بلاگرها و راهیابی به موفقیت در شهرهای ایران2024-03-31
چطور میشه بلاگر شد؟ جامعترین راهنما + تمامی فوت و فنها و نکات طلایی ماگرتا
بلاگری به معنای ایجاد و انتشار محتوا در قالبهای مختلف مانند متن، عکس، ویدیو و پادکست در پلتفرمهای آنلاین است. بلاگرها معمولاً در یک حوزه خاص تخصص دارند و به صورت منظم محتواهایی تولید میکنند که به مخاطبانشان اطلاعات، سرگرمی، یا الهامبخشی ارائه میدهد. ایجاد ارتباط با سایر بلاگرها و همکاری با آنها میتواند به رشد و توسعه بلاگ شما کمک کند. این ارتباطات نه تنها به شما در یادگیری و تبادل تجربه کمک میکنند، بلکه باعث معرفی بلاگ شما به جامعه گستردهتری از مخاطبان میشوند.
علاوه بر این، سابدایرکتوری میتواند بیانگر نوع خاصی از محتوا باشد، به طور مثال، URL زیر بازدیدکنندگان از سایت را به مقالات «بازاریابی» (Marketing) هدایت میکند. اگر وبسایت بزرگی را در اختیار دارید، استفاده از زیردامنه برای دستهبندی بخشهای مختلف بسیار کمککننده خواهد بود. به طور مثال، مطالب مربوط به مجله میتوانند در بخش «blog» و مطالب مربوط به خرید با زیردامنه «shop» منتشر شوند. برای افرادی که مدتها در اینستاگرام عکاسی کردهاند، تولید فیلم کوتاه ممکن است قدری دشوار باشد. شاید در ابتدا ویدیوهایی که تولید میکنید کیفیت مناسبی نداشته باشند اما به مرور در مسیر خود پیشرفت خواهید کرد. در نهایت اگر میخواهید با انواع روشهای و نکات کسب درآمد از اینستاگرام آشنا شوید، مطالعه مطلب زیر پیشنهاد میشود.
- {
- نحوه طراحی قالب سایت باید به گونهای باشد که خوانندگان را ترغیب به خواندن و به احتمال زیاد، اشتراکگذاری مطلب کند. |}
- با ثبتنام رایگان در پنل جریان میتوانید بهراحتی اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کاری خود را شناسایی و مخاطبان هدف را تحلیل کنید. {
- تحلیل محتوا به شما کمک میکند تا بدانید کدام قسمت از محتوای شما برای مخاطبان جذابتر بوده و چه موضوعاتی عملکرد بهتری داشتهاند. |}{
- حتی نویسندگان حرفهای نیز پس از نوشتن متن خود، آن را چندین بار ویرایش میکنند تا اشتباهات نگارشی، املایی، و جملهبندیها را اصلاح کنند. |}
- او نیز مانند دیگر فعالان این رشته معتقد است تبلیغات باید با وسواس زیادی پذیرفته شوند.
- دلخوشیهای آزاده«آزاده»، بلاگر خانواده محور با بیش از ۳۴۰ هزار فالوور، لحظات شاد خانوادگی و سبک زندگی روزمره خود را با مخاطبانش به اشتراک میگذارد.
بلاگرها معمولاً دربارهی موضوعاتی که به آن علاقه دارند، بازخوردهای شخصی، تجربیات، یا دیدگاههای خود را به اشتراک میگذارند. آنها میتوانند در مورد هر موضوعی بنویسند، مانند مد، آشپزی، سفر، فیلم، تکنولوژی، ورزش و غیره. با مطالعه این مطلب کاملا میدانیم که وظایف یک بلاگر چیست و چه کارهایی را باید برای تبدیل شدن به بلاگر موفق انجام دهیم.
{- کیارا فرنگی از جمله مشهورترین و موفقترین فشن بلاگرها در اینستاگرام است. {
- برای موفقیت در بازاریابی محتوا از طریق شبکههای اجتماعی، نیاز به استراتژی محتوا دارید. |}{
- یک نوع بلاگر غذا به شخصی میگویند که به رستورانهای مختلف سر میزند و با چشیدن غذاها، نقدی در رابطه با آنها مینویسد. |}
- این کار کمک میکند تا نحوه عملکرد استراتژی خود را بسنجید و اهداف را بر مبنای این نتایج تنظیم کنید.
