تحقیق کلمات کلیدی به صورت تخصصی

آموزش تحقیق کلمات کلیدی ویرگول

کلمۀ خودکار را در گوگل نوشتیم و گوگل پیشنهادهایی مرتبط با این کلمه را در اختیارمان قرار داده است. این پیشنهادها عباراتی هستند که کاربران قبلاً آن‌ها را سرچ کرده‌اند و می‌توانند به‌عنوان کلمات کلیدی‌ای که ارزش مانور دارند، بررسی شوند. کاربر با استفاده از این کلمات کلیدی، دنبال اطلاعات به‌خصوصی می‌گردد. مثلاً “راهنمای خرید لپ‌ تاپ”، کیوردی است که با جست‌وجوی آن در گوگل، لینک صفحاتی به نمایش درمی‌آیند که حاوی اطلاعات برای خرید لپ‌تاپ هستند. خب وقتی موضوعی اصلا در گوگل بازدیدی ندارد چطور می توان انتظار داشت که مطلب شما از گوگل بازدیدکننده دریافت کند.

این ابزار کاربردی و حرفه‌ای به طور اختصاصی برای تحقیق و بررسی کلمات کلیدی، تدوین استراتژی سئو و بازاریابی محتوا طراحی شده است. نسخه رایگان سئو کبوتر به راحتی و با وارد کردن آدرس ایمیلتان قابل استفاده است. نسخه پولی این ابزار، امکانات و قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌تری را برای جستجو و تحقیق کلیدواژه‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. این آنالیز کلمات کلیدی در گوگل با ارائه بهترین کلمات کلیدی موجب بالا آمدن رتبه شما در سرچ ارگانیک گوگل می‌شود. این ابزار سئو به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است و حتی به بهینه شدن اهمیت ویدئو مارکتینگ نیز کمک می‌کند. یک ابزار بسیار معروف و پرکاربرد در سراسر دنیا، به ویژه ایران است.

اینجا سرچ عبارت “بهترین لپ‌تاپ برای دیزاین” صفحاتی را روی نمایشگر لیست خواهد کرد که لپ‌تاپ‌های مختلف را مقایسه می‌کنند و اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار می‌دهند. این دسته کلمات کلیدی موقعی به کار می‌آیند که کاربر قصد خرید دارد، ولی ترجیح می‌دهد قبل از دست‌به‌جیب شدن، تحقیقات خود را کامل‌تر کرده و اطلاعات بیشتری دربارۀ محصول به دست بیاورد. وقتی کاربر می‌داند دنبال چه چیزی می‌گردد و می‌خواهد از طریق گوگل (یا دیگر موتورهای جست‌وجو) لینک سایت مد نظر خود را پیدا کند، از کلمات کلیدی Navigational کمک می‌گیرد. وقتی از این زاویه به ماجرا نگاه کنیم، می‌بینیم کلمات کلیدی عبارات و کلماتی هستند که مردم آن‌ها را در موتورهای جست‌وجو (مثلاً گوگل) سرچ می‌کنند تا به اطلاعاتی که دنبالش هستند برسند. کیورد ریسرچ یعنی پیدا کردن عباراتی که مخاطب هدف شما آن‌ها را برای تحقیق، خرید و پیدا کردن اطلاعات مورد نیازش سرچ می‌کند. تحقیق در مورد کلمات کلیدی مانند تحقیق در مورد هر موضوع دیگری، نیاز به یکسری پیش زمینه ها و پارامترهایی مثل تهیه چک لیست دارد.

اما تحقیق دستی درباره صنایع و ترندهای جدید می‌تونه کلی وقت بگیره. بعداً خواهیم دید که هدف اطلاعاتی بسیار حائز اهمیت است و با نگاهی عمیق‌تر، جزئیات بیشتری را نشان می دهد. و پس از آن از بین کلماتی که در دیتابیس موجود است فهرستی از کلمات مشابه به شما ارائه می شود. Serpstat مانند دیگر ابزارها رایگان نبوده و از 39 دلار تا 239 دلار به صورت ماهانه قیمت گذاری شده است. همان طور که چندین بار تاکنون در سری مقالات آموزشی تخته سبز ذکر شده، سئو داخلی یکی از تاثیر گذارترین زیر مجموعه های اصلی SEO است. به گونه ای که بدون رسیدگی و اجرای تکنیک های آن ممکن است در طولانی مدت اجرای تکنیک های سئو تکنیکال یا سئو خارجی امکان پذیر نباشد.

