یکی دیگر از لایحه های مالیات سودا در حال مرگ است. یک پیروزی دیگر برای سودای بزرگ.


SACRAMENTO – صنعت تقلب. اسلحه ای در سر ما. اخاذی

این داستان در San Francisco Chronicle نیز وجود دارد. می توان آن را به صورت رایگان صادر کرد.

قانون گذاران خشمگین اینگونه شرکتهای نوشابه را توصیف می کنند – و آنچه در سال 2018 انجام دادند وقتی که توافق نامه قانونی را منع کردند که شهرها و شهرستانهای کالیفرنیا را از وضع مالیات بر نوشیدنی های شیرین منع می کند.

با این وجود ، صنعت جیب عمیق ، علی رغم شهرت مخدوش خود ، همچنان نفوذ سیاسی خود را در پرجمعیت ترین کشور اعمال می کند ، میلیون ها دلار صرف لابی های وابسته به سیاست و تقسیم کمک های تبلیغاتی تقریباً به هر قانونگذار ایالتی.

نتیجه؟ در مورد قبض هایی که مدت هاست با شرکت های کوکاکولا ، پپسی کو و دیگر شرکت های تولید کننده نوشیدنی مخالفت می کنند ، بحث و گفتگو ادامه دارد. همین دو هفته پیش ، اقدامی برای لغو قرارداد 2018 که نمایندگان مجلس با شدت اعتراض به آن اعتراض کردند ، بدون استماع به تعویق افتاد.

اریک باخ ، معاون حمایت از انجمن قلب آمریکا ، که از نمایندگان مجلس در سراسر کشور درخواست کرد علیه نوشیدنی های پر از شکر ، که به گفته مدافعان بهداشت ، به دیابت ، چاقی و سایر موارد کمک می کند) ، گفت: “نوشابه بزرگ یک لابی بسیار قدرتمند است.” هزینه های پزشکی

باخ افزود: “آنها هزینه های زیادی را در كالیفرنیا خرج كرده اند تا گروههایی مانند ما سیاستهای خوبی را اتخاذ نكنند.” “و آنها مدت طولانی است که این کار را انجام می دهند.”

طی چهار سال گذشته ، شرکت های نوشابه حدود 5.9 میلیون دلار برای لابی گری به نمایندگان مجلس کالیفرنیا و کمک های مالی به کمپین ها یا موسسات خیریه مورد علاقه خود هزینه کرده اند. تجزیه و تحلیل توسط California Healthline از سوابق بودجه مبارزات انتخاباتی از 1 ژانویه 2017 تا 31 دسامبر 2020 نشان داد که انجمن نوشیدنی های آمریکایی ، کوکاکولا و پپسی تقریباً به هر مقام دولتی – از فرماندار گاوین نیوزوم تا تقریباً پنج – شش مورد قوه مقننه 120 نفره.

انجمن مشروبات نوشیدنی آمریکا درخواست مصاحبه را برای بحث در مورد واقعیت های سیاسی خود و لایحه امسال ، که منجر به نقض مجازات مالیات نوشابه برای کمک به آن می شود ، رد کرد. کوکاکولا و پپسی درخواست اظهارنظر نکردند.

در سال 2018 ، این صنعت 8.9 میلیون دلار برای تقویت اقدام رای گیری ایالتی حمایت شده از میزگرد تجارت كالیفرنیا هزینه كرد كه جمع آوری مالیات از شهرها و شهرستانها ، و نه فقط مالیات بر نوشیدنی های شیرین را به شرط لزوم دشوار می كند. آنها باید توسط دو نفر تأیید شوند ثالث رای دهندگان به جای اکثریت ساده. از ترس اینکه مقامات محلی می توانند با آستانه بالاتری برای رای دادن برای مالیات و هزینه هایی که بودجه کتابخانه ها ، ایمنی عمومی و سایر خدمات را تأمین می کند روبرو شوند ، قانون گذاران گفتند که چاره ای جز مذاکره با این صنعت ندارند.