- این تحلیل، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار میدهد که میتوانید بر اساس آن، استراتژی محتوایی خود را اصلاح کرده و کارایی بیشتری بهدست آورید. {
- هدی رستمی جزو آن دسته از بلاگر های معروف ایرانی است که همیشه در سفر به سر میبرند. |}
اگر یک بلاگر اینستاگرام علاوه بر اطلاعات کلی مانند سن و جنسیت، اطلاعات ارزشمند دیگری مانند شغل، مشکلات و اهداف فالوورهای خود را بشناسد، محتوای بهتری در اختیار او قرار میدهد. علاوه بر این با برندهای مورد علاقه آنها آشنا میشود و اگر روزی محصولاتی تولید کرد از علاقهمندیها و نیازهای آنان آگاهی خواهد داشت. به شخصی که یک بلاگ یا مجله اینترنتی را مدیریت کند و در آن مطلب بنویسد، بلاگر میگویند. البته در ایران به بسیاری از افرادی که در اینستاگرام تولید محتوا میکنند، نام بلاگر داده میشود و البته صحیح نیست.
{- بله درست متوجه شدهاید امروزه بلاگری بهعنوان یک شغل پذیرفته میشود. {
- در این بخش، به بررسی راهکارها و ابزارهای تحلیل و بهینهسازی محتوا میپردازیم و نشان میدهیم چگونه میتوانید با بهینهسازی مداوم، تعامل و بازدید مخاطبان را افزایش دهید. |}
- با مشاهده صفحه و پستها توسط فالوورهای فیک صفحه شما در اکسپلور قرار میگیرد و شانس بازدید آن بالا میرود. {
- همانند بلاگ موسیقی، زمانی که بلاگری فیلم و سینما را انتخاب میکنید بهتر است کار خود را از یک ژانر مشخص شروع کنید. |}
- اگر قصد شروع بلاگری در پلتفرم اینستاگرام را دارید، راههای درآمدزایی مختلفی برایتان وجود خواهد داشت. {
- لطفا شما هم نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید و بنویسید که چه موضوعات دیگری نیز برای شما جالب و جذاب است تا در گزارشها و مطالب بعدی بلاگ به آنها بپردازیم. |}
این انتخاب، مسیر شما را در دنیای بلاگری مشخص خواهد کرد و تعیین میکند که چه نوع محتوایی تولید کنید و به چه افرادی دسترسی پیدا کنید. استفاده از شبکههای اجتماعی، تولید محتوای باکیفیت و بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو، از جمله راههای افزایش بازدید بلاگ هستند. این نکات کلیدی به شما کمک میکنند که بلاگ خود را به یک منبع معتبر و موفق تبدیل کنید و با جذب مخاطبان وفادار، در دنیای رقابتی بلاگری به موفقیت دست یابید. به طور خلاصه، مهارتهای نوشتاری و اصول نگارشی، عناصر حیاتی برای ایجاد یک بلاگ حرفهای و موفق هستند. شما باید موضوعی را برگزینید که به آن علاقه دارید، زیرا تولید محتوای منظم و جذاب بدون علاقه ممکن است به زودی خستهکننده و بیانگیزه شود. انتخاب یک موضوع که خودتان به آن اشتیاق دارید، باعث میشود تا هر بار که به تولید محتوا مشغول هستید، احساس رضایت بیشتری داشته باشید و بدون خستگی، این مسیر را ادامه دهید.
در ادامه، انواع کسبوکارهایی را معرفی میکنیم که میتوانند از ظرفیت تبلیغ در پیج بلاگرهای شمالی بیشتر استفاده کنند. نگین عابدزاده از قدیمیترین و معروفترین بلاگرهای لایف استایل ایرانی است که در اینستاگرام فعالیت دارد. این بلاگر در حدود 2 میلیون نفر فالوور داشته که پیج اصلی او با نام @negin_abedzade است.