پس از این لیستی از پیشنهادات و اطلاعات دقیق از جستجوی کلمات کلیدی را در اختیار شما می‌گذارد. علاوه بر این Google Trends با استفاده از نمودارها نمایش می‌دهد که کاربران هدف شما چه کلماتی را بیشتر سرچ می‌کنند. در نتیجه با نمایش افزایش ترافیک جستجوی یک کلمه‌ی کلیدی، به شما کمک می‌کند که محتوای خود را به آن سمت ببرید. با این می‌توانید میزان جستجوی کلمه را در بازه‌های زمانی مختلف بدست آورید. برخی از ویژگی‌های ابزار تحقیق کلمات کلیدی Ahref به SEMrush شباهت دارد.

همچنین به وسیله این ابزار تحقیق کلمات کلیدی حتی می‌توانید کلمات کلیدی بلند یا همان Long Tail Keyword را نیز در دسترس داشته باشید. تحقیق کلمات کلیدی یکی از هسته های اصلی سئو یا هر کمپین مرتبط با بازاریابی محتوا است. اگر شما همینطوری محتوا تولید میکنید و نمیدانید موضوع آن محتوا چقدر قابل بحث و دارای سرچ است و استراتژی ندارید کاملا در اشتباهید. زمانی که تعداد کلیک های یک عبارت کلیدی بیشتر باشد، نشان دهنده این موضوع این است که این کلمه کلیدی یا عنوان این صفحه توانسته پاسخگوی تعداد زیادی از کاربران باشد. حتی در برخی شرایط ممکن است پس از تحقیق کلمه کلیدی و پیدا کردن این کلمات روند تدوین استراتژی سایت به طور کامل دچار تغییر و تحول شود.

برای استفاده از نسخه رایگان این ابزار ابتدا باید یک اکانت بسازید. این وب‌سایت ابزار خوبی است که سؤالاتی که معمولاً با استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر شما از گوگل پرسیده می‌شود را نمایش می‌دهد. روش کار وب‌سایت Answer the Public به این ترتیب است که با کلمه کلیدی شما سؤال می‌سازد و سپس با استفاده از ابزار Google Suggest فهرستی از سؤالاتی که احتمالاً مخاطب شما به دنبال پاسخ آن‌هاست را تولید می‌کند. سایت شما بدون سئو در رتبه بالای صفحه نتایج موتور جستجوگر گوگل قرار نمی‌گیرد. شما با پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی از طریق ابزارهای کیورد ریسرچ و تولید پست‌ها و محتوای جذاب می‌توانید قله‌های گوگل را فتح کنید.

تصویر زیر فضای کار با کیورد پلنر را نشان می‌دهد و در هر گزارش می‌توانیم تا 10 عبارت مختلف را در آن وارد کنیم. شناسایی این کلمات و اضافه کردن به لیست واژگان به ما کمک می‌کند تا درک بهتری از ادبیات کاربر و نیاز واقعی او داشته باشیم. تصویر زیر نمونه‌ای از پیشنهادات گوگل هنگام جستجوی عبارت “خرید کفش” است. در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی ما به دنبال پرجستجوترین کلمات نیستیم! کلمه کلیدی به عباراتی گفته می‌شود که کاربران در گوگل جستجو می‌کنند و با کسب و کار ما مرتبط است.