در معامله ای که چندین قانونگذار آن را “اخاذی” و “انتخاب سوفی” توصیف کردند ، نماینده مجلس موافقت کرد که در صورت رد رأی صنعت و سایر حامیان ، لایحه ای را برای ممنوعیت مالیات های جدید محلی برای نوشیدنی های شیرین تا 1 ژانویه 2031 تصویب کند. بعد لب بزن جری براون که چند هفته قبل با مدیران صنعت ناهار خورده بود ، این لایحه را امضا کرد.

معامله در کالیفرنیا کودتایی برای بیگ سودا بود که به نظر نمی رسید هزینه سیاسی بپردازد: قانونی که برای نوشیدنی های شیرین مالیات ایالتی وضع می کند یک سال بعد درگذشت ، همچنین لایحه ای که برای سلامت افراد به برچسب های هشدار دهنده احتیاج دارد نوشیدنی های شیرین و نوشیدنی های شیرین دیگر که نوشیدنی های گازدار را در صندوق های فروشگاه مواد غذایی ممنوع می کند.

لایحه امسال ، که می تواند توانایی شهرها و شهرستانها را برای اعمال مالیات بر نوشابه به رای دهندگان بازگرداند ، تقریباً مرده است.

آدرین ناظاریان ، عضو مجمع (D-North Hollywood) ، نویسنده AB 1163 ، گفت: “آنها سیستم سیاسی را بازی می کنند.” نازاریان گفت که امیدوار است این اقدامات را قبل از 30 آوریل ، مهلت کمیته های سیاسی برای شنیدن قانون در یک سال ، از سر بگیرد. .

وی گفت: “یکبار تصمیم سیاسی بد گرفتن یک چیز است.” “این چیز دیگری است که باید به تمام صنایعی که سپس از این روزنه علیه ما استفاده خواهند کرد ، علامت داد. چند بار این کار را خواهیم کرد؟ “

مدافعان بهداشت عمومی با استناد به مطالعاتی که نشان می دهد هرچه هزینه آنها بیشتر باشد ، افراد کمتری آنها را خریداری می کنند ، این مالیات ها را راهی برای کاهش مصرف سودا ، نوشیدنی های ورزشی ، آب میوه و سایر نوشیدنی های شیرین ذکر می کنند. به طور متوسط ​​، یک قوطی نوشابه حاوی 10 قاشق چای خوری شکر است ، تقریباً کل مقدار توصیه شده روزانه برای شخصی که 2000 کالری در روز می خورد. برخی از نوشیدنی های انرژی زا دو برابر بیشتر دارند.

چهار شهر در کالیفرنیا – آلبانی ، برکلی ، اوکلند و سانفرانسیسکو – مالیات سودا قبل از توافقنامه قانونی سال 2018 وضع کرده اند که مجاز به ماندن در آن بودند. بولدر ، کلرادو ؛ فیلادلفیا؛ سیاتل و کشور ناواهو نیز مالیات سودا را دارند ، پیشنهاداتی که در رود آیلند و واشنگتن دی سی در نظر گرفته شده اند

حامیان بهداشت گفتند: جریان مالیات می تواند به تأمین بودجه بخش های بهداشتی بهداشتی دامن زده شده توسط همه گیر کمک کند.

به عنوان مثال ، سال گذشته ، سانفرانسیسکو 1.6 میلیون دلار از سود خود را به برنامه های محلی هدایت کرد که به ساکنان آسیب دیده از تعطیلی مدارس و از دست دادن شغل تغذیه می کند. سیاتل از درآمدهای مالیاتی نوشابه خود استفاده می کند تا کوپن های غذایی را به ساکنان به شدت آسیب دیده ارائه دهد.

نازاریان گفت که انتظار دارد تلاش وی برای لغو توقف نوشابه نبردی سخت باشد ، اما از اینکه لایحه حتی رسیدگی به آن را رد کرده ناامید است.

