رازهای تولید محتوای سئو-فرندلی که همیشه در صفحه اول میماند!
تولید محتوای سئو شده چگونه است؟ 12 راهکاری که به کارتان میآیند ایران لرن
اگر موجود بود، روی آن کلیک کنید، تمام کلمات کلیدی مرتبط متعلق به آن گروه برای شما نمایش خواهد شد. وقتیکه تعدادی کلیدواژه اصلی برای هدف مشخص کردید، باید کلمات کلیدی ثانویه را نیز پیدا کنید. اینها لیست کلمات کلیدی هستند که ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی اصلی دارند. کلمایت کلیدی فرعی ممکن است شامل مترادفها، موضوعات فرعی مرتبط، یا کلمات کلیدی دم بلند (به معنای اصطلاحات بسیار خاص) باشند. یک عبارت کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را وارد و مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس روی «+ Enter domain to find content on» کلیک کنید. سپس، دامنه یک رقیب را تایپ و روی «دریافت ایدههای محتوا» کلیک کنید.
در مقاله آموزش سرچ کنسول گوگل می توانید اطلاعات کاملی درباره این ابزار قدرتمند گوگل و نحوه استفاده از آن به دست آورید. متن و تصاویر شما میتواند برای UX موثر باشد – یا تمرکز خواننده را از بین ببرد. برخی از افراد ممکن است کار خود را متوقف کنند و نگران این باشند که در صورت بروز "ایست فکری نویسنده" چه کار کنند. خب، من قبلاً درگیر این شدم، اما خیلی زود فهمیدم که بسیار بیمعنی است – بهونهای برای ننوشتن. البته سعی کنید محتوا را با استفاده از انواع مختلف عناصر، بیش از حد اشباع و شلوغ نکنید، محتوا باید طوری باشد که مخاطب آن را به راحتی درک کند. البته این پرامپت و متنی است که من برای پیدا کردن زیر عنوان ها از آن استفاده می کنم و طبق تجربیات من است و شما بسته به نوع محتوای خود می توانید آن را تغییر دهید.
هنوز هم دوست دارید آن نویسندهای که در مقدمه برایتان گفتیم باشید؟ حالا وقت خوبی برای شروع است. کد اسنیپت (Code Snippet) قطعه کد کوچکی است که می توانید در سایت وردپرس خود استفاده کرده و ویژگی... از ابزاری مانند GTmetrix یا Google’s PageSpeed Insights برای درک سرعت سایت خود استفاده کنید. استفاده از رویکردهای مختلف برای عنوان صفحه (به عنوان مثال استفاده از خط تیره، پایپ های عمودی یا عدم استفاده از جدا کننده) می تواند در کسب رتبه بهتر نقش داشته باشد. اگر ریسک می کنید و عناصر SEO را تغییر می دهید، پیگیری کنید که چگونه تغییرات بر رتبه سایت شما تأثیر می گذارد. آنچه از این گفته نتیجه می شود این است که کسب رتبه برای عبارات کلی سخت تر شده است اما در عوض رتبه بندی برای عبارات “دم بلند” (long-tail) آسان تر خواهد بود.
تگهای هدینگ، تگهای H1 تا H6 هستند که برای نوشتن عناوین و زیرعناوین (subheading) استفاده میشوند و به بهبود خوانایی صفحه کمک میکنند. توضیحات متا، خلاصه صفحه شما است که در SERP (نتایج گوگل) نشان داده میشود. در کل برونسپاری تولید محتوا و سئو آن، بسیار در وقت شما صرفه جویی خواهد کرد و میتوانید وقت خود را بیشتر برای توسعه جنبه های دیگر سایت خود بگذارید. به عقیده اکثر کارشناسان سئو ، این هوش مصنوعی است که آینده سئو و بهینه سازی سایت را شکل خواهد داد. حقیقت این است که هر روز که میگذرد، جهان بیشتر به سمت تولید محتوا و سئو توسط هوش مصنوعی متمایل میشود. همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، الگوریتم های گوگل بسیار علاقه مند به محتوای طولانی و جامع مرتبط با موضوع جستجو و همچنین محتوای غیر تکراری میباشند.