وقتی قصد راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را هم دارید باید از اول به این فکر کنید که قصد دارید چه کسی را به سمت سایت خود هدایت کنید. مثلا زمانی که کاربر کلمه “مدل مانتو” را در گوگل جستجو میکند، نیت او چه چیزی است؟ احتمالا مشاهده تعداد زیادی تصویر که بتواند از میان آنها یک مدل مناسب را انتخاب کرده و در آینده بخرد. عبارت هایی که در این صفحه میبنید ، عبارات مرتبط با کلمه وارد شده در کادر سایت keywordtool هستند و میتوانید تولید و سئو محتوا روی این عبارت ها را شروع کنید. ابزار Keyword Tool مرجع اصلی آمار جستجوی کلمات نیست و اطلاعات خود را از همان کیورد پلنر دریافت می‌کند. این کلمات معمولا رقابت کمتری دارند و راحت‌تر در نتایج جستجو رتبه می‌گیرند. به‌علاوه، نرخ تبدیل بالاتری هم دارند؛ چون کاربر دقیقا همان چیزی را می‌خواهد که شما ارائه می‌دهید.

برای این کار می‌توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی آنلاین استفاده کنید تا کلماتی که مرتبط و محبوب در جستجوهای مربوط به صفحه خود هستند را شناسایی کنید. سپس با استفاده از این کلمات، محتوای وب‌سایت خود را به‌روز کرده و بهینه‌سازی کنید تا رتبه شما در نتایج جستجوی گوگل افزایش یابد. Ahrefs یکی از ابزارهای قدرتمند در تحقیق کلمه کلیدی و تحلیل رقباست. این ابزار به کاربران کمک می کند تا کلمات کلیدی مرتبط و پرجستجو را پیدا کرده و میزان سختی آن ها را برای به دست آوردن رتبه بهتر تحلیل کنند. یکی از مزیت های اصلی Ahrefs، قابلیت جستجوی عمیق در کلمات کلیدی و ارائه داده هایی مانند تعداد جستجوی ماهانه، نرخ کلیک (CTR)، و سختی کلمه کلیدی است که به کاربران اطلاعات کاملی درباره کلمات کلیدی هدف می دهد.

این برنامه در ابتدا لیستی از کلیدواژه‌های مهم که رتبه بالایی در گوگل دارند را به شما نشان می‌دهد. داده‌های مهمی مثل تعداد سرچ کلمه کلیدی در ۳۰ روز گذشته، رتبه کلمه در گوگل و همچنین محل دقیق کلمه کلیدی در سایت شما را نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید در فتح رتبه‌های برتر صفحه نتایج موتورهای جستجوگر، بالاتر از رقبا باشید، باید از بهترین ابزارهای سئو مثل ابزارهای کیورد ریسرچ استفاده کنید. ابزارهای خارجی و داخلی مختلفی برای تحقیق درمورد کلید واژه‌ها و کلمات کلیدی وجود دارد. در این مقاله با ۱۰ تا از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ آشنا خواهید شد. این ابزار، جغرافیای بازدید کنندگان و کلماتی که با آن‌ها کاربران به سایت شما مراجعه کرده‌اند را نمایش می‌دهد.

بعد از آن به سراغ پست رقبا رفته و سعی کنید از محتوای آنها کلمه جدید بسازید. در مرحله سوم هم به نظرات مخاطبان و سوالاتی که پرسیده‌اند رجوع کنید. درباره این یکی هم در بالا توضیح دادیم؛ ابزار Keyword Planner گوگل فرصتی عالی برای بررسی وضعیت کلمات کلیدی و انتخاب بهترین‌ها در میان آنهاست. گوگل ترندز نیز می‌تواند برای رصد روندها و حتی پیش‌‌بینی وضعیت این کلمات در آینده به شما کمک فراوانی کند. درس دیگری که بازاریابان جستجو آموخته‌اند این است که کلمات کلیدی طولانی معمولاً نرخ تبدیل بهتری دارند زیرا در چرخه‌های تبدیل یا خرید، بیشتر دیده‌ می‌شوند.

حتی آنالیز سایت خود و رقبا کافی نیست و باید کلماتی را پیدا کنید که هیچ کدام از رقبا به آن فکر نکرده اند. در این مقاله به طور کامل از صفر تا صد مراحل تحقیق کلمه کلیدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و همچنین ابزارهای تخصصی برای این کار معرفی خواهند شد. در این مرحله اول، شما باید یک صفحه گسترده با دسته بندی های کلی برای کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید ایجاد کنید. اینها ممکن است مربوط به دسته‌های محصول یا هر چیزی باشد که فکر می‌کنید مخاطب هدف شما به آن علاقه دارد. اگر هر از گاهی وبلاگ می‌نویسید، ممکن است قبلاً موضوعاتی را داشته باشید که به طور منظم پوشش می‌دهید.