تاتیانا آندریوا ، مدیر ابتکارات اقتصادی در مرکز سیاست غذایی و چاقی در دانشگاه کنتیکت ، گفت: نازاریان ، مانند قانونگذاران قبل از او ، در سیاست های آمریکا با یک فضای ضد مالیات شدید روبرو است. بنابراین در حالی که بیش از 40 کشور مالیات ملی را برای نوشیدنی های شیرین اعمال کرده اند – از جمله انگلستان ، مکزیک ، پرتغال و آفریقای جنوبی – تلاش های ملی و دولتی در اینجا متوقف شده است.

همچنین قدرت سیاسی صنعت سودا وجود دارد.

آندریوا ، كه از سال 2007 مشغول مطالعه در زمینه صنعت نوشابه است ، گفت: “ببینید كه آنها چه مقدار پول برای مبارزه با تمام این پیشنهادات هزینه كرده اند.” “ما ده ها و دهها صورتحساب را در سطح ایالت و محلی دیده ایم. همیشه مخالفت های زیادی از طرف این صنعت وجود دارد. بودجه آنها به خوبی تأمین می شود ، سازماندهی می شوند و بسیار دشوار است. “

در کالیفرنیا ، شرکت های تولید نوشابه در طی چهار سال گذشته 4.4 میلیون دلار صرف لابی گری در قانون گذاران و مقامات دولتی برای شام و رویدادهای ورزشی کرده اند. آنها شرکتهای سیاسی باسابقه ای را که توسط مقامات دولتی سابق اداره می شوند و از نحوه کارکرد Capitol آگاهی دارند استخدام کرده اند و اغلب قبلاً با قانونگذاران و دستیاران آنها ارتباط داشته اند.

به عنوان مثال ، تا اوایل سال جاری ، انجمن نوشیدنی های آمریکایی ، فردریکا مک گی را به عنوان بهترین لابی در کالیفرنیا در لیست حقوق خود قرار داده بود. او در جلسه برای پنج سخنران کار کرد. مک گی اکنون رئیس ستاد ناظر شهرستان لس آنجلس ، هالی میچل ، قانونگذار ایالتی سابق است که در سال 2018 ریاست کمیته بودجه قدرتمند مجلس سنا را عهده دار بود که منجر به توافق در مورد منع مالیات های جدید نوشابه محلی شد.

علاوه بر لابی ، این صنعت كمی بیش از 1.5 میلیون دلار برای مشاركت نمایندگان از جمله چك های بزرگ كه از طرف آنها به موسسات خیریه نوشته شده بود ، هزینه كرده است.

بیشترین سهم ، قانون گذاران را با بیشترین نفوذ به ارمغان آورد.

طبق کمیسیون شیوه های منصفانه سیاسی ایالتی که نظارت بر کمک های مالی موسوم به “پرداخت های کلاله دار” پپسی و کوکاکولا در مجموع 25000 دلار به موسسات خیریه به نام آنتونی راندون رئیس مجمع اهدا کرده اند. این مبلغ بالاتر از مبلغ 35900 دلاری است که در چهار سال گذشته توسط این صنعت در کمپین خود جمع آوری شده است.

طرفدار تم سن ، تونی اتکینز ، رئیس مجلس سنا ، 26،000 دلار برای بازرسی از فعالیت های کوکاکولا و پپسی جمع آوری کرد و کمک 5000 دلار به یکی از موسسات خیریه خود را از کارخانه تولید بطری های کک در محله سن دیگو خود پذیرفت.

در بیانیه ای الکترونیکی ، راندون موضوع نوشیدنی های شیرین را پیچیده توصیف کرد و گفت که وی در سال 2015 در تهیه قوانینی که مالیات را بر توزیع کنندگان نوشیدنی های شیرین تحمیل می کند ، مشترک است. او در کمیته ای درگذشت.