علاوه بر مقالات و پستهای وبلاگ، قالبهای مختلفی از محتوا نیز میتوانند از رویکردی با تمرکز بر سئو بهرهمند شوند. به عنوان مثال، صفحات فرود و صفحات محصول میتوانند با در نظر گرفتن سئو طراحی شوند تا ترافیک ارگانیک را جذب کرده و تبدیلها را بهبود بخشند. این نوعی کپیرایتینگ است، نه نویسندگی ویژگیهایی که در این مقاله مورد بحث قرار میدهیم. در تولید محتوای سئو فرندلی (Seo Friendly content)، از تکنیکهایی مختلفی مانند استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، بهینهسازی عنوانها و رعایت ساختار صحیح متن بهرهگیری میشود. تولید محتوای دوستدار سئو به معنای هماهنگی بین نیازهای کاربران و معیارهای موتورهای جستجو است.
شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیدهاید، حتماً میدانید که بدون تبلیغات، کانالتان... شما میتونین الهام بگیرین، ولی نمیتونین متن رو کپی کنین یا با تغییرات اندکی در جملهبندی محتوایی جدید خلق کنین؛ این محتوا کپیه! محتوای اصیل، محتواییه که فرد یا برند خودش تولید کرده و حاصل ویرایش یا کپی محتوای دیگران نیست. من آرمان صفایی با کمک تیم خوب یکتانت در این بلاگ سعی میکنیم تا به شما کمک کنیم بازاریابی و تبلیغات آنلاین را بهتر بشناسید و بتوانید در مسیر رشد کسبوکارتان بهتر از آن استفاده کنید. بااینحال، همیشه دوبار بررسی کنید؛ چرا که همیشه اینگونه نیست که همه موضوعها عنوان را در برچسب H1 قرار دهند.
اصلا نیازی نیست که به در نشان دادن جذابیت کسب و کار خود به مردم زیاده روی کنید. استفاده از سایت Siteliner به شما جهت پیدا کردن مطالب تکراری و لینک های شکسته موجود در محتوای سایت شما که باعث افت سئو سایت میگردد کمک خواهد کرد. بعد از تولید محتوا یکی از دغدغه های اصلی میزان تکراری بودن محتوای ایجاد شده و صفحات سایت میباشد. رقابت این سایت ها باعث شده است که قیمت ها نسبتاً مناسب باشد ولی باز هم پیدا کردن شخصی که محتوای خوب و سئو شده ایجاد نماید کمی سخت است و معمولاً این افراد هزینه بالاتری برای کار خود درخواست میکنند. یکی از گزینه های خوب برای کسانی که تخصص کافی در زمینه تولید محتوای سایت خود ندارند، برونسپاری تولید محتوا میباشد. همچنین در طرف دیگر ابزارهای هوش مصنوعی متعددی جهت سئو محتوا ایجاد گردیده است ، که به درک بهتر محتوای مورد نیاز بازدید کننده ، اتوماسیون سئو و شخصی سازی محتوا برای بازدیدکنندگان مختلف میپردازد.
می شوم و کلمه م.رد نظر را در آن می نویسم، در گوگل ترند می توانید زمان(12 ماه یا کمتر و بیشتر) انتخاب نمایید، همچنین کشور را و بعد ترند آن را ببینید. یکی از مهم ترین ویژگی های آن، نمایش کلماتی است که در حال رشد و ترند شدن است. یکی از کاربردیترین تکنیکهایی که میتوانید به کار ببرید، فشردهسازی تصاویر است که بالاتر هم راجعبه آن صحبت کردیم. یک راه دیگر هم است که Lazy Loading نام دارد؛ یعنی تصاویر و ویدیوها زمانی لود میشوند که کاربر صفحه را اسکرول کند و به آنها برسد و نه به محض ورود کاربر به صفحه. بهعلاوه، طراحی سایت باید ریسپانسیو باشد تا محتوا در تمام نمایشگرها با همۀ سایزها، به بهترین شکل نشان داده شود.