حتما شما هم در سایت خود مطالب بسیاری دارید که بدون بازدید باقی مانده اند. با این که آن صفحات را در گوگل ثبت کرده اید اما باز هم ترافیکی دریافت نمی کنند و کسی سراغ آن پست ها نمی رود. به نظر خودتان چه دلیلی دارد؟ دلایل مختلفی می تواند داشته باشد اما یکی از اصلی ترین این است که موضوع یا کلمه کلیدی اصلی آن مطلب یا اصلا جستجو ندارد و یا جستجوی کمی دارد. گاهی اوقات دوستی با رقبا می‌تواند منفعت‌های بسیاری برای ما داشته باشد. به عنوان مثال کسب و کاری که در حال حاضر رتبه یک گوگل قرار دارد به قولی چند پیراهن بیشتر از ما پاره کرد است.

این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعیه که بهت پیشنهادات کلمات کلیدی ساده و همینطور نکات بهینه‌سازی سایت رو می‌ده، همش هم بر اساس عملکرد دامنه سایتت. آدرس دامنت رو توی قسمت مربوطه وارد کن تا داده‌های شخصی‌سازی شده و هوشمند از کلمات کلیدی رو دریافت کنی. بعد از اون می‌تونی از ابزار Keyword Magic توی Semrush استفاده کنی تا اطلاعات بیشتری در مورد این کلمات کلیدی به دست بیاری و ببینی کدوم‌شون ارزش تمرکز رو دارن. این نتایج می‌تونن یه شروع عالی برای کشف کلمات کلیدی جدید باشن و کلی از زمان بازاریاب‌ها رو توی تحقیقات اولیه ذخیره کنن. در مقایسه با روش‌های سنتی، استفاده از هوش مصنوعی برای پیدا کردن کلمات کلیدی، سریع‌تر و راحت‌تره. اگه برات جالبه که بدونی چطور می‌تونی از این تکنولوژی برای رشد کسب‌وکارت استفاده کنی و چطور ابزارهای هوش مصنوعی می‌تونن سئو سایتت رو متحول کنن، پس با من همراه باش!

این آمار می‌تواند نشان دهنده ساعت‌ها انرژی، زمان و هزینه برای سایت باشد اما با این وجود هیچ نتیجه‌ای با خود به همراه ندارد. تا این جای کار ما یک لیست بلند بالا از کلماتی داریم که ممکن است مردم برای پیدا کردن سایت ما، آن را سرچ کنند. حالا وقت آن رسیده است که ببینیم کدام یک از این کلمات مهم‌تر هستند و باید بیشتر بر روی آن‌ها تمرکز کنیم. یا زمانی که مخاطب کلمه خرید گوشی را جستجو میکند، نیتش این است که به یک صفحه پر از تلفن های همراه برسد که قیمت و مشخصات شان تعیین شده تا بتواند یکی را انتخاب کند. حالا ما به عنوان مدیر سایت باید این نیت را با ساخت صفحه مناسب جوابگو باشیم. برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد می‌کنیم مقاله کلمات کلیدی طولانی را مطالعه کنید.

در آغاز ظهور موتورهای جستجو، از کلمات کلیدی به سادگی، برای مطابقت با محتوای سایت‌ها استفاده می‌شدند. حجم جستجوی این نوع کلمه ها بالا بود و از ابزارهای پیشرفته برای تحقیق کلمه ها استفاده نمی‌شد. اهمیت تحقیق کلمات کلیدی در این است که به کاربر کمک می‌کند تا محتوای مورد نیاز را به گونه‌ای بنویسد که با نیازها و جستجوهای مخاطبان هدف، مطابقت داشته باشد. Keyword Tool Pro به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی سودآوری را که کمترین میزان رقیب با ترافیک جستجوی بالا را دارد نمایش می‌دهد. البته برای دسترسی نامحدود به این ویژگی‌ها باید اکانت پریمیوم آن را خریداری کنید.