راندون گفت: “من می خواهم كاری برای كاهش مصرف نوشیدنی های شیرین انجام دهم.” “تصویب این لایحه ها دشوار بود ، اما فکر می کنم ساده تر است که مشارکت ها را برطرف کنیم.”

اتکینز در مورد قدرت سیاسی گراند سودا توضیحی نداد ، اما در بیانیه ای پست الکترونیکی گفت که اگر لایحه نازاریان را به مجلس سنا ارائه دهد ، “در مورد لیاقت” را بررسی می کند.

لایحه نازاریان در کمیته درآمد و مالیات ، به ریاست اسن بورک (D-Inglewood) در جریان است. سخنگوی بورک به تماس ها یا ایمیل های درخواست کننده نظر پاسخ نداد.

بورک همچنین از شرکت های سودا پول دریافت کرد و از سال 2017 تا 2020 حدود 22000 دلار از کوکا کولا ، پپسی و انجمن نوشیدنی های آمریکا جمع کرد.

گروه های بهداشت عمومی تمایلی به پذیرش شکست و بسیج تلاش های گسترده برای گوش دادن به لایحه نازاریان ندارند. آنها می گویند کالیفرنیا باید به اثرات نامتناسب سلامتی نوشیدنی های شیرین بر روی سیاه پوستان و جوامع آمریکای لاتین بپردازد ، که covid-19 فقط بدتر شده است.

مایکل دیموک ، رئیس ریشه های تغییر برنامه گفت: “اگر اعضای قانونگذار به داده ها نگاه می کردند و از داده ها به عنوان معیار تصمیم گیری در مورد اجازه لغو ممنوعیت مالیات محلی استفاده می کردند ، باید از آن حمایت کنند.” موسسه بهداشت عمومی “اما آنها به داده ها نگاه نمی کنند. چیز دیگری روی آنها تأثیر می گذارد. “

الیزابت لوکاس از KHN به این گزارش کمک کرده است.

روش شناسی

چگونه California Healthline داده های مربوط به هزینه های سیاسی شرکت های نوشابه را جمع آوری می کند

از جمله راه های تأثیر شرکت های نوشابه در روند سیاسی ، کمک مالی به کمپین ها است. استخدام لابی ها حمل و نقل کارکنان منتخب با نوشیدنی ، وعده های غذایی و بلیط های رویداد. و کمک های خیرخواهانه به نمایندگی از قانون گذاران

با استفاده از وب سایت وزیر امور خارجه کالیفرنیا ، سلامتی کالیفرنیا مشارکت در کمپین های شرکت نوشیدنی آمریکایی PAC ، Coca-Cola Co. را بارگیری کرد. و PepsiCo – سه بازیکن بزرگ از 1 ژانویه 2017 تا 31 دسامبر 2020.

برای پیگیری لابی ، ما صفحه گسترده ای از هزینه های گزارش شده در فرم های افشای لابی را ایجاد کردیم ، همچنین در وب سایت وزیر امور خارجه ، از انجمن نوشیدنی های آمریکا ، کوکاکولا و پپسی موجود است. ما جزئیاتی راجع به مبلغی که صنعت به شرکتهای لابی پرداخت کرده است و کدام قانونگذاران یا کارمندان آنها هدایا را پذیرفته اند ، پیدا کردیم.

برای آگاهی از میزان کمک این سازمان ها به امور خیریه ، کالیفرنیا Healthline اطلاعات مربوط به “پرداخت های وحشتناک” را از وب سایت کمیسیون اقدامات سیاسی کالیفرنیا استخراج کرده است. اینها پرداخت هایی است که بهره ویژه می تواند از طرف قانونگذار به یک موسسه خیریه یا سازمان انجام دهد. بعضی اوقات برخی از این پرداخت ها در فرم های لابی نیز نشان داده می شود. ما برای اطمینان از اینکه دو برابر پول نداریم ، پرداختهای کلاله ای را با گزارش های لابی مقایسه کردیم.


منبع: jonob-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>