در مقاله آموزش تحلیل رفتار کاربر با گوگل آنالیتیکس می توانید با نحوه آنالیز رفتار کاربران در سایت وردپرس خود آشنا شوید. ابزار قدرتمند گوگل آنالیتیکس را برای آنالیز و تحلیل وب سایت وردپرس خود فراموش نکنید. در مقاله آموزش گوگل آنالیتیکس می توانید با این ابزار قدرتمند و نحوه استفاده از آن به طور کامل آشنا شوید. در صورتی که مقالات، پیام شما را از قبل منتقل کرده اند، آنها را طولانی نکنید. با این کار احتمال اینکه بازدیدکنندگان به مطالعه ادامه ندهند، افزایش پیدا می کند. بهترین راه محافظت از آنها این است که چیزی را در آن صفحات تغییر ندهید.
بنابراین یکی از اصول سئو در تولید محتوا در سال 2021، توجه به هسته حیاتی سایت و تجربه موبایل است که باید آنها را در اولویت خود قرار دهید. از آنجاییکه ارائه محتوای با کیفیت (از نظر کپی نبودن، قدرت انتقال مفاهیم، سئو و تخصصی بودن) بزرگترین دغدغه رایا مارکتینگ می باشد، همواره خودمان را در معرض تست شما کارفرمایان گرانقدر قرار می دهیم. از این رو می توانید درخواست نمونه محتوای رایگان با کلمه کلیدی یا عنوان مد نظرتان را بدهید تا پس از دریافت یک تا دو نمونه محتوا به راحتی بتوانید تصمیم گیری بفرمایید. اما این به معنی ایست فکری نیست؛ بلکه یک روند شخصی است که به ایجاد خلاقیت در نوشتن محتوای جذاب کمک میکند. اما زمانی که بصورت روزانه برای چندین مشتری بنویسم، هرگز درگیر ایست فکری نخواهم شد. برای تولید یک محتوای مناسب سئو، باید مراحل زیر را رعایت کنیم.
حتی اگر 1000 کلمه یا 100 بولت یا 10 عنوان فرعی در اختیار دارید، زمان این است که نوشتههای خود را سازماندهی کنید. نوشته سازمان یافته برابر است با افکار سازمان یافته و این برای جذب احساسات خواننده موثر است (معادل فروش سریعتر). صرف نظر از این، آنها باعث هماهنگ شدن ذهن و انگشتان دست، برای نوشتن میشوند. صرف نظر از اینکه چه کاری انجام میدهید، حتما این کار را بکنید و به جای سئو، بر نوشتن خلاقانه متمرکز شوید. علاوهبر اینها، عکس باعث افزایش جذابیت محتوا میشود و احتمال به اشتراکگذاری آن را افزایش میدهد. این موضوع آنقدر مهم است که ترجیح دادیم بخشی جداگانه را به آن اختصاص دهیم.
همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که برای یک انسان میخواهید موضوعی را شرح دهید و مخاطب شما ربات نیست. تولید محتوای با کیفیت برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو بسیار اهمیت دارد. زمانی که مخاطبان خود را در واقع به عنوان یک دوست در نظر بگیرید و احساس کنید که در حال یک گپ و گفتگوی دوستانه هستید کار خیلی راحتتر میشود. هیچ کس دوست ندارد مطلبی را که خیلی ادبی، سنگین، بدون جمله بندی صحیح و بیش از حد رسمی نوشته شده باشد را بخواند. از دید او کسب و کارتان را شرح داده و بگویید در چه زمینهای فعالیت میکنید.
با بازبینی و ویرایش، میتوانید لحنی پیدا کنید که بهتر با مخاطبان شما هماهنگ باشد و ارتباط بهتری برقرار کند. فرقی نمیکند که نویسندهای حرفهای باشید یا فقط گاهی اوقات چیزی بنویسید، ویرایش میتواند تفاوت زیادی ایجاد کند. هنگامی که متنی را برای اولین بار مینویسید، ایدهها و افکار خود را به سرعت روی کاغذ میآورید. ویرایش به شما این فرصت را میدهد که ایدههای خود را بهبود بخشید، جملات را روشنتر کنید و اشتباهات را اصلاح کنید. این کار نه تنها به اعتبار متن کمک میکنه، بلکه نشون میده که به اصول اخلاقی پایبندی و برای مخاطبانت ارزش قائلی. گوگل بعد از الگوریتم مرغ مگس خوار یا هامینگبرد، در صفحه شما به دنبال زنجیره کلمات مرتبط به کلمه کلیدی میگردد.
این اعتماد به نفس میتواند به شما کمک کند تا به راحتی نوشتههای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از بازخوردها استفاده کنید. یادت باشه که همیشه منابعی که استفاده کردی رو توی کارت ذکر کنی. در زیر نمونهای از نوشتن تایتل برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس را مشاهده میکنید. اما اگر از سایت غیر وردپرسی یا CMS های قدیمی استفاده میکنید که امکان تولید نقشه سایت ندارد. توسط این ابزار و با زدن بر روی Download XML Sitemap میتوانید سایت مپ سایت خود را دانلود و بر روی هاست بارگزاری نموده و سپس آن را در سرچ کنسول گوگل معرفی نمایید. همچنین میزان قدرت هر صفحه نمایش داده میشود که بر اساس لینک هایی که از صفحات پرقدرت می آیند به تناسب و تا عدد 100 ارزش گذاری میگردد.
با گزارش کردن این موارد به گوگل ، آنها از نتایج گوگل حذف شده و سایت آنها جریمه میشود. استفاده کمی حرفه ای تر از هوش مصنوعی AI زمانی است که انتخاب محتوا و برداشتن بخش های مرتبط آنرا به هوش مصنوعی بسپاریم و سپس با انجام بازنویسی rewording از تکراری نبودن محتوا مطمئن شویم. نمونه بسیار ساده آن سایت Paraphrasing Tool میباشد که بازنویسی محتوای انگلیسی را به صورت خودکار انجام میدهد. پس فرصت را از دست ندهید و اگر امکان ساخت و تهیه ویدیو جدید برای محتوای خود دارید ، آن را بسازید و اگر هنوز این امکان را ندارید میتوانید ویدیو های مرتبط موجود را به اشتراک بگذارید. بارها توجه بیشتر گوگل به مطالب جمع آوری شده از چندین مطلب دیده شده است و علت آن هم طولانی تر و جامع تر بودن مطلب نهایی میباشد.
در دنیای دیجیتال امروزی، جایی که کاربران به طور فزایندهای از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات استفاده میکنند، تولید محتوای بهینهسازی شده برای موتورهای جستجو به یک ضرورت تبدیل شده است. این نوع محتوا، با بهرهگیری از تکنیکهای سئو، به گونهای طراحی میشود تا در صدر نتایج جستجو قرار گیرد و به وبسایت شما ترافیک هدفمندی هدایت کند. لازم است که بدانید محتوای سئو شده، فراتر از تولید متن ساده است. این محتوا با انجام تحقیقات دقیق بر روی کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت شما و مخاطبانتان شکل میگیرد. محتوای باکیفیت، ارزشمند و منحصر به فرد، کلید اصلی موفقیت در دنیای سئو است.
یادآوری میکنیم که هرچقدر بازدیدکننده زمان بیشتری را روی سایتتان بگذراند، برای سئو آن هم بهتر است. حالا سعی میکنیم علاوهبر ارائۀ اطلاعات ارزشمند، شما را به خواندن دیگر مقالاتمان که مرتبط با دغدغههای شما هستند دعوت کنیم؛ مثلاً بالاتر به مقالۀ سئو چیست لینک دادیم. هدف ما هم جذب افرادی است که میخواهند در این رابطه اطلاعات کسب کنند؛ افرادی مثل خودتان. استفاده از زبان پویا و هیجانانگیز نیز میتواند CTAها را جذابتر کند. ویرایش میتواند به شما اعتماد به نفس بیشتری در مورد نوشتههای خود بدهد. وقتی متنی را چندین بار بازبینی و اصلاح کردهاید، میدانید که تمام تلاش خود را برای بهتر شدن آن انجام دادهاید.
به این ترتیب سایر محتواها یا صفحات جدید نیز میتوانند رتبه بالا گرفته و نمایش شوند. هنگام افزودن پیوندهای داخلی، مطمئن شوید که انکرتکست (متن نمایش شده برای لینک در محتوا) با موضوع محتوا مرتبط باشد. انتخاب کلید واژههایی که با توانمندیها و امکانات وبسایت شما همخوانی داشته باشد، مهم است. برای مثال، اگر وبسایت شما تخصصی در زمینه مشاوره مالی دارد، بهتر است از کلمات کلیدی مرتبط با مشاوره مالی استفاده کنید، نه کلمات کلیدی عمومی یا غیرمرتبط. مثلاً فرض کنید پستی درباره بیماری آنفلوانزا نوشتید که اطلاعات خوبی داره، ولی جدیدترین واکسنها یا روشهای درمان تغییر کرده.
صفحهای به وب سایت خود اضافه کنید که در آن جدیدترین محصولات، اخرین تخفیفات، پرفروشترینها یا حتی پربازدیدترین مطالب خود را در آن بارگذاری کرده و مخاطب بتواند به راحتی به آن دسترس داشته باشد. اگر وب سایت فروشگاهی دارید، بهتر است با کمک یک برنامه نویس خوب و حرفهای وب سایت خود را طراحی کرده و در قسمت بنر سایت، جایی که اولین چیز به چشم مشتری میآید، این تخفیفات و محصولات را نشان دهید. اگر علاقه مند به مطالعه موارد بیشتر در زمینه سئو و تولید محتوا هستید ، حتماً به بخش سئو سایت مراجعه نمایید. در این مطلب آموختیم که چگونه با روش های مختلف میتوان به تولید محتوا و سئو آن پرداخت و کدام روش ها بیشتر مورد علاقه گوگل میباشد و چه روش هایی احتمالاً جریمه گوگل را در برخواهد داشت. تا این جای کار چندین بار از اشتیاق گوگل به محتوای طولانی و جامع گفته ایم ، اما شاید ندانید که از آن بیشتر گوگل علاقه مند به صفحاتی است که در آن ها ویدیو یا کلیپ مرتبط با موضوع درج شده است. گوگل به کپی برداری محتوا از سایت های دیگر حساس است و بخاطر آن ممکن سایت شما را جریمه کند و یا حداقل در نتایج صفحات اول جستجوی خود نمایش ندهد.
همانطور که در مثال بالا دیدید، رعایت اصول سئو در محتوا بسیار مهم است. هر چقدر این اصول بیشتر رعایت شده باشند؛ شانس محتوا برای رتبه گرفتن در گوگل بیشتر میشود. این اصول به شما کمک میکنند محتوایی که بازحمت زیاد تولید میکنید در گوگل رتبه کسب کنند. در حال حاضر سایت های ایرانی بسیاری جهت تولید محتوا فعالیت و با یکدیگر رقابت میکنند. کافیست کمی درباره تولید محتوا جستجو کنید تا انواع قیمت ها و شرایط مختلف جهت تولید محتوای ترجمه ، بازنویسی و یا ایجاد محتوای جدید منحصر بفرد روبرو شود. عبارت انگلیسی متناظر با کلمه کلیدی مدنظر خود را برای تولید محتوا را در مترجم گوگل پیدا کنید.
مزیت دیگر استفاده از لینکهای داخلی مرتبط این است که به بهبود ساختار سایت کمک میکند. با ایجاد یک شبکه از لینکهای داخلی، میتوانید مسیرهای واضحتری برای کاربران ایجاد کنید و به آنها نشان دهید که چگونه میتوانند به بهترین شکل از محتوای شما بهره مند شوند. این کار به کاهش نرخ پرش و افزایش تعامل کاربران با سایت منجر میشود. کاربران برای پیدا کردن محتوایی که دنبال آن هستند و موتورهای جستجو برای خزیدن و پیمایش کردن سایت شما از لینکها استفاده میکنند. علاوه بر این، میزان مهم بودن یک صفحه هم با لینکدهی به آن صفحه مشخص میشود.
همانند سایر محتوا ها در اصول سئوی محتوا، برای ویدیو ها هم بهینه سازی لازم است. یکی از حساس ترین بخش های اصول سئوی محتوا، بخش بهینه سازی بدنه اصلی است. چون این بخش مستقیم با ذهن مخاطب درگیر می شود، پس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این جا به چند نکته مهم در مورد بهینه سازی عکس ها اشاره میکنیم. رعایت این نکات شما را در بخش نتایج تصاویر گوگل در رده های بالاتری قرار می دهد. یکی از اصول مهم سئوی محتوا بهینه سازی تصاویر است که باید به آن دقت کنیم.
سعی کنید در میانه و یا انتهای متن خود، خواننده را به دیدن سایر صفحات مطالب مرتبط موجود در سایت خود ترغیب نمایید. اگر میخواهید بیشتر درباره این موضوع بدانید مطلب اهمیت کاهش نرخ پرش برای سئو را مطالعه بفرمایید. کلمه کلیدی اصلی باید برای سئو این محتوا بصورت منحصر به فرد استفاده گردد و همچنین در زیرعنوان های هدینگ ( H2 تا H6 ) به میزان مناسبی استفاده گردیده باشد. مقاله ما در رابطه با بهینه سازی url حاوی نکات فوق العاده خوبی در این رابطه است. ١- کلید واژه مرکزی را در ابتدای متا دیسکریپشن خود قرار دهید.
در این مرحله کار واقعی شما شروع میشود – پیش نویس.من برای تمام کارهای تجاری از قانون 80/20 استفاده میکنم، مطمئن میشوم که 20 درصد از تلاشهای من، 80 درصد از نتایج را بدست میآورند. هنگامی که شروع به نوشتن پیش نویس میکنید، این اصل به سرعت وارد عمل میشود. تلاش خود را برای ایجاد تگ عنوان / سرتیترهایی که کاربر را به سمت کلیک کردن ترغیب میکند، بکار بگیرید. همچنین تست A/B برای تعدادی از تگ عنوانها، نتیجه بهتری را به دنبال خواهد داشت. یک سوال جستجو شده با کلمات کلیدی متفاوت وارد موتور جستجو میشود.
هنگامیکه شما یک مقاله را مینویسید چندین نکات وجود دارد که شما باید آنها را رعایت کنید. اگر محتوای شما طبق اصولهای سئو باشد بهمرورزمان توجه گوگل را به خودتان جلب میکنید. این اقدامات باعث میشود محتوای شما بیشتر در معرض دید قرار گیرد و شانس بیشتری برای جلب توجه کاربران و بهبود رتبهبندی در نتایج جستجو داشته باشد. برای یافتن کلمات کلیدی فرعی هم میتوانید از ابزار جادویی کلمه کلیدی Semrush استفاده کنید. ابتدا ببینید آیا کلمه کلیدی اصلی شما دارای یک گروهبندی پیش فرض در سمت چپ است یا خیر.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/