه دسامبر و ژانویه گنجانده اند که اجازه می دهد تجارت بیشتری نسبت به زمانی که در مارس 2020 متوقف شده اند ، اما با محدودیت ظرفیت باز بمانند.

همانطور که مردم کالیفرنیا بیشتر از خانه خارج می شوند ، استفاده خودکار دوباره برقرار می شود. طبق گزارش اداره مالیات و هزینه های کالیفرنیا ، در آوریل 2020 ، فروش بنزین در کالیفرنیا در مقایسه با آوریل 2019 تقریبا 45 درصد کاهش یافته است. تا ماه نوامبر ، فروش بنزین در مقایسه با سال 2019 تنها 16 درصد کاهش یافته است ، که نشان می دهد ساکنان به صورت کاملاً بی نظیر دوباره پر شده اند.

اما فعلاً ماهیت این سفر با ماشین تغییر کرده است. چند سال پیش ، صبح و عصر ترافیک به اوج خود رسید. جیووانی سیرلا ، محقق م Instituteسسه تحقیقات حمل و نقل دانشگاه کالیفرنیا ، گفت که اخیراً ، سفر با ماشین به طور مساوی در طول روز توزیع می شود.

در همین زمان ، بازدیدهای روزانه از ایستگاه های حمل و نقل در کالیفرنیا در پنج هفته اول سال 2021 به طور متوسط ​​51 درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال 2020 کاهش یافته است. سیستم های حمل و نقل گسترده در ایالات متحده وابسته به تعرفه ها برای درآمدزایی هستند. کاهش در مصرف سوخت باعث نگرانی این است که سوارها به سرعت بهبود نمی یابند تا از قطع خدمات عمیق جلوگیری کنند.

چانگ و سیرسلا گفتند که شواهد محکمی وجود دارد مبنی بر اینکه کالیفرنیایی های کم درآمد همچنان در کاهش سفرهای خارج از خانه با چالش های بیشتری روبرو هستند. همه گیری مشاغل بسیاری را که می توان با استفاده از اینترنت از خانه به راحتی انجام داد برجسته کرد. در مقابل ، مشاغل بسیار کم درآمد در بخش خدمات باید به صورت حضوری انجام شود که مستلزم سفر به محل کار است.

چانگ ، توصیف یافته های مدل شده در مطالعه خود ، گفت: “محله های کم درآمد همیشه و همچنین محله های سفیدپوست کمتر در سطح بالاتری از عفونت به سر می برند.” “این به شما می گوید که تحرک به نوعی این تفاوت ها را رمزگذاری می کند.”

همه این روندها در منطقه کالیفرنیا ، که بزرگترین کاهش دائمی در سفر را تجربه می کند ، با آرامش زیادی در حال توسعه هستند: منطقه خلیج سانفرانسیسکو. داده های پیگیری نشان می دهد که خرید و بازدید از رستوران در پنج هفته اول سال 2021 در سانفرانسیسکو 62 درصد در مقایسه با پایه کاهش یافته است. بازدید از محل کار 57 درصد کاهش یافته است.

موسسه اقتصادی شورای خلیج فارس اخیراً مطالعه ای منتشر کرده است که نشان می دهد تا 45٪ مشاغل منطقه واجد شرایط کار از راه دور هستند که بالاتر از سایر مناطق ایالت است. ماندن در محل می تواند به معنای عفونت کمتر باشد. از اوایل ماه مارس ، سانفرانسیسکو با بیش از 500،000 نفر در میان شهرستانهای کالیفرنیا کمترین میزان آلودگی را داشت و پس از آن آلامدا ، سان ماتئو ، کنترا کوستا و سانتا کلارا ، همه در منطقه خلیج فارس قرار دارند.

در منطقه خلیج فارس ، مانند سایر نقاط ، ترافیک اتومبیل شروع به افزایش می کند ، اما نه مسافرت ترانزیتی. جف بلیساریو ، مدیر اجرایی انستیتو ، تخمین می زند که سرعت قطار سریع السیر Bay Area در اواسط فوریه حدود 85 درصد نسبت به سطح قبل از شیوع بیماری کند شده است. در مقابل ، وی به داده هایی اشاره کرد که از عبور وسایل نقلیه در پل خلیج سانفرانسیسکو-اوکلند استفاده می شود ، که چهارشنبه در اواسط فوریه فقط 13 درصد کاهش یافته است.

محققان مانند سیرلا و بلیساریو توجه خود را به مورد بعدی معطوف می کنند ، زمانی که ترس از عفونت پوکی کمرنگ می شود. آیا مسافران به رانندگی عادت می کنند و کمتر مسافرت می کنند؟ آیا کالیفرنیایی ها ، که می توانند از راه دور کار کنند ، مناطق شهری با هزینه بالا را ترک می کنند ، سردرد ترافیک را به جوامع کمتر توسعه یافته انتقال می دهند؟ پاسخ ها مشخص نیست.

“هر چقدر استراحت طولانی تر باشد [and] هرچه اندازه قطع بیشتر باشد ، احتمال تأثیرات طولانی مدت آن بیشتر خواهد بود. “

فیلیپ ریز ، متخصص گزارشگری اطلاعات و استادیار روزنامه نگاری در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در ساکرامنتو است.

این داستان توسط KHN تولید شده است ، که کالیفرنیا Healthline را منتشر می کند ، یک سرویس تحریریه مستقل از بنیاد بهداشت کالیفرنیا.

KHN (اخبار سلامت قیصر) یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی درباره مسائل بهداشتی منتشر می کند. همراه با تجزیه و تحلیل سیاست ها و نظرسنجی ها ، KHN یکی از سه برنامه اصلی عملیاتی در KFF (بنیاد خانواده قیصر) است. KFF یک سازمان غیرانتفاعی با استعداد است که اطلاعاتی در مورد مسائل بهداشتی کشور ارائه می دهد.

از محتوای خود استفاده کنید

این داستان می تواند به صورت رایگان منتشر شود (جزئیات)


[ad_2]

منبع: jonob-khabar.ir