آموزش مقاله نویسی سئو
همه چیز درباره سئو مقاله - آموزش محتوای سئو شده
این یعنی اگر حتی محتوایتان، یک نسخه بازنویسی شده و کاملاً متفاوت از محتوای دیگر باشد، باز هم میتوان آن را یک محتوای یونیک دانست. محتوای سئو شده شما آماده است؛ دکمه انتشار را بزنید و منتظر بمانید تا گوگل داوری خود را شروع کند. مطمئن باشید اگر محتوای عالی نوشته باشید و تمام نکات را درست و دقیق اجرا کرده باشید، حتماً جایگاه خوبی را به شما اختصاص میدهد. اگر سوالی درباره سئو محتوا دارید حتماً در قسمت کامنتها بپرسید. برای آشنایی بیشتر با بحث سئو و بهینهسازی سایت حتماً به صفحه آموزش سئو ما سر بزنید و از منابع رایگان استفاده کنید.
در یک مقاله سئو بیس، عنوان سئو را با عنوان اصلی مقاله اشتباه نگیرید. سیستمهای مدیریت محتوا مانند وردپرس توصیه میکنند که علاوه بر عنوان اصلی مقاله، یک عنوان سئو را نیز برای آن انتخاب کنید. این عنوان، همراه با توضیحات متا در صفحه نتایج موتورهای جستجو نشان داده میشوند و میتوانند مانند یک قلاب تیز و کارآمد برای شکار توجه کاربران و وسوسه آنها برای کلیک روی لینک مطلب شما عمل کنند. بهعنوان مثال، اگر عنوان اصلی مقالهتان، "راهنمای خرید هارد اکسترنال" باشد، میتوانید یک عنوان مناسب و مرتبط را مانند " سیر تا پیاز خرید هارد اکسترنال" برای عنوان سئو در نظر بگیرید. در نوشتن عنوان سئو هم درست مثل توضیحات متا، با محدودیت فضا روبرو هستید و باید آن را در حداکثر 60 کاراکتر خلاصه کنید. برای تحقیق درباره کلمه کلیدی مناسب و نوشتن مقاله سئو بیس، ابزارهای زیادی وجود دارند.
یک نکته خوب نیز این است که کلمات کلیدی را در ابتدا و انتهای متن قرار دهید، زیرا به این ترتیب بیشترین تاثیر را دارند. علاوه بر اینها، متون سئو باید تا حد امکان گسترده باشند، زیرا هرچه محتوای یک صفحه بیشتر باشد، شانس بیشتری برای قرار گرفتن در لیست بالا در موتورهای جستجو وجود دارد. به همین دلیل است که یک رابطه خوب بین سئو و محتوای عالی ضروری است! به هر حال، بدون سئو ممکن است محتوای شما در جایی در صفحه 50 نتایج جستجو گم شود و همه ما می دانیم که ترافیک در آن صفحات بسیار کمتر است. اگر برای پیدا کردن کلمه کلیدی برای سئو مقاله نیاز به راهنمایی بیشتر دارید کلمه کلیدی مقاله را مطالعه کنید. در اینجا نیاز به قلاب داریم تا کاربران در مقاله نگه داریم یکی از قلابهای بسیار مهم تصاویر محتوا هستند که میتوانند کاربر را جذب کنند.
وجود یک استراتژی خوب و منظم برای محتوا بیش از هر چیز دیگری در سئو سایت نقش مهمی را ایفا میکند. مهمترین کاری که باید برای استراتژی محتوای خود در نظر بگیرید، پیدا کردن کلمات کلیدی مهم کسبوکارتان است. برای پیدا کردن آن راهکارهای مختلفی وجود دارند که هر کدام از این روشها میتواند شما را در سئو محتوا کمک کند. در پاسخ به این سؤال که چگالی کلمات کلیدی باید چقدر باشد، نظرات مختلفی ارائه میشود. برخی میگویند از 0.5 تا 3 درصد را میتوان بازه مناسبی برای دفعات تکرار کلمه کلیدی کانونی دانست.