کلاس خصوصی طراحی سایت مشهد که هر آنچه را نیاز دارید از صفر تا صد به شما خواهیم گفت. اگر میخواهید به صورت تخصصی سئو را آموزش ببینید، نگاهی به صفحه دوره سئو ما بیاندازید! فرقی نمی‌کند چه محصولی می‌فروشید و چه خدماتی ارائه می‌دهید؛ الان وضعیت اینترنت طوری است که قطعاً چند رقیب دارید که هرکدام از آن‌ها سعی می‌کنند سهم بزرگ‌تری از بازار را برای خود بردازند. البته که کلیت فرایند ظرافت‌های زیادی دارد؛ ولی وقتی روال را یاد بگیرید و به آن مسلط شوید، خواهید دید که کار سخت نیست. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم سایت اینترنتی داشته باشید تا بیشتر دیده شوید. اگر فکر می‌کنید که ساخت سایت و مدیریت آن سخت و زمان‌بر است، سایت ساز پرتال را امتحان کنید.

هرچه حجم جستجو برای یک کلمه کلیدی بیشتر باشد، دشواری رسیدن به رتبه‌ های برتر گوگل نیز افزایش پیدا می کند که این موضوع به سختی کلمه کلیدی معروف است. تحقیق و انتخاب بهترین کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که پیش از انجام اقدامات مرتبط با بازاریابی باید بردارید. در همین راستا در این مطلب به برخی از پرکاربردترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی اشاره کردیم. البته متأسفانه برخی از این ابزارها پشتیبانی مناسبی از زبان فارسی ندارند، اما معمولاً اکثر آن‌ها دست کاربر فارسی زبان را خالی نمی‌گذارند. در این ابزار تحقیق کلمات کلیدی شما باید موضوع مورد نظر خود را سرچ کنیدو سپس این ابزار لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را باتوجه به مکانی جغرافیایی در اختیار شما قرار می‌دهد.

قطعا در میان کلمات شما الان تعداد زیادی کلمه وجود دارد که اصلا هیچ ربطی به کسب و کارتان ندارد. همانطور که گفتیم یکی از ابزارهای عالی برای جستجو و تحقیق کلمات کلیدی، ابزار کیورد پلنر (keywordplanner) گوگل است که کار با آن خیلی ساده است. برای استفاده از این ابزار در قدم اول شما باید یک اکانت گوگل ادز داشته باشید؛ یعنی از تبلیغات گوگل (google ads) استفاده کرده باشید. در این مقاله ما سعی کردیم ابزار های تحقیق کلمات کلیدی را به شما معرفی کنیم. اکنون شما باید بدانید کیورد ریسرچ چیست و ابزار تحقیق کلمات کلیدی را شناخته باشید.

در خلوت‌ترین بازارها هم دیجی‌کالا، ترب و سایت‌های این‌چنینی هستند که کسب‌وکارتان باید با آن‌ها وارد رقابت شود. همان‌طور که گفتیم، این کیوردها ملزوماتی هستند که قرار است در مراحل بعدی به کارتان بیایند؛ پس زیاد خودتان را درگیر آن‌ها نکنید و در عرض چند دقیقه، با تعیین چند کلمۀ تخمینی این مرحله را به پایان برسانید. یک بستنی‌فروشی خیالی را در نظر بگیرید که صاحبان آن می‌خواهند با کمک دیجیتال مارکتینگ (به‌طور مشخص سئو)، هم ترافیک سایت را بالا ببرند، هم مشتریان حضوری بیشتری داشته باشند و هم وضعیت فروش را بهبود ببخشند. یا مثلاً می‌خواهید به سایت ایران‌خودرو بروید و نمی‌دانید آدرس سایت چیست، عبارت ایران خودرو را در گوگل جست‌وجو کرده و با کمک نتایجی که روی صفحه ظاهر می‌شوند، سایت رسمی شرکت را پیدا خواهید کرد. یا مثلاً سرچ عبارت “دیجیتال مارکتینگ چیست؟”، یعنی کاربر می‌خواهد راجع‌به این شکل از بازاریابی اطلاعات به دست بیاورد.