برای مثال در نظر بگیرید شما یک بلاگر زیبایی هستید و متخصص این حوزه محسوب میشوید. کسانی که شما را دنبال میکنند به این حوزه علاقهمند هستند و میخواهند نظر شما را در رابطه با محصولات و خدماتی در این رابطه بدانند. شما از این طریق شروع به درآمدزایی از طریق بلاگری زیبایی خواهید کرد. در این بخش به معرفی برخی از بلاگرهای معروف ایرانی میپردازیم که در حوزههای مختلف فعالیت میکنند و برای تبلیغات مناسب هستند.
کاپریلا با بهرهگیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبطترین تبلیغات هدفمند کلیدواژهای را با توجه به کمپینهای فعال کسب و کار به کاربران نمایش میدهد. این پلتفرم با شبکهای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجارهای همکاری میکند. البته پیش از آنکه از آنها برای این کار درخواست کنید باید مطمئن شوید که نحوه فعالیت آنها را قبول دارید و بر اهداف شما منطبق است. به عبارت دیگر باید تبلیغات آنها به گونهای باشد که کسبوکار شما را به درستی معرفی کنند.
بلاگری یک مسیر هیجانانگیز و پرچالش است که با تلاش و خلاقیت میتواند به یک منبع درآمد و حرفهای پایدار تبدیل شود. با یادگیری مداوم، ایجاد هویت خاص، تولید محتوای باکیفیت و استفاده از شبکههای اجتماعی، میتوانید در این دنیای رقابتی به یک بلاگر موفق تبدیل شوید. در دنیای امروز، شبکههای اجتماعی به ابزاری قدرتمند برای انتشار محتوا و افزایش بازدید بلاگها تبدیل شدهاند. بازاریابی محتوا از طریق این شبکهها یکی از مؤثرترین روشها برای جلب توجه مخاطبان و ارتقای برند شخصی است.
اطمینان می دهم که اگر این موضوع به صورت مطلوبی سازماندهی شود، نتایج پرباری خواهد داشت. یکی از بهترین کارها برای رسیدن به موفقیت بررسی افرادی است که مسیری که شما هم اکنون در ابتدای آن هستید را با موفقیت پشت سر گذاشتهاند. هر فردی در این عالم مسیر منحصر به فرد خود را در رسیدن به موفقیت دارد، اما با بررسی افراد موفق و الگو قرار دادن آنها با قوت قلب بیشتری میتوان مسیر موفقیت را پشت سر گذاشت. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که اینستاگرام در وهله اول یک برنامه برای سرگرمی کاربران بوده و در وهلههای بعد فروشگاه یا مکانی برای آموزش است.
از آنجایی که تکمیل پروژههای DIY به گامهای مختلفی نیاز دارد، بلاگری در این حوزه امکان برقراری ارتباط مناسبی را با خواننده فراهم میکند. در این روش، به هنگام برقراری ارتباط باید بسیار مرتب و سازماندهی شده عمل کنید تا اگر کاربری مطالب شما را مطالعه کند، پروژههای مختلف را به راحتی پیادهسازی کند. موضوعات پیشنهادی در بلاگ DIY گستره وسیعی را شامل میشود که به برخی از آنها در فهرست زیر اشاره شده است. یک بلاگ شخصی محلی است که در آن، تجربیات شخصی خود را از زندگی بیان و محتوای مربوط به آن را منتشر کنید. اگر بخواهیم بررسی کنیم که کار این بلاگر چیست باید گفت که این نوع از بلاگری همچون یک دفتر خاطرات عمل میکند که با زمان اولشخص نوشته شده است. برای این نوع از نوشتار میتوانید موضوعات مختلفی را بررسی کنید یا اینکه به نوشتن در رابطه با علاقهمندیهای خود بپردازید.
- {
- از ارزیابی مستمر عملکرد خود استفاده کنید و تلاش کنید تا محتوای منحصر به فردی ارائه دهید. |}{
- با پیج هدی به سراسر نقاط بکر جهان که کمتر کسی به آن جا سفر کرده است مسافرت میکنید. |}
- به همین دلیل، این روش به طور معمول با «ولاگ» (Vlog) یا همان بلاگری با ویدیو همراه است.
- الناز کار خود را از آرایشگری شروع کرد و حالا صفحه اینستاگرام او یکی از پربازدیدترین صفحات شبکههای اجتماعی در زمینه آموزش آرایشگری محسوب میشود.
- در این نوع بلاگری باید سعی کنید تفاوت در تولید محتوا ایجاد کنید و خلاقیتهایی را به خرج دهید تا روند ویدیوها یکنواخت نبوده و حس تازگی و شادی در آنها وجود داشته باشد. {
- از مسائل و حرفهای تکراری بپرهیزید و سعی کنید که نمونه کپی شده سایر بلاگرهای بزرگ و مطرح نشوید. |}
یکی از راههای جذب مخاطبان و افزایش وفاداری آنها، ایجاد فضا برای تعامل و دریافت بازخورد است. مخاطبان بهویژه اگر احساس کنند که نظرات و سوالات آنها ارزشمند است، به بلاگ شما نزدیکتر میشوند. شبکههای اجتماعی به شما این امکان را میدهند که بهصورت مستقیم و بیواسطه با مخاطبان خود در ارتباط باشید.
او که از دانشگاه علامه امینی تهران مدرک گرافیک گرفته، در حال حاضر در دبی زندگی میکند. الناز کار خود را از آرایشگری شروع کرد و حالا صفحه اینستاگرام او یکی از پربازدیدترین صفحات شبکههای اجتماعی در زمینه آموزش آرایشگری محسوب میشود. او با برندهای معتبر لوازم آرایشی همچون دیور و لورال همکاری کرده و در سال ۲۰۱۷، یکی از ۱۰۰ اینفلوئنسر برتر امارات شده است. برنامه ریزی و زمان بندی دقیق برای انتشار مطالب یکی از اصول حیاتی موفقیت در بلاگری است.
قطعاً در اوایل کار شما نیاز دارید تا موارد مختلفی را از خودتان، محل زندگی، محل کارتان و کارهایی که در طول روزمره انجام میدهید را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید. اکثر افراد درگیر قضاوت دیگران هستند و برای آپلود کردن یک ویدیو یا استوری روی پیج خود مدام به این موضوع فکر میکنند که افرادی که این محتوا را ببیند چه نظری میدهند. اما موضوع اصلی این است که به هیچ وجه نباید این نوع حواشی برای شما اهمیت داشته باشد.
کیارا فرنگی از جمله مشهورترین و موفقترین فشن بلاگرها در اینستاگرام است. برای اینکه بتوانید به عنوان یک بلاگر موفق عمل کنید، نیاز به ابزارها و منابع مختلفی دارید. این ابزارها به شما کمک میکنند تا محتوای باکیفیت تولید کنید، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و از پیشرفت خود مطمئن شوید. در این بخش، به معرفی برخی از مهمترین ابزارها و منابع برای بلاگرها میپردازیم.
جنگلهای آمازون را از نزدیک دید و چهره وحشتناک جنگ را هنوز روی دیوارهای بوسنی هرزه گوین حس کرد. میتوانید برای اینکه پاسخ سوال اصلی را پیدا کنید از سوالهای زیر استفاده کنید. با استفاده از این سوالات، دانش عمیقتری در رابطه با مخاطب خود بدست خواهید آورد.
{- شاید این روش موجب افزایش فالوور شود، اما پس از مدتی باید به دنبال شایعه و جنجال جدیدی باشید، چراکه فالوورهایتان تنها برای جنجالهایی که پیدا میکنید شما را فالوور میکنند. {
- در این بخش، مهمترین نکات برای رسیدن به موفقیت در دنیای بلاگری را مرور میکنیم. |}
- بلاگرهای تخصصی عمدتاً در حوزههای علمی، تکنولوژی، پزشکی، و موضوعات مشابه فعالیت میکنند. {
- این نوع محتوا، اطلاعات را به شکلی بصری و سریع به مخاطب منتقل میکند و میتواند حس اعتماد و ارتباط بیشتری ایجاد کند. |}{
- امیر فود با آدرس اینستاگرامی @Amir_food-review از جمله تسترهایی است که از طریق معرفی رستورانها، فست فودها و … در اینستاگرام به کسب درآمد میپردازد. |}
- یکی از راههای جذب مخاطبان و افزایش وفاداری آنها، ایجاد فضا برای تعامل و دریافت بازخورد است.
این موضوع را همیشه در ذهنتان داشته باشید که اینستاگرام یک پلتفرم است که برای هدف سرگرمی ساخته شده و موضوع اصلی آن بیزینس یا کسب درآمد نیست. این دیگر خلاقیت شما است که چقدر با افراد صمیمی میشوید و با تکنیکهای مختلف شروع به ساخت پول میکنید. موضوع دیگری که بلاگری لایف استایل آن را پوشش میدهد، اخلاق و روحیات روزمره زندگی است که فرد سعی میکند آنها را در پلتفرمی مثل اینستاگرام به اشتراک بگذارد. این موضوع را در نظر داشته باشید که بلاگری لایف استایل یکی از پرهزینهترین انواع بلاگری است و معمولاً افرادی به سراغ آن میروند که از لحاظ مالی سطح متوسط رو به بالایی داشته باشند.
به طور مثال اگر یک بلاگر سفر باشید، در وبسایت شخصی خود، مناظر دیدنی شهر محل سکونت خود را بررسی و از افراد مختلف برای دیدن این مناظر دعوت کنید. اگر با زبان انگلیسی آشنایی خوبی داشته باشید، با استفاده از متنهای انگلیسی که در وبلاگ خود مینویسید، افراد مختلفی را در نقاط مختلف جهان به دیدن شهر یا کشور خود دعوت میکنید. بهعنوان مثال بلاگرهایی در زمینه آموزش خیاطی، عکاسی، نقاشی، آشپزی و… وجود دارند. در واقع اگر در زمینههای دیگری نیز تخصص و استعداد دارید، به عنوان بلاگر در آن زمینه میتوانید فعالیت داشته باشید. بلاگرهای گیم از جمله بلاگرهای مورد علاقه گیم بازها و دوستداران بازیهای کامپیوتری و کنسولها هستند.
این مقدار، چیزی در حدود یکسوم کل وبسایتهای موجود در اینترنت است. در طول دو دهه گذشته به مرور، بلاگها منبع اثرگذاری از ارائه اطلاعات پیرامون هر موضوعی بودهاند. یک بلاگر باید در گذاشتن پستها نکات زیر را در نظر داشته باشد که در نهایت به هدف خود برسد. با دخالت در کار دیگران و حاشیه سازی ارزش خود و صفحهتان را پایین نیاورید.
پس از انتخاب موضوع، باید یک پلتفرم مناسب برای انتشار محتوای خود پیدا کنید. وردپرس، بلاگ و یا شبکه های اجتماعی ای مثل اینستاگرام یا یوتیوب از محبوب ترین ابزارها برای شروع کار شما هستند. «کمند» با دستور پختهای ساده و جذاب، به معرفی غذاهای جدید و آسان میپردازد. او با تولید ویدیوهای آموزشی در حوزه آشپزی محبوبیت زیادی در میان ۳۳۸ هزار دنبالکننده به دست آورده است. تولیدکنندگان ابزارهای آشپزی با دستورهای غذایی ساده این بلاگر میتوانند توجه مشتریان بیشتری را جذب کنند.
شبنم تا کنون با انتشار حدود ۲۵۰۶ پست نزدیک به نهصد و نود و چهارهزار نفر دنبالکننده دارد. ثریا روحانی مشهور به آیروس ملودی، متولد سال ۱۳۶۹ در اقلید فارس است. او پس از ازدواج، به مدت چهار سال در شهر بابل زندگی و سپس به ساری نقلمکان کرده است.
جالب است بدانید که بزرگترین بیوتی بلاگرهای یوتیوب و اینستاگرام را آقایان تشکیل میدهند. جیمز چارلز از جمله افراد موفق در زمینه بیوتی بلاگری است که ویدئوهای او در یوتیوب بیشترین بازدید را دارد. در این میان کسانی هم هستند که همواره سعی در تولید محتوای مناسب، درخور شعور مخاطبان و کاربران در فضای مجازی دارند. برای شناخت دقیق این افراد میبایستی به طور کامل داستانها و توضیحاتشان را در صفحات خود با شما به اشتراک میگذارند دنبال کنید. اغلب محتواهایی که سپیده بزمیپور در صفحات خود منتشر میکند مربوط به دو دختر او با نامهای پناه و نبات است. به همین سبب این خانواده از خاصترین بلاگرهای لایفاستایل به شمار میروند.
با چه نظمی باید مطالب را منتشر کنیم؟
«بازاریابی همکاری در فروش» (Affiliate Marketing) به این صورت است که با تبلیغ یک محصول یا خدمت و قراردادن لینک آن، درصدی از فروش را بین ۱ تا ۱۰ درصد دریافت میکنید. البته برای اینکه بتوانید چندین لینک را در بیو اینستاگرام درج کنید، استفاده از ابزارهای لینکدهی پیشنهاد میشود. نشانگذاری جغرافیایی یا ژئوتگ برای یک پست اینستاگرام به دیگران کمک می کند تا تصاویر مرتبط با یک محل مشخص را به صورت یکجا مشاهده کنند.
بنابراین اگر قصد دارید شما نیز وارد این عرصه هیجان انگیز شوید از هم اکنون سعی کنید که بیان خود را قوت ببخشید. در این بین به معرفی مشهورترین فود بلاگرهای ایرانی اینستاگرام خواهیم پرداخت. همان طور که در ابتدا متن به شما قول دادهایم در ادامه قصد داریم به صورت کامل به معرفی و بررسی معروفترین بلاگرهای ایرانی در هر یک از زمینههای مختلف بلاگری بپردازیم. موفقیت یک بلاگر نیازمند کیفیت محتوا، استراتژی توسعه مخاطبان، مهارتهای تبلیغاتی و تعامل با مخاطبان است. گسترش شبکههای اجتماعی و ظهور قابلیتهای جدید در پلتفرمهای بلاگ نویسی مانند وبلاگر، این دسته از افراد را قادر به دستیابی به مخاطبان بیشتر و تأثیرگذاری بیشتر کرده است.
این نوع بلاگری هم میتواند درآمد زیادی را داشته باشد و هم مخاطبان هدف زیادی را جذب خواهد کرد. هر کسی نمیتواند دائم در سفر باشد و با چالشهای مختلفی که ممکن است در هر شهر و روستا و طبیعتی برایش پیش بیاید، دست و پنجه نرم کند. این نوع بلاگری معمولاً برای پیشنهاد دادن رستوران و غذا فروشیهای مختلف به افراد میباشد. بلاگر به رستورانهای مختلف و متنوعی میرود و با تست کردن غذای آنها نظر خود را در رابطه با غذاهای مختلف آن رستوران ارائه میکند. افرادی که دنبال کننده آن هستند با توجه به نظر بلاگر برای امتحان کردن غذای رستوران تشویق خواهند شد. راحتترین روش کسب درآمد این بلاگرها گرفتن هزینه از رستورانهای مختلف برای تست غذای آنها است.
- یک بلاگر عکاسی، به کمک مطالب خود نه تنها هنر خود را به نمایش میگذارد و افراد را با انواع عکاسی آشنا میکند، بلکه مشتریان جدیدی را نیز برای جذب میکند.
- نگین عابدزاده یکی از بلاگرهای معروف و تأثیرگذار ایرانی است که در زمینههای مختلفی از جمله مد، زیبایی و سبک زندگی فعالیت میکند. {
- توجه داشته باشید که کاربران بویژه در این حوزه تمایل به مشاهده فیلمهای آموزشی هر گام دارند. |}
- بهینهسازی محتوا شامل تغییراتی است که محتوای شما را برای مخاطبان و موتورهای جستجو جذابتر میکند. {
- با بررسی بلاگران مشابه در حوزهی شما میتوانید از تجربیات آنها استفاده کنید و بهترین روشها را در نظر بگیرید. |}{
- تا اینجا به خوبی میدانیم که وظایف بلاگر چیست و چطور میتواند به کمک تهیه متن رپورتاژ آگهی، مخاطب بسیاری جذب کند. |}
چنین فالوورهایی تنها در برخی از فروشگاههای معتبر اینترنتی به فروش میرسد و همانند شتاب دهنده برای ان پیجها عمل میکند. فهرستی شامل ۵ تا ۱۰ مورد از نزدیکترین رقبای خود را تهیه و محتوای تولیدی آنها را رصد کنید. همچنین، با بررسی دقیق این محتوای تولیدی و تکنیکهای استفاده شده در تولید محتوا و همچنین نقاط ضعف موجود، محتوایی بهتر را در رقابت با آنها تهیه کنید. در همه زمانها چه موقعی که شروع به نوشتن میکنید و چه در هنگام مدیریت و تنظیم تقویم انتشار، «پرسونای خریدار» (Buyer's Persona) را در نظر داشته باشید. از خود بپرسید که «مشتری ایدهآل من کیست و چرا به کالای من نیاز دارد؟» زمانی که به این سوال جزئیات دقیقی پاسخ دادید میتوانید به پرسونای خریدار برسید. اگر با نحوه تهیه پرسونای خریدار و مشتری آشنا نیستید، مطالعه مطالب زیر پیشنهاد میشود که به کمک آنها قادر خواهید بود در کوتاهترین زمان ممکن، پرسونای مشتری را ترسیم کنید.
یوتیوب رسانهای است که در سراسر دنیا استفاده از آن رواج دارد و به تازگی مورد استفاده کاربران ایرانی نیز قرار گرفته است و آیندهی روشنی برای این اپلیکیشن دیده میشود. همچنین بهتر است که از اصالت خود و کشوری که در آنجا زندگی میکنید نیز مطالبی را قرار دهید. به عنوان مثال ممکن است شما ایرانی باشید ولی در کشوری مثل فرانسه زندگی کنید. بنابراین در بیو خود در این خصوص بنویسید با این کار علاوه بر جذب فالوورهای ایرانی، فالوورهای فرانسوی را نیز ترغیب به همراهی میکنید. بهتر است نام کاربری خود را به گونهای انتخاب کنید که حاوی نوع فعالیت شما نیز باشد. به عنوان مثال در صورتی که قصد دارید بیوتی بلاگر شوید در نام کاربری خود از کلمه بلاگر استفاده کنید یا از کلمه فود در صورتی که به فود بلاگری علاقه دارید بهره بگیرید.
به همین دلیل مطالعه مطلب زیر برای آشنایی با استراتژی بازاریابی وبسایت پیشنهاد میشود. اولین بخش توسعه استراتژی بلاگری این است که به طور واضح موضوع و هدف بلاگ را تعیین کنید. البته همزمان این موضوع باید به شکل ویژهای مرتبط با کسب و کار شما نیز باشد. شفافیت سبب تعامل بیشتر خوانندگان میشود و بلاگ شما را برایشان به محلی تبدیل میکند که به شکلی حقیقی آن را دوست داشته باشند.
او با محتوایی ساده و صمیمی توانسته جایگاه مناسبی در میان دنبالکنندگانش به دست آورد. ابزارهای کاربردی روزمره با نمایش ساده توسط این بلاگر مورد استقبال بیشتری قرار میگیرند. با اشتراکگذاری زندگی روزمره خود بهعنوان مادر، محتوای خانوادگی و دلگرمکنندهای ارائه میدهد. او تجربیات خود را بهصورت محتوای صمیمی با ۵۲۹ هزار دنبالکننده به اشتراک میگذارد. برندهای کودکمحور میتوانند در محتوای خانوادگی این بلاگر بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.
معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران
اما با توجه به تخصص، ارتقاء مداوم محتوا، و برنامهریزی به مدت طولانی، میتوانید به یک بلاگر موفق در ایران تبدیل شوید. امروزه بلاگری به یک شغل و فرصت درآمدزایی تبدیل شده است که در ایران نیز تعداد زیادی از افراد به آن روی آوردهاند. این فرصت جذاب به افراد امکان میدهد تا با ایجاد محتواهای خلاقانه و مفید در فضای مجازی به درآمد بپردازند. در بخش بعدی، به بررسی روشهای مختلف درآمدزایی برای بلاگران در ایران خواهیم پرداخت. بلاگران هنری و فرهنگی به تبدیل تجربیات هنری، ادبی، موسیقی، و هنرهای تجسمی خود به محتوای دلچسب برای مخاطبان میپردازند. آنها معمولاً اثرات هنری خود را به نمایش میگذارند و در مورد آثار هنری و فرهنگی مختلف نقدها و تحلیلها ارائه میدهند.
او در زمینه موسیقی و نمایش هم فعالیت دارد و مخاطبان را سرگرم میکند. تبلیغات با بلاگرها میتواند برای کسبوکارهای مختلف بسیار موثر باشد. این نوع تبلیغات بهویژه برای صنایعی مفید است که به ارتباط مستقیم و تاثیرگذاری روی مخاطبان خاص نیاز دارند.
انواع بلاگرها شامل بلاگرهای موضوعی، بلاگرهای سفر، بلاگرهای شخصی، بلاگرهای تخصصی، و دیگر دستهبندیها هستند. شغل بلاگری یکی از گروه شغل های مهم و تأثیرگذار در دنیای اینترنت هستند که اطلاعات، تجربیات، و دیدگاههای شخصی خود را از طریق وبلاگها به اشتراک میگذارند. این افراد به عنوان بلاگرها شناخته میشوند و در حوزههای گوناگونی از ورزش و فرهنگ تا سفر و طراحی وبلاگ مطالب ارائه میدهند.
تبلیغات از طریق بلاگرها و اینفلوئنسرها یکی از موثرترین روشها برای دسترسی به مخاطبان هدف است. تهران با داشتن بلاگرهای فعال در زمینههای مختلف، فرصتهای زیادی برای برندها فراهم میآورد تا پیام خود را به شکل هدفمند به مخاطبان مناسب منتقل کنند. صنایعدستی محلی، مانند سفال، گلیم و خوراکیهای خاص شمالی (مثل برنج، زیتون و کلوچه)، از جذابیت بالایی برخوردارند. بلاگرهای مازندرانی و گیلانی که به نمایش تجربههای منحصربهفرد میپردازند، میتوانند این محصولات را به مخاطبان هدف معرفی کنند. از طرفی، بلاگرهای سفر ایرانی باید خود را موظف کنند که به زبانی غیر از زبان مادری مقاصد داخل کشور را در شبکه های اجتماعی و وبلاگ خودشان معرفی کنند.
{جدیدترین مطالب بلاگ
|}متن bio در اینستاگرام، متنی کوتاه است که در زیر عکس پروفایل شما نمایش داده میشود. زمانی که کاربران از صفحه اینستاگرام یا همان پروفایل شما بازدید کنند، در ابتدا و در بالای صفحه با عکس و همچنین متن bio آشنا میشوند. تا حد قابل قبولی میدانیم که وظایف یک بلاگر چیست و از جمله این وظایف، اطلاعرسانی در رابطه با حوزه تخصصی است. به عبارت دیگر، زمانی که شخصی از پروفایل شما بازدید کند باید اطلاع مناسبی از فعالیتهای شما پیدا کند. آنچه که در متن بیو اینستاگرام باید به آن توجه کنید در فهرست زیر به طور خلاصه بیان شده است.
نگین عابدزاده یکی از بلاگرهای معروف و تأثیرگذار ایرانی است که در زمینههای مختلفی از جمله مد، زیبایی و سبک زندگی فعالیت میکند. او با ایجاد محتوای جذاب و متنوع در شبکههای اجتماعی به ویژه اینستاگرام و یوتیوب، توجه بسیاری از دنبالکنندگان را جلب کرده است. یکی از واینرها و بلاگر های پسر ایرانی که توانسته با تولید محتوای ویدئویی طنز در شبکههای اجتماعی مخاطبان بسیاری پیدا کند، محسن ایزی است. او از نوروز سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را با تولید دابسمشهای طنز شروع کرد.
اینجا کلیک کنید