هدف اصلی موتورهای جستجو این است که نتایجی را به کاربران ارائه دهند که با نیت جستجوی آنها همخوانی داشته باشد. بنابراین، لینکهای خروجی معتبر و مرتبط به موتورهای جستجو این پیام را میرسانند که محتوای شما ارزشمند و قابلاعتماد است. برای جلوگیری از از دست رفتن ترافیک، میتوانید لینکها را طوری تنظیم کنید که در پنجرهای جدید باز شوند، تا بازدیدکنندگان همزمان به سایت شما بازگردند و از منابع خارجی هم بهرهمند شوند. با رعایت این نکات کلیدی، می توانید سئوی وب سایت خود را ارتقا داده و رتبه خود را در نتایج جستجو افزایش دهید. به این نکته توجه کنید که بسیاری از این موارد ساده به نظر میرسند اما موفقیت در آنها نیاز به تجربه، تمرین، آموزش و یادگیری مداوم دارد. آموزش سئو برای هرکسی که میخواهد یاد بگیرد چگونه یک وب سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کند، ترافیک وب سایت را بهبود بخشد و رتبه سایت را افزایش دهد، مناسب است.
کار حرفهای که باید در شروع کار انجام دهید این است که حداقل ۱۰ منبع برای نوشتن محتوهایتان پیدا کنید. برای موفقیت در سئو اینگونه سایتها؛ حداقل به ۴ ابزار نیاز دارید. بعضی از محصولات دارای ویژگیهایی مثل رنگ و سایز هستند که وقتی کاربر روی یک ویژگی کلیک میکند آدرس صفحه محصول تغییر میکند. به علت اهمیت بسیار زیاد بازاریابی محتوا در سئو؛ من یک ماژول دوره جامع را به صورت کامل به بازاریابی محتوایی در سئو اختصاص دادم. مباحث مربوط به ساختارسازی را در فصل ساختارسازی پوشش دادم و در ادامه میخواهم چند نکته در مورد ساختارسازی سایت فروشگاهی عرض کنم.
برای تهیه یک مقاله سئو شده نیاز است تا با شرکت های معتبری که این خدمت را ارائه می دهند؛ در ارتباط باشید. مفتخریم اعلام کنیم که رایا مارکتینگ یکی از مجموعه های معتبر و البته حرفه ای در زمینه تولید مقاله نویسی سئو شده می باشد. مقالات وب سایت خود را به دست ما بسپارید تا خیالتان از هر بابتی راحت باشد. از سوالات پر سرچ دیگر این روزها در گوگل می توان به این سوال که سئو کار یعنی چه اشاره کرد. افرادی که به خوبی با چم و خم سئو کردن یک سایت اشنایی دارند؛ سئو کار هستند. سئوکاران با کسب مهارت و البته تجربه می دانند که از چه ابزاری باید برای بالا آمدن وب سایت شما در موتور جستجوی گوگل استفاده کنند.
علاوه بر این، URL فارسی با ترکیبی از اعداد، حروف و کاراکترهای نامفهوم نشان داده میشود و به همین دلیل، کاربران در نگاه اول و صرفاً از روی آدرس URL نمیتوانند به محتوای آن پی ببرند. بااینحال، اگر URL فارسی را برای مقاله سئو بیس انتخاب میکنید، میتوانید مشکل طولانی بودن آن را با استفاده از یک سایت کوتاه کننده لینک، حل کنید. هرچند که در این حالت، مخاطبان شما هنوز هم نمیتوانند از روی آدرس صفحه، موضوع و محتوای آن را متوجه شوند. اگر بهعنوان یک نویسنده، مخاطب این مطلب بودید، مطمئن باشید که با رعایت نکات گفتهشده میتوانید مهارتتان را در نوشتن مقاله سئو بیس، به شکل خارقالعادهای ارتقا دهید. اما اگر صاحب یک کسبوکار هستید، بعید است بتوانید زمانی برای تولید محتوای سایت یا وبلاگتان، داشته باشید. این یعنی باید وظیفه خطیر تولید محتوای سئو بیس را به فرد یا افرادی کاربلد بسپارید.
با سیگنالهای تجربه کاربری است که گوگل متوجه میشود کاربر از حضور در صفحه راضی است یا آزار میبیند. برای بهینهسازی صفحه از نظر سیگنالهای تجربه کاربری نکات زیر را چک کنید. البته ۸ نقطهای که در بالا به آن اشاره کردم؛ حداقل فضاهای مهم از نظر گوگل است. شما در هر بخش از مقاله که نیاز بود از کلمه کلیدی استفاده کنید. گوگل امروز از کلمه کلیدی فقط برای این استفاده میکند تا متوجه شود صفحه برای کدام کلمه کلیدی بهینه شده است و استفاده زیاد از کلمه کلیدی هیچ تاثیری در رتبهگیری صفحه ندارد.
سپس با بررسی محتوای نتایج گوگل، درمییابید که چگونه آن محتوا برای نیت جستجو کاربر بهینهسازی شده و به او کمک میکند. در دنیای امروز، وبسایتها به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی محسوب میشوند. در این راستا، سئو به عنوان یکی از مهمترین روشهای بهینهسازی وب سایتها برای رسیدن به رتبهبندی بهتر در موتورهای جستجو، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با اینحال، تکنیکهای سئو برای بسیاری از کسانی که تازه وارد این حوزه شدند، مبهم و پیچیده به نظر میرسند. در این وبلاگ، تلاش میکنیم تا به زبان ساده، تکنیکهای سئو را برای همه قابل فهم و قابل اجرا کنیم.
یکی از نکاتی که در گذشته خیلی مورد توجه قرار نمیگرفت و اخیرا دارای اهمیت زیادی شده است نرخ تبدیل است. هر چقدر یک صفحه این ۳ عامل را بهتر پاس کند، شانس بیشتری برای قرار گرفتن در جایگاه اول گوگل دارد. در ادامه آموزش؛ به صورت کامل نحوه برتری در این ۳ عامل را متوجه خواهید شد. با تحلیل همین آمار میتوان به این نتیجه رسید که با رشد یک پلهای در نتایج گوگل؛ میتوان ۳۰% ترافیک بیشتری کسب کرد. ترافیکی که از گوگل وارد وبسایت شما میشود چند مشخصه دارد که خاص گوگل است.
اونجا نکات تخصصیتر و بهروزی درباره مقاله نویسی منتشر میکنم که میتونه کمکت کنه محتوای قویتری تولید کنی. آموزش کاربردی سئو وب سایت معمولاً شامل کار روی یک وب سایت واقعی یا یک وب سایت شبیهسازی شده است. تمرینها و تکالیف عملی به شرکتکنندگان ارائه میشود که باید آنها را تکمیل کنند تا درک خود را از مفاهیم آموزش داده شده، نشان دهند. این آموزش همچنین ممکن است شامل بحثهای گروهی، مطالعات موردی و جلسات حل مسئله باشد. در عصر دیجیتال امروزی، تصاویر نقش مهمی در جلب و حفظ توجه خوانندگان دارند.
متن سئو شده یا متن بهینهسازی شده برای موتورهای جستجو، محتوایی است که با استفاده از تکنیکهای SEO نوشته میشود. این نوع محتوا بر اساس الگوریتمها و معیارهای موتورهای جستجو مختلف از جمله گوگل به صورت استراتژیک و هدفمند تولید میگردند. به همین دلیل مقالات سئو شده به افزایش جذب ترافیک هدفمند و بیشتر دیده شدن سایت در صفحات نمایش جستجو کمک میکنند. در صورتی که بهینه سازی سایت شما به درستی انجام شده باشد، که این بخش مرتبط با سئو تکنیکال است، نمرات خوبی را در ارزیابی سایت خود با کمک پلتفرمهای حسابرسی سایت (Site Audit) دریافت خواهید کرد. از جمله این پلتفرمها میتوان به Google PageSpeed و GTmetrix و Ahrefs Site Audit اشاره نمود. در واقع این دو همدیگر را پوشش داده و قادرند تا به پروموت کردن همدیگر کمک کنند.
• کاربران با سرچ چه کلماتی وارد سایت ما میشوند؟• وضعیت وب سایت در نتایج جستجو چگونه است؟• چه مشکلاتی تاثیر منفی روی سایت گذاشتهاند؟• چگونه میتوان کارایی و کیفیت سایت را افزایش داد؟• و… . صفحاتی که به عنوان لندینگ پیج محصول شناخته میشوند در آموزش سئو سایتهای فروشگاهی بسیار مهم هستند. اولین مدل، صفحاتی هستند که به عنوان یک پست تایپ درنظر گرفته شده و مانند پیجهای دیگر محصول اقدام به فروش کالا، درج مشخصات و غیره میکنند. به طور کلی وجود کلمات lsi ارزش محتوا را نزد گوگل بالا میبرد و این موضوع سبب افزایش رتبه سایت خواهد شد. به طور کلی در آموزش سئو ابزار های مختلفی برای پیدا کردن کلمات مترادف وجود دارند اما بهترین ابزار را می توان پیشنهادات یا ساجستهای گوگل معرفی کرد. استراتژی محتوا پلنی است که از تولید محتوا در همه انواع ان یعنی متنی، صوتی و بصری برای رسیدن به اهداف تجاری، افزایش نرخ تبدیل و فروش استفاده میکند.
اما اینکه کلمات را در قالب جملات پشت سر هم قرار دهید؛ مطمئن باشید درصد کمی از کاربران مقاله شما را میخوانند و تجربه کاربری بدی ارائه میدهید و باعث میشوید پوگو استیکینگ اتفاق بیفتد. یعنی کاربران از سایت شما خارج شوند و روی یک نتیجه دیگر کلیک کنند. هم کیفیت زیادی دارد و هم میتوانیم به بهانههای مختلف و طوری که کاربر آزار نبیند از درون مقالات به صفحات مهم و مرتبط لینک بدهیم. در سایدبار صفحات که معمولا در صفحات مقاله استفاده میشوند، به جدیترین و مهمترین مقالات مرتبط لینک بدهید. این باعث می شود مقالاتی که جدید منتشر میشوند از سایدبار لینکهای زیادی دریافت کنند و اعتبار مناسبی کسب کنند. علاوه بر گوگل؛ ساختار بهینه سایت به کاربران سایتتان نیز کمک میکند اراتباط بهتری با سایتتان برقرار کنند.
به اندازه و بجا از عبارات کلیدی هدف خود استفاده نمایید و سعی کنید این عبارات را در تمام محتوای خود به خوبی پخش کنید. برای مثال نباید در دو پاراگراف اول 6 بار عبارت کلیدی را استفاده کرده و در ادامه متن تنها 2 بار آن عبارت را بکار ببرید. می توانید بیش از حد در مورد قرار دادن کلید واژه ها در مقاله سئو خود نگران نباشید. بعضی افراد می گویند شما باید دقیقاً از تعداد کلمه کلیدی استفاده کنید، تعداد X بار. برخی دیگر می گویند که باید 2٪ تا 3٪ از کل کلمات مقاله شما را تشکیل دهد.
همچنین مجموعه آموزشهای رایگان بسیار زیادی در بخش بلاگ و صفحه آموزش سئو مجموعه SEOEDU قرار داده شدهاند که سعی شده است به روزترین مطالب براساس مستندات گوگل در آن گذاشته شوند. 2- ریپورتاژ آگهی تاثیر بسیار زیاد و مناسبی برای سئو سایت دارد. به طور کلی میتوان گفت که ریپورتاژ خبری برای سئو خارجی بسیار مناسب است و میتواند گزینهی خوب و ایده آلی برای بک لینکها باشد. در آموزش صفر تا صد سئو تا حدودی با اهمیت بک لینکها آشنا شدهاید و اکنون میتوانید میزان اهمیت ریپورتاژ را بهتر درک کنید. ریپورتاژ خبری یا ریپورتاژ آگهی از دیگر موارد مهم و کلیدی است که باید در آموزش سئو پیشرفته بیش از پیش با آن آشنا شوید تا از مزایای متفاوت آن برای تسریع روند سئو و اعتبارتر شدن سایتها استفاده کنید. به طور کلی میتوان گفت که ریپورتاژ خبری نوعی از تبلیغات متنی است که شما در یک سایت پرمخاطب قرار میدهید.
پیشنهادات را میتوانید مرور کنید و هر کجا نیاز بود لینک بدهید. پس اینجا چه چیزی میخواهم بگویم؟ در ادامه میخواهم امکانات وردپرس برای سئو On-page را توضیح بدهم. در گام آخر باید دستهبندی یا تگ مرتبط به این مقاله یا محصول را انتخاب کنید. وقتی با معیارهای بالا؛ قالب مناسب و بهینه را انتخاب کردید؛ وارد مرحله بعد شوید. با انجام کارهای بالا؛ سایتتان دههها برابر سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد. البته با افزونه رنک مث هم میتوانید کار کنید اما من یواست را ترجیح میدهم.
ما تا این مرحله آموزش سئو؛ تقریبا تمام نکات مورد نیاز را پوشش دادیم. اما برای سئو فروشگاه اینترنتی احتیاج به استراتژی و تاکتیکهای خاصی دارید. اما نکات مخصوصی نیز برای سئو اینگونه سایتها وجود دارد که در ادامه آموزش سئو به زبان ساده توضیح خواهم داد. وردپرس متن توضیحات کوتاه را در تگ متادسکریپشن صفحه قرار میدهد اما با یواست شما میتوانید متادسکریپشن اختصاصی برای هر صفحه بنویسید. در فصل تولید محتوا و در بخش بهینهسازی مقاله؛ به صورت کامل به بهینهسازی محتوا پرداختیم و اینجا تکرار مکررات نمیکنیم.
روش کار در این تاکتیکها این است که محتواهایی دقیقا با هدف کسب بکلینک درست میکنید و سپس به وبلاگنویسان حرفهای اطلاع میدهید تا به شما بکلینک بدهند. در ادامه آموزش رایگان سئو با رویکردها و استراتژیهای جدید لینکبیلدینگ آشنا خواهید شد. از آنجا که الان اکثر قالبها رسپانسیو طراحی میشوند بنابراین چالش طراحی رسپانسیو ندارید. ضمن اینکه طراحی رسپانسیو باعث میشود محتوای صفحه در نمایش دسکتاپ و موبایل یکی باشند. گوگل HTTPS را یکی از سیگنالهای کوچک رتبهبندی در نظر گرفته است و توصیه کرده است صاحبان وبسایتها از https استفاده کنند. برای کدنویسی افزونه اسکیما میتوانید یک برنامه نویس پیدا کنید و دوره اسکیما مارکآپ سایت سفینه را تهیه کنید و به او بدهید تا ببیند و به اسکیما مسلط شود.
در نهایت به دورههای آموزشی شما ترغیب شده و آنها را دنبال میکند. علاوه بر موارد گفته شده، فاکتورهای دیگری نیز هستند که میتوانند شما را در سئو بهتر و راحتتر سایتها کمک کنند. شما میتوانید با مطالعه مقالات و سایر آموزشهای SEOEDU با آنها آشنا شوید. به طور کلی اگر در اول راه خود هستید، بهترین و کارآمدترین روش برای شما استفاده از سئو کلاه سفید است؛ چراکه هیچ خطر و ریسکی را به دنبال ندارد. با استفاده از سرچ کنسول میتوان متوجه رفتار کاربرها شد و همچنین اگر مشکلی برای سایت به وجود آمده باشد، گوگل آن را اطلاع میدهد. گوگل با توجه به نیاز مدیران سایت و سئوکاران، ابزاری را در اختیار آنها قرار داد که استفاده از آن از نان شب هم واجبتر است.
اگر با بک لینک آشنایی ندارید در ادامه آن را به طور کامل شرح میدهیم. گوگل اهمیت بسیار زیادی برای بک لینکهای قدرتمند قائل است و اگر از بک لینکهای خوب استفاده کنید، احتمال افزایش رتبه شما در نتایج گوگل بالاتر خواهد بود. هنگامی که در گوگل به دنبال موضوعی هستید، مرتبطترین مقالات با توجه به سرچ شما در نتایج گوگل نماش داده میشوند. برای نمایش بهترین و نزدیکترین نتایج، گوگل دست به کار شده و الگوریتمهای مختلفی را روی کارآورده است. در رابطه با مفاهیم مهم در سئو که باید بدانید، همچنین میتوان به 3 اصل مهم دیگر نیز اشاره کرد. توضیحات تکمیلی هرکدام در دوره آموزش سئو و ادامه این مقاله مشاهده کنید.
در صورت استفاده از جملات بلند یا پاراگراف های طولانی باید منتظر تنزل رتبه باشید. استفاده از عکس در محتوا نیز از دیگر اصول مقاله نویسی سئو شده می باشد. تهیه کردن یک مقاله سئو شده کار چندان سختی نیست و نیاز به دقت و البته قلم قوی دارد. افرادی که توانایی نگارش متون مختلف را ندارند؛ نمی توانند مقاله نویسی سئو را به صورت حرفه ای و در چارچوب های مشخص شده انجام دهند. اگر به دنبال استفاده از خدمات سئو هستید؛ حتما نام seo friendly به گوشتان خورده است.
وقتی نوع قلم را چک کنید متوجه میشوید این مطلب برای چه افرادی نوشته شده است. چه کلماتی به کار میبرد و کدام قسمت بازار هدف را هدف قرار داده است. در مرحله آماده سازی مقاله با توجه به بازار هدف سایتمان باید به ۴ سوال پاسخ دهیم. برای آموختن این مطالب، تا انتهای آموزش سئو نویسی با من همراه باشید. اگر این را جدی بگیرید، محتوا شما شانس بیشتری برای نمایش در نتایج جستجو خواهد داشت.
این آپدیت در طول مدت تقریبا 26 روز برای هسته گوگل انجام شده و شامل تنظیمات دورهای برای الگوریتمهای آن است. بهبود ارتباط و کیفیت صفحات و نتایج گوگل از جمله اهداف این آپدیت هستند. به طور کلی استفاده از ریپورتاژ آگهی علاوه بر دو مزیت بالا، کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. به همین منظور دوره سئومستر را رونمایی کرده و سعی کردیم تا بهترین اطلاعات و به روزترین مطالب را در آن برای شما آماده نماییم. تا شما بعد از شرکت در دوره سئومستر به هیچ دوره دیگری نیاز پیدا نکنید. از بزرگترین مزیتهای دوره سئومستر آپدیت همیشگی و مادام العمر دوره میباشد و شما برای همیشه به دوره و فایلها دسترسی خواهید داشت.
واکنشگرا بودن سایت بدین معناست که این پلتفرم برای تمامی دستگاههای موجود نظیر لپ تاپ، تبلت، گوشی همراه و … طراحی شده است. در نتیجه کاربر از دستگاههای مختلف برای مشاهده سایت و دسترسی به امکانات آن مشکلی نخواهد داشت. از این رو برای آن که بتوان اطلاعات مهمتر را در اختیار آنها قرار داد، میبایست به خزندهها اعلام کنیم که کدام مطالب سایت ما را ببیند. به طور کلی ریسپانسیو بودن سایتها یکی از مهمترین عواملی است که باید تمام سئوکار ها با آن آشنا باشند و طراحان سایت این پلتفرمها را با این ویژگی راه اندازی نمایند. اگر به آدرس URL همین مقاله یا مقالات دیگر راز نگاهی بیندازید، میبینید که نکات فوق در همه آنها رعایت شدهاند. وقتی کاربری در گوگل چیزی را جستجو میکند، همیشه یک هدف یا نیت خاص پشت آن جستجو وجود دارد.
عبارت «رژیم غذایی وگان» را در نوار جست و جو تایپ کنید و روی «جست و جو» کلیک کنید. ابزار، کلمات کلیدی بالقوه ای را برای کلمه کلیدی اصلی شما به شما نشان می دهد. برای استفاده از این قابلیت در بهبود سئو سایت خود، میتوانید علاوه بر استفاده از افزونههایی مانند Yoast Seo یا Rank Math، از ابزار اسکیما مارک آپ گوگل نیز در این لینک استفاده کنید. حال مقادیری که از شما خواسته شده را وارد نموده و کد HTML آن را ایجاد کنید. شما میتوانید از ابزارهای صحت سنجی کدهای اسکیما نیز برای اطمینان از صحیح بودن کد اسکیما خود استفاده کنید.
بهطورکلی، هدینگهای H1، H2 و H3 برای اغلب مقالههایی که مینویسید، کفایت میکند. بااینحال، اگر مقاله مانند اکثر پایاننامهها، مباحث تودرتوی زیادی داشته باشد، ممکن است استفاده از هدینگهای سطح 4، 5 و حتی 6 نیز ضرورت پیدا کند. در شرایط عادی، توصیه میشود که برای نوشتن یک مقاله 1000 کلمهای از 3 تا 5 عنوان H2 استفاده کنید. برای مثال گوگل بهتر متوجه میشود که این متن یک مقاله است و یا این عکس مربوط به یک محصول است و یا این ستارهها نشان دهنده نظر کاربران است. به جای این که از صفر شروع کنید و یک مقاله جدید بنویسید، میتوانید به همان مقاله قدیمی، اطلاعات جدید اضافه کنید، نکات قدیمی یا اضافی را از آن حذف کنید و در کل آن را آپدیت کنید. با این کار نه تنها انرژی کمتری مصرف میکنید، بلکه بازدهی بیشتری خواهید داشت.
افزایش رتبه سایت شما در نتایج گوگل، رابطه مستقیم با افزایش ترافیک دارد. برحسب اطلاعاتی که جمع آوری شده است، مطابق با نتایج تحقیقات سایت Moz و Ahrefs، هر پله افزایش رتبه سایت میتواند در حدود 10 – 20 درصد، میزان افزایش ترافیک سایت شما را به همراه داشته باشد. از این رو با آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته علاوه بر جذب مشتری، اعتبار و ارزش کسب و کارتان نیز افزایش مییابد و افراد نیز اعتماد بیشتری به سایت شما دارند. شما میتوانید با یادگرفتن سئو به راحتی، هر سایتی را به صفحه اول گوگل رسانده و به آن کسب و کار کمک کنید تا درآمد خود را چندین برابر افزایش دهند. پس از این رو برای رونق و پیشرفت سایتتان باید جامعه هدف را با آن آشنا کنید.
زمانی که شما با ابزارهای دیجیتالی برای تبلیغات محصول و خدمات خود اقدام کنید، قادر خواهید بود تا رشد و سئو سایتتان را نیز سریعتر کنید. در آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته) ما به استراتژیها و خدمات دیجیتال مارکتینگ در هماهنگی و همراهی با سئو نیز اشاراتی داشتهایم. اگر میخواهید در عین کاربرپسندی، محتوایتان را ماشین پسند کنید، باید کلمات کلیدی مناسبی را در آن به کار ببرید. کلیدواژههای مناسب، کلیدواژههایی هستند که حجم جستجوی بالایی دارند و از نظر سئو، ارزشمند، استراتژیک یا "پولساز" تلقی میشوند. بهعنوان مثال اگر میخواهید درباره روشهای خانگی مبارزه با موشها مطلب بنویسید، "ساخت تلهموش" میتواند کلیدواژه مناسبی باشد که باید محتوا را با رعایت چگالی بهینه، حول محوریت آن بنویسید. یا اگر در حال نگارش یک راهنما درباره انتخاب هارد اکسترنال هستید، میتوانید "خرید هارد اکسترنال" را بهعنوان کلیدواژه کانونی انتخاب کنید.
نحوه کار موتورهای جستجو در رتبه بندی و سایت را درک کرده و اصطلاحات این حوزه را فرا گیرید. به نظر شما کاربر یا مشتری کدام فروشگاه را برای خرید انتخاب میکند؟ بدون شک سایتی که رتبهی بهتری در نتایج سرچ گوگل داشته باشد، اعتبار و ارزش بیشتری از دید مشتری دارد. بهعنوان مثال، همین مطلبی را که در حال خواندن آن هستید، در نظر بگیرید. بخش مقدمه و بخشهایی مثل " چطور مقاله سئو بیس بنویسیم"، تیترهای H2 هستند و ازآنجاییکه موارد سیزدهگانهی بعد، زیرمجموعه یک تیتر H2 به حساب میآیند، مقدار H3 را به آنها اختصاص میدهیم. طول استاندارد توضیحات متا بین 50 تا 160 کاراکتر است که فاصلهها را نیز شامل میشود.
برخی از سایتها برای آدرس صفحات خود نامهای عجیب و غریبی را انتخاب میکنند که حتی گاها خودشان هم یادشان میرود! اما در مقابل سایتهایی داریم که با خواندن URL آنها به راحتی میتوانیم محتوا صفحه را حدس بزنیم و از طرفی این urlها، بهتر و راحتتر در ذهنمان باقی میمانند. با این روش صفحات مهم سایت ما با سرعت بیشتری در نتایج سرچ گوگل قرار گرفته و کراول باجت مدیریت میشود. برای مشخص کردن مسیر حرکت خزندههای گوگل باید از فایل Robots.txt استفاده شود. سرعت وب سایت در حال حاضر اگر مهمترین موضوع در زمینهی سئو نباشد، قطعا جزو چند اولویت اول خواهد بود.
درعوض، باید در مورد موضوعات مورد علاقه مخاطبان خود فکر کنید و سپس متنی در مورد آن بنویسید. همچنین مهم است که کلمات کلیدی به طور طبیعی گنجانده شوند – اما نه خیلی زیاد، در غیر این صورت متن تکه تکه و غیر طبیعی به نظر می رسد. اگر مقاله خود را نوشتید، روی آن ایده اصلی متمرکز شده اید و خوانایی پست خود را بهینه کرده اید، باید نگاهی به تجزیه و تحلیل SEO در Yoast SEO بیندازید. گلوله های قرمز و نارنجی نشان می دهد که کدام یک از جنبه های قابل کشف شما باید کمی بیشتر مورد توجه قرار گیرد. منظور از نوع محتوا حالت کلی آن محتوا است یعنی محتوا از نوع مقاله یا همان محتوای متنی که در سئو نقش مهمی ایفا میکند. مقاله سئو شده دارای ۵ بخش مهم است که هر کدام از این بخشها در صورتی که بهینه شده باشند برای شما رتبه بهتری به ارمغان میآروند در ادامه این ۵ بخش را معرفی خواهم کرد.
در زمینه سئو هیچ پایانی وجود ندارد و ما مرزی برای تعیین این بحث نداریم که یک متخصص حرفهای چه شخصی است، زیرا هرکس برای خود در حوزه سئو سبک و روش متفاوتی دارد. پس قطعا شما نیز میتوانید جزو این افراد باشید و به درآمدهای زیاد و داشتن زندگی بیدردسر و راحت به ویژه در شرایط اقتصادی و سیاسی کنونی فکر کنید. هرگز این اتفاق خوب رخ نمیدهد مگر اینکه شما در جلو چشمان مشتری خود باشید. به همین دلیل این که چه اتفاقاتی در سرچ گوگل میافتد برای ما خیلی مهم و ضروری است. ما برای اینکه اعتبار و ارزش یک نفر را بسنجیم، توجه میکنیم که اطرافیانش راجب او چه چیزهایی میگویند و همچنین توجه می کنیم این فرد از نظر دور و اطرافیانش چطور آدمی است.
سئو صفحات سایت را از دو جنبه فنی و محتوایی میتوان بررسی کرد که در این گفتار از راز میخواهیم نگاه جامعی به جنبه محتوایی آن داشته باشیم و چموخم نوشتن یک مقاله سئو بیس را نشانتان دهیم. همراهی شما مخاطبان گرامی تا انتهای این مطلب، علاوه بر اینکه نکات کاربردی زیادی را عایدتان میکند، موجبات افتخار و خوشحالی ما را نیز فراهم میآورد. مقالات سئو شده یکی از مهمترین قسمتهای یک وبسایت موفق هستند. مقاله SEO شده درواقع محتوایی هستند که تمام اصول سئوی محتوا در آنها رعایت شده است، که واجد شرایط رتبهبندی بالاتر در صفحات نتایج جستجوی Google است. صرف بهینه بودن محتوای شما به این معنی نیست که میتواند رتبه بالاتری داشته باشد. افزایش رتبه سایت به عوامل زیادی بستگی دارد.در این مقاله قصد داریم در رابطه با نوشتن یک مقاله سئو شده باهم به بحث و گفتگو بپردازیم.
اما از نظر گوگل هر چه کاربر زمان بیشتری در صفحه شما باشد، یعنی محتوای شما برایش مفید بوده و نیازی نبوده لینک دیگری باز کند. با استفاده از یکی از کلمات کلیدی خود، به دنبال راهی باشید تا آن را به مبحث جالب و مرتبط تبدیل کنید. در صورتی که به این الگوریتم ها بی توجه باشید؛ طبیعتا وب سایت شما نمی تواند آن طور که باید و شاید در رتبه های برتر گوگل جایی برای خود دست و پا کند. الگوریتم های محتوا نویسی که توسط گوگل معرفی شده است؛ خیلی سخت نیستند و هر محتوا نویسی می تواند از پس انجام آن برآید. سئو و محتوا مکمل یکدیگر هستند، بنابراین استفاده از تکنیکهای باکیفیت برای اطمینان از ترافیک و تعامل بیشتر در وبسایتتان مهم است.
این لینک