هدف کاربر از جستجو به صورت کلی به 4 دسته اصلی یعنی دانستن، خریدن، رفتن و انجام دادن تقسیم بندی می‌شود. هر چقدر هدف کاربر شفاف‌تر باشد می‌توان ماهیت صفحه را به درستی مشخص کرد. مثلا کاربری که کلمه خرید موبایل را جستجو می‌کند، یک مقاله نیاز دارد؟ قطعا نه بلکه نیاز به یک صفحه دسته‌بندی محصولات موبایل دارد. ما در دوره تحقیق کلمات کلیدی، تمام این مراحل را قدم به قدم و با جزئیات کامل برایتان توضیح می‌دهیم. اگر فرایند تحقیق کلمات کلیدی را بدون استفاده از ابزارها پیش ببرید، ممکن است انرژی زیادی بگذارید اما در نهایت به چیزی که می‌خواستید نرسید. این تحلیل به شما کمک می‌کند تا کیوردهای مناسب‌تری را انتخاب کنید و محتوایی تولید کنید که نیاز کاربر را برآورده می‌کند.

اما نمونه های تجاری و پولی امکانات بیش تری را ارائه می دهند که سبب کسب نتیجه بهتر در مدت زمان کم تر می باشد. به این فکر کنید که برای پیدا کردن خدمات یا محصولی که توسط شما عرضه می شود، افراد باید چه کلمه ای را جستجو نمایند. و کسب مهارت در این سه روش همزمان هر دو لازمه این کار را شال می شود. برای کسانی که میخواهند خیلی قوی کار کنند و هزینه کنند، استفاده از این ابزار به شدت توصیه میشود. دوره حضوری آموزش سئو مشهد که تمامی سرفصل ها را به طور جامع تدریس خواهیم کرد. لیمو‌هاست ایده‌ای بود که در پاسخ به یک خلا واقعی متولد شد؛ ما طراحان لیمو‌هاست از قدیمی‌های هاستینگ ایران هستیم که از نزدیک شاهد دردسرهای زیرساختی و ضعف کیفیت هاست ایرانی بوده‌ایم.

در چنین شرایطی ممکن است دچار اشتباه شویم و با هدف افزایش بازدید سایت این کلمات را نیز در اهداف خود برای ساخت صفحه و تولید محتوا قرار دهیم. در حالیکه این کار موجب می‌شود تمرکز و تخصص سایت خود را از بین برده و حتی در عبارات اصلی و مرتبط با کسب و کار نیز جایگاه مناسبی کسب نکنیم. پلتفرم‌های تخصصی سئو معمولاً نتایج خیلی قابل اعتمادی ارائه می‌دن. چون ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی‌شون پشتوانه‌ی یک عالمه داده‌های دقیق دارن. مثلاً Semrush یه دیتابیس با بیش از ۲۵ میلیارد کلمه کلیدی داره که دائماً به‌روز می‌شه.

به دست آوردن چنین اطلاعاتی با کمک ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی خیلی راحت‌تر خواهد بود؛ ولی خب بدون چنین ابزارهایی هم می‌توانید به برخی اطلاعات کاربردی دست پیدا کنید. در این مرحله شما باید کلمات کلیدی که در مراحل قبل پیدا کرده اید را اطپز نظر هدف جست و جو بررسی کنید تا بدانید که آیا هدف جست و جو با اهداف تجاری شما مطابقت دارد یا خیر. تمام تلاش خود را بکنید تا مشخص کنید افراد هنگام جستجوی آن کلمه کلیدی به دنبال چه اطلاعاتی هستند. هدف آنها از جستجو چه می تواند باشد؟ این همان چیزی است که ما از آن به عنوان "نیت جستجو" یاد می کنیم. سایر اطلاعاتی که ابزار KWFinder در تحقیق کلمات کلیدی در اختیار شما قرار می‌دهد. در تصویر زیر سمت راست روند جستجوی کلمه در ماه‌های مختلف نشان داده شده است.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری