استراتژی سئو برای تصاویر
سئو تصاویر چیست؟ آموزش سئو تصاویر در 10 گام ساده ولی حساس!
ShortPixel Image Optimizer پلاگینی است که بهترین پتانسیل فشرده سازی تصاویر را دارد. اگر میخواهید روی زمان بارگذاری صفحه تمرکز کنید، این افزونه فشرده سازی، بهترین نتایج را به شما ارائه میدهد. CDNها سیستمیاز سرورها هستند که به آنهاPOP (points of presence) گفته میشود، در سرتاسر جهان مستقر هستند و بسته به جایی که کاربر مستقر است، صفحات وب را ارائه میدهند. استفاده از CDN سرعت صفحه شما و کیفیت محتوای ارسالی به کاربر را بهبود میبخشد. ایجاد تصاویر با کیفیت بالا، منحصر به فرد و یکتا نه تنها برای وب سایت شما عالی است بلکه زمانی که وب سایتهای دیگر از تصویر شما برای صفحات خود استفاده میکنند، فرصتی فوق العاده برای کسب بک لینک است. یک راه حل خوب این است که از ابزارهای بهینه سازی تصویر استفاده کنید که میتوانند حجم فایل تصویر را بدون از دست دادن کیفیت کاهش دهند.
در واقع، گوگل به ما توصیه میکند که در نوشتن عنوان برای تصاویر خود، از عبارات مرتبط با تصویر استفاده کنیم تا توصیف دقیقتری از عکسها ارائه بدهند. خوشبختانه روز به روز به کمک تکنولوژیهای جدیدتر علاوه بر کاهش حجم و افزایش کیفیت تصاویر، موتورهای جستجوگر نیز درک بهتری از تصاویر سایتها پیدا میکنند. این موضوع برای افرادی که فعالیتهای سایتشان را بر پایه تکنیکهای کلاه سفیدِ سئو و رضایت کاربران قرار دادهاند یک خبر خوب است. چرا که نتیجهی این تغییرات، افزایش سهم تصاویر در نتایج موتورهای جستجوگر است و پایبندی ما به بهینهسازی تصاویر، سهممان از این بازار را بیشتر خواهد کرد. استفاده درست از تصاویر در سایت نقش مهمی در بهینهسازی سرعت و بهبود تجربه کاربری دارد.
آشنایی با SEO و فلسفه آن، چیزی نیست که مختص برنامهنویسان و طراحان سایت باشد. یکی دیگر از بحثهای رایج در تحلیل سئو سایتها، طبقهبندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقهبندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح میکنند. نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متنهای بیمعنی، تزریق بیخاصیت کلمات کلیدی در متنها، ارائهی لینکهای بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. همانطور که قبلا مطالعه کردید، یافتن کلمات کلیدی مرتبط و بررسی رقبا از اولین اقداماتی است که در تدوین استراتژی سئو به آن پرداخته می شود. ما در آوادیس با استفاده از به روزترین ابزارها به تحلیل دقیق رقبا و بررسی کلمات کلیدی می پردازیم.
اگر تعداد عکسهای سایت شما زیاد است، برای تولید خودکار این فرمت لازم است که افزونه shortpixel را خریداری کنید. شما با پرداخت ۵ دلار میتوانید اعتبار لازم برای بهینه سازی و تولید فرمت Webp و avif برای ۵۰۰۰ تصویر را دریافت کنید. همانگونه که در تصاویر بالا مشخص است در جستجوی تصاویر در گوگل، گوگل از عناوین متا صفحه (title tag) برای توضیح بیشتر در زیر هر عکس استفاده میکند. برای مطالعه بیشتر در مورد نحوه بهینه سازی title tag و meta description میتوانید به مقالهی آموزش سئوی محتوایی مراجعه کنید. موتورهای جستجو قادر به تشخیص تصاویر نیستند و فقط با خواندن تگ Alt میتوانند متوجه موضوع تصویر بشوند.
در دنیای دیجیتال امروزی، محتوای بصری نقشی حیاتی در جذب کاربران و انتقال موثر اطلاعات ایفا می کند. تصاویر نه تنها تجربه کلی کاربر را در یک وب سایت بهبود می دهند، بلکه فرصتی برای افزایش دیده شدن در موتورهای جستجو از طریق جستجوی تصویر فراهم می کنند. سئوی تصاویر بخشی از سئوی داخلی سایت محسوب میشود و به فرآیند بهینهسازی تصاویر برای موتورهای جستجو اشاره دارد. این بهینهسازی شامل انتخاب فرمت و ابعاد مناسب، استفاده از متنهای مرتبط در متن جایگزین یا کپشن تصاویر، بهینهسازی حجم تصاویر و موارد دیگر است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. به گفته گوگل، الگوریتمهای رتبه بندی نتایج، از 200 فاکتور برای آنالیز و ارزیابی کیفیت سایتها استفاده میکنند که یکی از آنها، بهینه سازی درست متن جایگزین عکس یا Alt Text است.
هنگام ذخیره کردن یک تصویر گزینه Webpp به فرمتهای خروجی اضافه خواهد شد. همانطور که گفتیم این فرمت برای تصاویر گرافیکی و فایلهای برندینگ مناسب است. این پسوند قابلیت ویرایش در نرم افزار فتوشاپ را ندارد و برای ساخت و ذخیرهسازی این فرمت باید از سایر نرم افزارهای گرافیکی مرتبط، مثل Adobe Illustrator و یا Affinity Designer استفاده کنیم. برای انتشار یک خبر شرایط متفاوتی میتوان تصور کرد؛ در مصاحبه، درج یک تصویر از محل مصاحبه یا فرد مصاحبه شوند کفایت میکند. ولی در گزارش یک سانحه یا تصادف، انتشار تصاویر از محل حادثه، عمق فاجعه را برای کاربر مشخص میکند. تصویری ارزشمند است که؛ ارتباط مفهومی با موضوع صفحه داشته و پیام مشخصی را به کاربر منتقل کند.
بنابراین متن جایگزین برای دسترسی به صفحات و افزایش UX شما حیاتی است. این قسمت کمی ممکن است مشکل باشد؛ چون ما هم میخواهیم عکسمان باکیفیت بالا باشد و هم نمیخواهیم انقدر بزرگ باشد که سرعت لود صفحه را پایین بیاورد. سرعت صفحه هم یکی از معیارهای سئو سایت است که بر تجربه کاربری اثرگذار است. کاهش سایز تصویر از دیگر نکات مهم سئو تصویر است که تقریباً تمام سئوکاران حرفهای انجام میدهند. یکی از بهترین سایتهای رایگان کاهش سایز تصویر بدون افت کیفیت، سایت tinypng است.
در جواب این سوال باید بگوییم که تایتل هیچ اهمیتی در سئو ندارد اما تگ Alt فوق العاده مهم است. طبق تحقیق انجام شده توسط سایت SEMrush میانگین تصویری که در فیچر اسنیپت نمایش داده می شود با عرض ۲۰۰ پیکسل و طول ۱۶۰ پیکسل خواهد بود و ما ۱۲۰۰ در ۹۶۰ پیکسل را نیز پیشنهاد می کنیم. اگر از وردپرس استفاده می کنید، می توانید از یک پلاگین lazy-load استفاده کنید و ما پلاگین wordpress.org/plugins/rocket-lazy-load را توصیه می کنیم. برای مشاهده عملی این تغییرات می توانید عکس های این مقاله را یکبار در دسکتاپ، یکبار در تبلت و یکبار در موبایل خود مشاهده کنید. توصیه می کنیم از ابزاری آنلاین برای تبدیل فایل های تصویری به بردار استفاده کنید.
بنابراین افزودن تگ alt تصویر میتواند تجربیات کاربر و هم خزنده موتورهای جستجو را بهبود ببخشد. در این مقاله با آموزش سئو عکس ها با ما همراه باشید تا با روشهای بهینه سازی عکس برای موتورهای جستجو آشنا شوید و از فرآیند سئو سایت لذت ببرید. بودجه خزش (Crawl Budget) یکی از جنبههای پنهان، اما بسیار مهم در مدیریت سئو است که میتواند بهشکل مستقیم بر رتبهبندی سایت در نتایج جستجو تاثیر بگذارد. با نظارت دائم بر وضعیت کرالینگ (crawling) و حذف صفحات بیارزش، مدیریت پارامترهای URL ، بهینهسازی لینکدهی و… میتوانید رباتهای خزنده گوگل را به سمت محتوای کلیدی هدایت کنید. فراموش نکنید که هر اقدام کوچکی برای بهینهسازی سایت، میتواند به بازدهی این بودجه ارزشمند کمک کند. هر وبلاگی که نوشته می شود فرصتی جدید برای دستیابی به افزایش رتبه در گوگل است.
اما اگر سایتتان وردپرسی باشد، میتوانید به کمک افزونههای موجود این قابلیت را برای سایتتان فعال کنید. از میان افزونههایی که برای این کار وجود دارد، A3 Lazy Load Plugin را میتوانیم به شما توصیه کنیم. اگر هم از افزونه wp-rocket استفاده میکنید، با رفتن به قسمت تنظیمات و سربرگ رسانه، میتوانید بارگذاری تنبل را فعال کنید. در آخر انصاف نیست که به فایلهای متحرک GIF که اینروزها محبوبیت زیادی پیدا کردهاند اشاره نکنیم. بهتر است در استفاده از این فایلها زیاده روی نکنید، چون حجم بالایی دارند و حرکت دایمی این فایلها، باعث حواسپرتی خواننده در حین خواندن مطلب میشوند.
همچنین در مورد عکسها همواره دقت کنید که حق کپی رایت را رعایت کرده یا نسخه اصلی آنها را خریداری کنید. مطمئن شوید که تصاویر با محتوای متنی صفحه هماهنگ باشند و موضوع صفحه را تقویت کنند. تصاویر مرتبط میتوانند به بهبود درک کاربر و موتورهای جستجو از محتوای صفحه کمک کنند. Lazyload یا بارگذاری تنبل برخلاف اسمش تاثیر زیادی در افزایش سرعت بارگذاری سایت دارد. بارگذاری تنبل چیست؟ بارگذاری تنبل یعنی مرورگر، بارگذاری تصاویر (یا هر چیز دیگری، مثلا ویدیو) را تا زمانی که لازم است روی صفحه به نمایش درآید به تعویق میاندازد. به عبارت دیگر، این تصاویر تنها زمانی بارگذاری میشوند که به آنها نیاز داشته باشیم .
این اتفاق اصلاً خوشایند نیست و کاربر را از سایتتان فراری میدهد و بر سئو سایتتان نیز تأثیر منفی میگذارد. بر طبق تجربه چند ساله ما در بهینه سازی محتوا میتوان گفت که سئو تصاویر یکی از جوانب مهم بهینهسازی وبسایت است که اغلب نادیده گرفته میشود. تصاویری با حجم بالا میتوانند سرعت بارگذاری صفحات را کاهش دهند و این میتواند تاثیر منفی بر رتبهبندی جستجو در موتورهای جستجو داشته باشد. سئو تصاویر فرآیندی نسبتاً ساده است اما میتواند تفاوت چشمگیری را در موفقیت استراتژی سئو ما ایجاد کند. عناصر زیادی در بهینهسازی تصاویر وجود دارند که میتوانند رتبهٔ سایت ما در نتایج موتورهای جستجو را بهبود بدهند.
سنجههای حیاتی وب یا کور وب وایتالز یک مفهوم تازه در جامعه سئو است. بهبود سنجههای حیاتی وب منجر به بهبود تجربه کاربری خواهد شد و همچنین یک فاکتور رتبهدهی در سرچ گوگل است. نقشه سایت برای تصاویر میتواند شامل URLهایی از سایتهای دیگر هم باشد. به این ترتیب کارشناس سئوی شما میتواند از ابزارهای CDN یا شبکه توزیع محتوا برای میزبانی تصاویرتان استفاده کند. تغییر CDN معمولا منجر به تغییر آدرس عکسهای موجود در سایت میشود.
پیشنهاد میکنیم برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقالهی متن جایگزین (Alt Text) چیست را مطالعه کنید. در ادامه پاسخ به سوال سئو چیست در این مطلب بطور اختصاصی به سئو تصاویر میپردازیم. به زبان ساده سئو تصاویر یعنی این که محتوای تصویری سایت شما باید برای مشتریان و موتورهای جستجو بهینه سازی شود. به احتمال زیاد آن را از یک سایت دیگر دانلود کرده اید، آن را در قسمتی از سایت خود آپلود کرده اید و سپس آن را در سایت خود قرار داده اید. در مجموع با کمک سئو ، تگ alt همچنین به کاربران اینترنت کمک میکند. برخی افراد صفحه نمایش خود را خاموش کردهاند، مرورگرها آنها را به دلیل اتصال ضعیف وب نمیتوانند گرافیک آنها را بارگذاری کنند، یا اینکه آنها به دلیل اختلال در بینایی از یک صفحه خوان استفاده میکنند.
مطمئن شوید که سایت شما برای بدست آوردن بهترین نتیجه جستجو برای انواع سئو بهینه سازی شده است. از Alexa’s site audit و سایر ابزارهای سئو استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که صفحات شما از بهترین روشها برای سئو داخلی، سئو خارجی و سایر تکنیکهای سئو استفاده کرده است. از طریق جستجوی تصویر، سئو تصاویر میتواند ترافیک بیشتری را به سایت شما هدایت کند و به صفحات شما در رتبه بندی کمک کند. البته گوگل در مورد استفاده بیشازحد از کلمات کلیدی در این بخش هم تذکر داده است. یعنی کیورد استافینگ در متن جایگزین تصاویر هم توسط گوگل سنجیده میشود. سئو و بهینه سازی عکس، فرایندی بسیار بیشتر از آنچه که فکر میکنید، دارد.
ثبت عکس های جدید با کمک دوربین یا گوشی همراه و همچنین خلق عکس های گرافیکی با کمک نرمافزارها، راههای دیگری برای ایجاد تصاویر اورجینال هستند. یکی از مهمترین مباحث آموزش کرال باجت، کار با ابزارهای آماردهی است. در کنار گوگل سرچ کنسول که بالاتر دیدید، SEMrush و Ahrefs نیز از بهترین ابزارهای آمارگیری بودجه خزش است. تولید محتوای باکیفیت برای این کلمات، میتواند اعتماد مخاطب را جلب کرده و او را به خرید نزدیکتر کند. این کلمات معمولا رقابت کمتری دارند و راحتتر در نتایج جستجو رتبه میگیرند.
در این صورت، ۲۵ روز طول میکشد تا گوگل کل صفحات را کرال کند و این زمان زیادی است! حالا فرض کنید همین وبسایت با پیادهسازی تکنیکهایی که پایینتر آنها را میبینید، کرال باجت را به ۱۰۰۰ صفحه در روز برساند و کل وبسایت را در ۱۰ روز کرال کند. بهاینترتیب میتوان گفت بودجه خزش این وبسایت بسیار مطلوب است.بودجه خزش (Crawl Budget)، تعیین میکند که گوگل چهقدر برای صفحات ما ارزش قائل است و چهقدر منابع را به آن اختصاص دادهاست. میزان این منابع، تعداد صفحاتی را مشخص میکند که رباتهای گوگل (Googlebot) در یک بازه زمانی میخزد. این خزش یا کاوش، پیشنیاز ایندکس شدن (Indexing) صفحات در پایگاهداده گوگل و بعد رتبهبندی آنها است. پیادهسازی چند تکنیک و اجتناب از چند اشتباه، میتواند کرال باجت را افزایش داده و سرعت رتبهبندی را نیز بالا ببرد.
همچنین، تعداد تصاویر باید متناسب با نیاز محتوا باشد؛ استفاده بیش از حد از تصاویر بدون ارتباط میتواند کاربران را گیج کند، در حالی که کمبود تصاویر نیز ممکن است از تأثیرگذاری محتوا بکاهد. انتخاب هوشمندانه تصاویر نه تنها به جذابیت بیشتر محتوا کمک میکند، بلکه به بهبود سئو و تجربه کلی کاربر نیز منجر میشود. این بخش از صفحه را نیز کاربران نخواهند دید، اما خزندههای موتور جستجو از آن برای دیدن محتوای عکس استفاده میکنند. در واقع وارد کردن ویژگی alt مهمترین کار در سئو عکس محسوب میشود؛ چراکه موتورهای جستجو قادر به دیدن و تشخیص تصاویر نیستند و فقط با خواندن ویژگی alt میتوانند متوجه موضوع عکس بشوند. این توصیف علاوه بر اینکه نباید خیلی طولانی باشد باید طوری نوشته شود که افراد نابینایی که از assistant برای خواندن مانیتور استفاده میکنند با شنیدن آن متوجه محتوای تصویر بشوند.
نکات و راهکارهای مختلفی برای بهبود سئو تصاویر، شامل استفاده از نامگذاری مناسب برای تصاویر. استفاده از فرمتهای مناسب، بهینهسازی اندازه تصاویر، استفاده از تگ Alt و عناصر مرتبط دیگر است. همچنین، راهکارهایی برای بهبود سرعت بارگزاری تصاویر و افزایش سرعت سایت. بنابراین تصاویر بخش مهمی از صفحات سایت شما بوده و موتورهای جستجو هم برای آن ارزش زیادی قائل هستند. همچنین موتورهای جستجو برای آن که تصاویر سایت شما را بررسی کنند، نیاز به اطلاعاتی دارند. هر چقدر سئوی تصاویر سایت شما بیشتر باشد و در واقع، تصاویر بهینه تر باشند امکان دستیابی به رتبه های اول سایت بیشتر خواهد بود.
اما راه دیگری هم برای Lazy Loading کردن تصاویر وجود دارد آن هم استفاده از کد html است. در ادامه به شما آموزش میدهیم چگونه با کد عکس های خود را لیزی لود کنید. به عبارت دیگر، این badges (نشان ها) برای اکثر قریب به اتفاق جستجوگران قابل مشاهده هستند زیرا این روزها مطابق با آمار، نسبت تعداد جستجوهای موبایلی به تعداد جستجوهای دسکتاپی ۶۰ به ۴۰ است. Open Graph یک پروتکل است که برای نمایش بهتر شبکههای اجتماعی در سایت طراحی شده است. یکی از راهها برای معرفی بهتر شبکههای اجتماعی (لینکدین، توییتر، فیسبوک و …)، استفاده از Open Graph است.
این روال از انتخاب عکس شروع میشود و به استفاده از عکس ها در نقشه سایت ختم میشود. اگر وبسایتی بزرگ با بیش از ۱ میلیون صفحه و بهروزسانی هفتگی یا وبسایتی با بیش از ۱۰۰۰۰ صفحه با بهروزسانی روزانه یا صفحاتی با مشکل جدی کرال دارید، باید نگران این پارامتر باشید. در این گزارش، میتوانید ببینید که چه مقدار از بودجه خزش هدر رفته و چه مشکلاتی سر راه بودهاست (مانند ریدایرکتهای دائمی و موقت، محتوای تکراری، سرعت پایین و…). با کلیک روی هر یک از نوارها، لیستی از صفحاتی را میبینید که این مشکل را داشتهاست. گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) گزارش مفصلی از وضعیت خزش URLهای سایت دارد که خطاها و مشکلات احتمالی کراولینگ (Crawling) را هم شامل میشود.
ImageObject یک فرمت داده ساختاریافته است که به شما امکان میدهد اطلاعات دقیقی دربارهی تصاویر سایت خود به موتورهای جستجو ارائه بدهید. از آنجایی که صفحه نمایشهای موبایل کوچکتر از صفحه نمایشهای دسکتاپ هستند، استفاده از تکنیکهای عکس واکنشگرا که به تصاویر شما امکان میدهد بهطور یکپارچه با طرحهای واکنشگرا شما سازگار شوند، ضروری است. این بدان معناست که مرورگرها میتوانند تصاویر را در اندازه مناسب برای دستگاهی که در آن مشاهده میشود به نمایش درآیند. سه ماههی اول سال ۲۰۲۳، ترافیک موبایل، ۵۸٫۳۳ % از کل ترافیک اینترنت جهانی را به خود اختصاص داده است. این بدان معنی است که بهینهسازی سایت برای دستگاههای تلفن همراه در سال اخیر بسیار مهم است و این موضوع شامل تصاویر نیز میشود.
البته، باید از تکرار بیمورد کلمات کلیدی در نام فایل پرهیز کرد؛ زیرا این موضوع میتواند به عنوان «کیورد استافینگ» تلقی شده و منجر به جریمه شدن توسط گوگل شود. در سالهای اخیر، فرمت WEBP توسط گوگل معرفی شده که به سرعت در حال همهگیر شدن است. WEBP حجم کمتری نسبت به JPEG و PNG دارد، در حالی که کیفیت مشابهی ارائه میدهد. این فرمت به ویژه برای بهینهسازی صفحات وب و کاهش زمان بارگذاری بسیار مؤثر است. سرعت سایت بیشترین تأثیر را در سئو عکس دارد و بر توانایی کلی صفحات در به دست آوردن رتبه بهتر در نتایج گوگل مؤثر است.
برای انتخاب عکس از سایتهای عکاسی استوک دقت کنید عکسی را انتخاب کنید که واقعیتر و اورجینال تر به نظر بیاید. به عنوان مثال، استفاده از عکس یک خانم سفیدپوست با موهای بلوند در صفحه درباره مای یک سایت ایرانی انتخاب خوبی نیست. هنگامی که محتوای شما در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، مخاطبانی برای برند تجاری خودتان جمع آوری می کنید و امکان لینک سازی سایت را افزایش می دهید. شما فقط باید نگران تغییر اندازه تصویر خود در بزرگترین ابعادی که نمایش داده می شود، باشید که همان تصویر اصلی یا ارجینال می باشد. بقیه کارهای مربوط به ریسپانسیو بودن عکس به صورت اتوماتیک برای شما انجام می شود.
عکسها و تصاویر نه تنها به مطالب روح میبخشند و تجربه کاربری بهتری ایجاد میکنند، بلکه در بهینهسازی موتورهای جستجو نیز نقش عمدهای دارند. تحقیقات نشان میدهند افراد تا ۸۰% تمایل بیشتری برای خواندن مطالبی که شامل تصویر هستند داشته و حدود ۶۴% بیشتر در آینده آن مطلب را به خاطر خواهند آورد. در ادامه به 9 تکنیک مهم بهینهسازی تصاویر برای سئو اشاره خواهیم کرد. استفاده از اسکیما یا دادههای ساختار یافته در صفحات وب سایت خود به موتورهای جستجو کمک میکند تا عکسهای موجود در سایت را به صورت محتوای غنی شده نشان دهد. اسکیما تاثیری بر افزایش سرعت سایت ندارد و همینطور باعث رتبه بندی سایت شما در گوگل نمیشود ولی به متمایز شدن در صفحه نتایج جستجو به شما کمک میکند. زمانی که اسکیمای مربوط به تصاویر را اضافه میکنید، گوگل یک علامتی را روی تصاویر سایت در صفحه نتایج جستجو اضافه میکند که نشاندهنده آن است که آن عکس مربوط به چیزی است که شما سرچ کردهاید.
اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، میکوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند. همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد. همچنین می توانید از مشاوره تخصصی آوادیس در تدوین استراتژی سئو سایت خود راهنمایی بگیرید. داستان سرایی، ایجاد مقاله، درج اخبار و سایر محتواهایی که در ازای پرداخت هزینه در سایتی درج می شود را رپورتاز آگهی می گویند. این آگهی باعث افزایش ورودی کاربران از سایت های پربازدید به سمت سایت شما می شود و اعتبار دامنه شما (DA) را بالا می برد.
گوگل از متن جایگزین در کنار الگوریتمهای پردازش تصویر و محتویات متن صفحه برای درک موضوع عکس استفاده میکند. برای نوشتن alt text روی محتوای مفید و گویایی که شامل کلمات کلیدی مناسب باشد و مرتبط به موضوع متن موجود در صفحه است تمرکز کنید. از استفاده بیش از حد کلمات کلیدی خودداری کنید، چرا که ممکن است به تجربه کاربری نامناسب منجر شده و سایت شما در لیست سایتهای اِسپَم قرار بگیرد. متن جایگزین یا alt text یک خصیصه html است و وظیفه تشریح محتوای عکس را به عهده دارد. ایده اولیه استفاده از متن جایگزین تصویر در طراحی وب، کمک کردن به کاربران نابینایی است که از ابزارهای صفحه خوان استفاده میکنند.
وقتی صحبت از بهترین فرمت برای تصویر در سایت میشه، این نکته رو مدنظر داشته باشید که بهترین فرمت به تصویر مورد نظر بستگی دارد و همین موضوع سئو تصویر را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. به عنوان مثال برای تصاویر ساده که دارای دو یا سه رنگ هستند و پیچیدگی زیادی ندارند، بهتر است از فرمت svg و اگر تعداد رنگ ها و المان های تصویر خیلی زیاد است بهتر است از فرمت webp استفاده کنید. به این صورت می توانید علاوه بر کاهش سایز تصاویر، به سئو تصاویر سایت نیز کمک کنید. سئو عکس مهم است چون به بهبود تجربه کاربری می کند و باعث افزایش دیده شدن سایت در نتایج جستجو می شود. آنچه تا اینجا گفته شد اثر غیرمستقیم تصاویر بر سئو بود؛ اما با بهینهسازی یا سئو تصاویر میتوان از آنها به طور مستقیم برای بهبود سئو صفحه استفاده کرد.
گوگل با کمک متن جایگزین و محتوای صفحه و البته هوش مصنوعی، تلاش میکند موضوع و محتوای تصویر را درک کند. در حین انتخاب متن جایگزین عکس، سعی کنید متنی مفید و غنی از اطلاعات برای عکس بنویسید که موضوع و چهارچوب عکس را برساند. همچنین میتوانید از کلمات کلیدی در متن جایگزین عکس استفاده کنید. استراتژی سئو یک برنامه برای ایجاد، بهینهسازی و تبلیغ محتوا به منظور بهبود دیده شدن آن در نتایج موتور جستجو است و همچنین هدف آن جذب ترافیک ارگانیک بیشتر به وبسایت است. این استراتژی شامل مجموعهای از تکنیکها مانند تحقیق کلمات کلیدی، سئو داخلی صفحه، سئو فنی و بک لینک سازی است. در زمان اجرا استراتژی سئو به نوع محتوایی که ایجاد می کنید، دقت کنید.
یک متن جایگزین بهتر برای تصویر قبل میتواند جملهی «یک کیک اسفنجی ویکتوریا تکه تکه شده با پودر قند» باشد. این جمله باعث تجسم بسیار بهتری از تصویر در ذهن کاربر و توصیف آن برای گوگل میشود. به عنوان یک قاعده کلی، باید فشردهسازی تصاویر تا ۱۰۰ کیلوبایت یا کمتر باشد. اگر در حال فشردهسازی یک تصویر بسیار بزرگ هستید، ممکن است بدون کاهش بخصوص کیفیت، پایینآمدن حجم تا این اندازه ممکن نباشد. در این صورت تصاویر را تا جایی که میتوانید فشرده کنید و در عین حال مطمئن شوید که تصویر همچنان قابل استفاده است. مهم است بدانید اندازهی تصویر و اندازهی فایل دو چیز متفاوت هستند.
بهینهسازی تصاویر یکی از مهمترین فاکتورهای استراتژی سئو است که نه تنها میتواند عملکرد کلی وبسایت را بهبود بدهد، بلکه میتواند تجربهٔ کاربری و احساس رضایت مخاطبان از وبسایت ما را افزایش دهد. در واقع، بهینهسازی تصاویر تضمین میکند که تصاویر وبسایتمان علاوهبر داشتن جذابیت بصری، میتوانند در همهٔ دستگاهها از کامپیوتر شخصی و لپتاپ گرفته تا گوشی موبایل، با سرعت مناسبی بارگذاری شوند. در ادامه، میخواهیم مزایای بیشتری از بهینهسازی تصویر را مورد بررسی قرار دهیم. پایین بودن سرعت بارگذاری صفحه و نمایش محتوا یکی از مهمترین دلایل خروج سریع کاربران از صفحه و بستن مرورگر است. بهعبارت دیگر یکی از این صفحات بازدید واقعی کسب کرده و بقیه چیزی جز Bounce Rate نداشتهاند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/